Gond van a cégek zöld reklámjaival

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsvizsgálata alapján.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GVH a piacelemzés részeként 2023 februárjában 60 magyarországi weboldal kommunikációját tekintette át egy átfogó gyorsellenőrzéssel.

A vizsgálat fókuszában a ruházati termékekre, a kozmetikumokra, a tisztítószerekre, valamint a napi fogyasztási cikkek csomagolásaira vonatkozó "zöld" állítások voltak.

Az elemzés eredményei arra mutatnak, hogy a magyarországi vállalkozások hosszú értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatóságról. Gyakoriak az általános jellegű állítások (például "zöld", "környezettudatos"), amelyek alátámasztása nehezen található meg az adott honlapon, vagy csak angolul jut el a fogyasztóhoz, gyakran az anyacég weboldalán.

Az elemzés továbbá rávilágít arra is, hogy több esetben a környezet védelme érdekében tett lépések a vállalkozás üzletpolitikájának leírásaként érzékelhetők, nem pedig a termékeire vonatkozó, pontosan alátámasztott állításokként.

A GVH vizsgálata ugyanakkor pozitív példákat is talált a magyarországi vállalkozásoknál, ilyen például a zöld állítások értelmezését segítő "fenntarthatósági szószedet", vagy a cég környezetvédelmi aktivitásának átlátható és közérthető bemutatása.

A Versenyhivatal 2022 novemberében kezdődő és várhatóan 2023 nyarán lezáruló átfogó piacelemzés célja, hogy szempontokat adjon a jogalkotó számára egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma a fenntarthatósági állítások iránt - áll a közleményben.

(MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo