Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

dentsu Global Ad Spend Forecasts címet viselő elemzés adatai azt mutatják, hogy a covid első hullámait követő évek erőteljes növekedése idén mérsékeltebb ütemben folytatódik: a tavaly tapasztalt 8 százalékos növekedés helyett idén feleakkora mértékű lesz a globális reklámpiac bővülése. A visszafogottabb várakozásokat számos tényező magyarázza: a magas inflációs ráta, a piaci recessziós félelmek, valamint a magas kamatszint mind negatívan befolyásolják a vállalati és fogyasztói költéseket.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a korábbi évek trendjét folytatva 2023-ban is dinamikusan növekszik a digitális reklámok részaránya: ebben a szegmensben várhatóan 422,8 milliárd dollár lesz a hirdetések összértéke, ami 57,1 százalékos részesedést jelent a teljes reklámpiacból. Mindez főként a videotartalmaknak (+7 százalék), valamint a közösségi platformokon (+13,5 százalék), a kiskereskedelmi felületeken, (+22 százalék), illetve a keresőplatformokon (+7,2 százalék) elhelyezett reklámok további térhódításának köszönhető.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltések negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke 0,2 százalékkal fog nőni, miközben köztéri hirdetésekre, illetve rádióreklámokra egyaránt 2-2 százalékkal, mozireklámokra pedig 6,1 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 3,6 százalékkal: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása idén is folytatódni fog, immár csupán 6,7 százalékát téve ki a teljes reklámpiaci tortának.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo