A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata több szempontból is tisztességtelenek minősülhet, a kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.
A nemzeti versenyhatóság csütörtöki, MTI-nek küldött közleménye szerint a kft. többek között a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon futó reklámjai vélhetően több szempontból is megtévesztik a fogyasztókat.
A cég feltehetően megalapozatlan állításokkal hirdeti piaci elsőségét és termékválasztékának nagyságát, továbbá megtévesztően állíthatja, hogy végkiárusítást tart, "felszámolási kedvezményt" ad minden szőnyegre, illetve "véglegesen bezárja üzletét" - miközben nem áll szándékában felhagyni a tevékenységével.
Az eljárás még nem jelent jogsértést
A GVH közölte: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
(MTI)