Leghatékonyabb kkv-marketingeszközök:
1. Facebook
2. Ajánlás
3. Google
4. Webshop ↑+2
5. Honlap
6. Networking ↓–2
7. Hírlevél
8. Hideghívás
9. Ajánlat készítése ↑+5
10. Partnertalálkozó ↑+14
Az idei év talán legnagyobb meglepetése, hogy a TikTok már hatékonyabbra értékelt, mint az Instagram: a TikTok tíz helyet előreugorva a 15., megelőzve az Instagrammot, ami a 16. hatékonyság szerint.
Elinflálódik a kkv-k marketingköltése
2022-ben az átlagos marketingköltés 6,8 millió forint volt, 37 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy több hirdetést, szolgáltatást kaptak: az emelkedő hirdetési költségek miatt ugyanakkora eredményért egyre többet kellett fizetni.
A vizsgált kis- és közepes vállalkozások 18 százaléka a marketingkiadások karcsúsításával válaszolt az előző év nehézségeire, további 45 százalék marketingköltése stagnált, így a növekedés csak egy kis számú szereplőhöz köthető.
Wolf Gábor rámutatott, hogy figyelembe véve az infláció mértékét és az emelkedő hirdetési költségeket, a stagnáló marketing-költségvetés jó része elinflálódott, ezért valójában csökkenést jelent. Így összességében a kkv-k csaknem kétharmadának (64 százalék) csökkent reálértékben a marketingköltése. Csupán a vizsgált kkv-k 31 százaléka növelte infláció feletti mértékben a marketingköltését.
A szakértő szerint ez óriási veszély: az előző válságok tapasztalatából tudható, hogy a gazdasági nehézségekre válaszul csökkentett marketingaktivitás hanyatláshoz vezet. Azok a cégek kerültek ki sikeresen a válságokból, amelyek növelték a marketingaktivitásukat.