A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, amely az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosa és üzemeltetője.
A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és október 31. közötti kuponakciójában 2000 forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett a fogyasztóknak. A versenyhivatal szerint azonban a cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy erre a kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot.
A GVH észlelte továbbá, hogy az eljárás alá vont vállalkozás az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról, annak bevezetése óta időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat. Ezen magatartásokkal a vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályokat.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - írta az MTI.
Frissítés:
A hír megjelenése után a Foodora közleményt adott ki, eszerint:
A fogyasztók érdekeinek védelme és a jogszabályok tiszteletben tartása kiemelten fontos számukra, éppen ezért az értékesítési kommunikációnk minden esetben összhangban van a vonatkozó rendelkezésekkel.
A márkát működtető Delivery Hero Hungary Kft. megkapta a Gazdasági Versenyhivatal tájékoztatását a vizsgálat elindításáról. A vállalat szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak és az iparági gyakorlatnak megfelelően tájékoztatták a rendszerhasználati díj felszámításáról és a kampány egyéb feltételeiről. A Delivery Hero Hungary Kft. mindenben együttműködik a hatósággal és minden szükséges információt megad az őszi kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához, és az ehhez kapcsolódó értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban.
A vállalat eddig is, és ezután is mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztókat átláthatóan és egyértelműen tájékoztassa a meghirdetett akciókról, és arra törekszik, hogy minden fogyasztó a lehető legjobb vásárlói élményt kapja, amikor a Foodora applikációt használja.