Itt a meglepetés: ennek a reklámhordozónak a jelentősége nőtt

Az elmúlt két évben jelentős átrendeződés tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg a közterületi hirdetések és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Megismételte a piacvezető magyarországi outdoor cég, a JCDecaux Hungary 2024 augusztusában a három évvel korábban készített reprezentatív kutatását (https://www.jcdecaux.hu/hirek/reklampiaci-korkep-tovabb-nott-az-outdoor-hirdetesek-szerepe-0). A felmérésnek ahogy akkor is, most is meglepő eredménye lett: az elmúlt három évben jelentősen csökkent a televízió (mínusz 10 százalék) és az internet oldalak (mínusz 9 százalék) elérése a 18-59 éves korosztályban, míg a közösségi média (plusz 6 százalék) és a közterületi reklámé (plusz 8 százalék) nőtt.

A trend a figyelemfelkeltés szempontjából is hasonló: a közterületi reklám (45 százalék) ugyanabba a szegmensbe tartozik, mint a közösségi média (49 százalék) vagy az internet (48 százalék), miközben a tévét (39 százalék), a rádiót (22 százalék) és a nyomtatott sajtót (17 százalék) továbbra is előzi. Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület kerül ki győztesként.

Az utóbbi fogyasztói réteget reprezentáló keresdagalambot.hu közösség átlagon felül, 73 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre és 71 százalékban a közösségi médiára. Ugyanakkor ebben a szegmensben a hagyományos média hirdetési relevanciája még alacsonyabb lett: az internetes oldalak (47 százalék), tévé (31 százalék), rádió (21 százalék), print média (15 százalék). Ők azok tehát, akik más kommunikációs eszközökkel jóval nehezebben, vagy lényegesen drágábban érhetők el.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo