Újabb drágulás, amit a cégek képtelenek megfizetni

Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat. A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84 százaléka használt. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56 százaléka használja.

Legnépszerűbb kkv-marketingeszközök

1. Facebook
2. Honlap
3. Instagram
4.Google ↑+1
5. Ajánlás ↓–1
6. Hírlevél
7. SEO
8. Ajánlat készítése ↑+1
9. Blog ↓–1
10. YouTube

A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13 százalékpontot gyengülve az ötödik helyre csúszott.

A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1 százaléka használta a platformot, ma már 22 százalék van jelen a videómegosztón.

A TikTok térnyerése nem meglepő, véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, hiszen hazai felhasználóinak száma is egyre bővül, mára becslések szerint eléri a 2 milliót. Ha ilyen ütemben folytatódik a platform erősödése, már idén bekerülhet a top 10 eszköz közé, megelőzve népszerűségben a YouTube-ot!

Áthatja a digitalizáció a hatékonysági toplistát

A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amit a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo