Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében.

A hazai reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd. Míg a televízióban és más klasszikus médiatípusokban (a print kivételével) visszafogott, néhány százalékos bővülés várható, digitális területeken (főként a social, online display és online video szegmensekben) a reklámpiaci átlag másfél-kétszerese is lehet a növekedési ütem – mondta el Turóczi András, a dentsu Media vezetője. - A reklámra fordított összegek növekedése itthon is jelentős részben az inflációs hatásnak köszönhető, ami főként a televíziós, a közterületi és az online videós reklámok szegmenseiben érezteti majd hatását.”

Távolabbi kilátások

A következő években várhatóan ismét erősebb növekedés jellemzi majd a globális reklámpiacot: a dentsu elemzése 2024-re 4,8 százalékos míg 2025-re 4,5 százalékos növekedési ütemet jelez előre a reklámpiacon - ez a növekedési ütem nagyjából egyezik a pandémia előtti években tapasztalt mértékkel. A digitális média egyre inkább domináns szegmense lesz a reklámpiacnak, költési részaránya 2025-ben már elérheti a 60 százalékos szintet.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo