A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84 százaléka használt. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56 százaléka használja.
Legnépszerűbb kkv-marketingeszközök
1. Facebook
2. Honlap
3. Instagram
4.Google ↑+1
5. Ajánlás ↓–1
6. Hírlevél
7. SEO
8. Ajánlat készítése ↑+1
9. Blog ↓–1
10. YouTube
A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13 százalékpontot gyengülve az ötödik helyre csúszott.
A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1 százaléka használta a platformot, ma már 22 százalék van jelen a videómegosztón.
A TikTok térnyerése nem meglepő, véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, hiszen hazai felhasználóinak száma is egyre bővül, mára becslések szerint eléri a 2 milliót. Ha ilyen ütemben folytatódik a platform erősödése, már idén bekerülhet a top 10 eszköz közé, megelőzve népszerűségben a YouTube-ot!
Áthatja a digitalizáció a hatékonysági toplistát
A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amit a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.