A tudatlanságunkból kaszálnak vagyonokat a celebek

Dollár-tízezreket keresnek illegális reklámmal a közösségi portálokon jelentkező „véleményvezérek”, de már van, ahol nyomukban vannak a hatóságok.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Igencsak jövedelmező és mindeddig javarészt szabályozatlan, amikor a közösségi portálok sztárjai, a rengeteg követővel rendelkező „véleményvezérek” jó pénzért dicsérik, mutatják egy vállalkozás termékeit, szolgáltatásait – anélkül, hogy a tájékozatlan, főleg a fiatal portál-látogató tudná, hogy fizetett reklám, amit lát és hall.

Forrás: Kosárérték magazin

A svájci Rakuten Marketing felmérése szerint sztárok, akik több, mint fél millió követővel rendelkeznek a neten, akár 42.000 dollárt kaphatnak egyetlen posztolásért. A cég világszerte mintegy 700, divat-, kozmetikai - és utazási vállalkozást kérdezett meg. Azok 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tovább növelik a fogyasztók ilyenfajta befolyásolására alkalmas költségvetésüket s azt kiterjesztik a kevesebb követővel rendelkező ismert személyekre is: akiknek húsz-harmincezer követőjük van, 30.000-36.000 dollárt tehetnek zsebre egy, a közösségi portálokon folytatott kampányukért. Az Egyesült Államokban még magasabb a díjak. Ott a reklám-költségek 28 százalékát kapják a fő véleményvezérek, az alacsonyabb kategóriába tartozókat annak 40 százaléka jut. Világviszonylatban ezek az arányok 30 és 36 százalék.

Az influencerek archetípusai
Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére.
Egyre nagyobb a tiltakozás a marketingnek e fajtája ellen, hiszen elmosódik a határ a poszt és a reklám között. Német bíróság döntése alapján ott már több YouTube sztárt figyelmeztettek: jelezniük kell, ha pénzért beszélnek termékről, szolgáltatásról.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo