A tudatlanságunkból kaszálnak vagyonokat a celebek

Dollár-tízezreket keresnek illegális reklámmal a közösségi portálokon jelentkező „véleményvezérek”, de már van, ahol nyomukban vannak a hatóságok.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Igencsak jövedelmező és mindeddig javarészt szabályozatlan, amikor a közösségi portálok sztárjai, a rengeteg követővel rendelkező „véleményvezérek” jó pénzért dicsérik, mutatják egy vállalkozás termékeit, szolgáltatásait – anélkül, hogy a tájékozatlan, főleg a fiatal portál-látogató tudná, hogy fizetett reklám, amit lát és hall.

Forrás: Kosárérték magazin

A svájci Rakuten Marketing felmérése szerint sztárok, akik több, mint fél millió követővel rendelkeznek a neten, akár 42.000 dollárt kaphatnak egyetlen posztolásért. A cég világszerte mintegy 700, divat-, kozmetikai - és utazási vállalkozást kérdezett meg. Azok 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tovább növelik a fogyasztók ilyenfajta befolyásolására alkalmas költségvetésüket s azt kiterjesztik a kevesebb követővel rendelkező ismert személyekre is: akiknek húsz-harmincezer követőjük van, 30.000-36.000 dollárt tehetnek zsebre egy, a közösségi portálokon folytatott kampányukért. Az Egyesült Államokban még magasabb a díjak. Ott a reklám-költségek 28 százalékát kapják a fő véleményvezérek, az alacsonyabb kategóriába tartozókat annak 40 százaléka jut. Világviszonylatban ezek az arányok 30 és 36 százalék.

Az influencerek archetípusai
Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére.
Egyre nagyobb a tiltakozás a marketingnek e fajtája ellen, hiszen elmosódik a határ a poszt és a reklám között. Német bíróság döntése alapján ott már több YouTube sztárt figyelmeztettek: jelezniük kell, ha pénzért beszélnek termékről, szolgáltatásról.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo