Igencsak jövedelmező és mindeddig javarészt szabályozatlan, amikor a közösségi portálok sztárjai, a rengeteg követővel rendelkező „véleményvezérek” jó pénzért dicsérik, mutatják egy vállalkozás termékeit, szolgáltatásait – anélkül, hogy a tájékozatlan, főleg a fiatal portál-látogató tudná, hogy fizetett reklám, amit lát és hall.
A svájci Rakuten Marketing felmérése szerint sztárok, akik több, mint fél millió követővel rendelkeznek a neten, akár 42.000 dollárt kaphatnak egyetlen posztolásért. A cég világszerte mintegy 700, divat-, kozmetikai - és utazási vállalkozást kérdezett meg. Azok 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tovább növelik a fogyasztók ilyenfajta befolyásolására alkalmas költségvetésüket s azt kiterjesztik a kevesebb követővel rendelkező ismert személyekre is: akiknek húsz-harmincezer követőjük van, 30.000-36.000 dollárt tehetnek zsebre egy, a közösségi portálokon folytatott kampányukért. Az Egyesült Államokban még magasabb a díjak. Ott a reklám-költségek 28 százalékát kapják a fő véleményvezérek, az alacsonyabb kategóriába tartozókat annak 40 százaléka jut. Világviszonylatban ezek az arányok 30 és 36 százalék.