Megtévesztő volt az Euronics reklámja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Euronics áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján. A cég együttműködött a versenyhatósággal - elismerte a jogsértést, összetett kötelezettségcsomagot vállalt és lemondott a jogorvoslatról - amivel 1,2 millió forintra mérsékelte a kiszabott bírságot.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A versenyhatóság az év elején indított eljárást a hazai Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben, a bolthálózat honlapján tavaly év végén hirdetett akciók jogszerűségének vizsgálatára.

Az eljárás feltárta, hogy egyes termékek eredetiként megjelölt árait az áruházlánc korábban nem alkalmazta huzamosabb ideig, így nem minősültek az adott termékek jellemző árainak. Az ezekhez képest feltüntetett, valójában valótlan megtakarítás ígérete ezért megtévesztette a fogyasztókat.

Elismerték a jogsértést

Az áruházlánc üzemeltetője az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és több elemű kötelezettségcsomagot vállalt a jövőbeli jogsértések elkerülése, illetve a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében. Az áruházlánc a honlapján fogja felhívni a figyelmet a legfontosabb fogyasztóvédelmi tudnivalókra, illetve az internetes kereskedelem rejtetten tisztességtelen, úgynevezett "sötét mintázatú" gyakorlatainak veszélyeire.

A GVH versenytanácsa tekintettel volt arra is, hogy a jogsértő árfeltüntetés az eljárás során csak néhány termék esetében, pár napig tartó időszakra nyert bizonyítást. A hatóság mindezek figyelembevételével 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A hatóság emlékeztet arra is, hogy a megtévesztő árfeltüntetések, illetve a későbbi akciós hirdetést szolgáló, pár napos "felárazások" felszámolására új, uniós szintű szabályozás lépett életbe május végétől. Ezen szabályok alapján - amelyek az Euronics kérdéses akciói idején még nem voltak érvényben - a kereskedőnek árcsökkentés feltüntetésekor eredeti árként (főszabály szerint) a megelőző legalább 30 napos időszak legalacsonyabb árát kell megjelölnie.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo