A tudatlanságunkból kaszálnak vagyonokat a celebek

Dollár-tízezreket keresnek illegális reklámmal a közösségi portálokon jelentkező „véleményvezérek”, de már van, ahol nyomukban vannak a hatóságok.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Igencsak jövedelmező és mindeddig javarészt szabályozatlan, amikor a közösségi portálok sztárjai, a rengeteg követővel rendelkező „véleményvezérek” jó pénzért dicsérik, mutatják egy vállalkozás termékeit, szolgáltatásait – anélkül, hogy a tájékozatlan, főleg a fiatal portál-látogató tudná, hogy fizetett reklám, amit lát és hall.

Forrás: Kosárérték magazin

A svájci Rakuten Marketing felmérése szerint sztárok, akik több, mint fél millió követővel rendelkeznek a neten, akár 42.000 dollárt kaphatnak egyetlen posztolásért. A cég világszerte mintegy 700, divat-, kozmetikai - és utazási vállalkozást kérdezett meg. Azok 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tovább növelik a fogyasztók ilyenfajta befolyásolására alkalmas költségvetésüket s azt kiterjesztik a kevesebb követővel rendelkező ismert személyekre is: akiknek húsz-harmincezer követőjük van, 30.000-36.000 dollárt tehetnek zsebre egy, a közösségi portálokon folytatott kampányukért. Az Egyesült Államokban még magasabb a díjak. Ott a reklám-költségek 28 százalékát kapják a fő véleményvezérek, az alacsonyabb kategóriába tartozókat annak 40 százaléka jut. Világviszonylatban ezek az arányok 30 és 36 százalék.

Az influencerek archetípusai
Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére.
Egyre nagyobb a tiltakozás a marketingnek e fajtája ellen, hiszen elmosódik a határ a poszt és a reklám között. Német bíróság döntése alapján ott már több YouTube sztárt figyelmeztettek: jelezniük kell, ha pénzért beszélnek termékről, szolgáltatásról.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo