Indulhat az új országos kereskedelmi rádió

Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.  

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Médiatanács hozzájárult a HOLD Rádiós és Televíziós Reklám Kft. kérelméhez, amelyben az országos kereskedelmi rádiós pályázat nemrég megállapított nyertese a médiaszolgáltatás neveként eredetileg tervezett POP FM helyett a védjegyhasználati engedéllyel alátámasztott Retro Rádió név használatához kért jóváhagyást június 15-ei hatállyal. A névváltoztatáshoz értelemszerűen igazodnak a főbb műsorszámok elnevezései is. A médiaszolgáltatási szerződés egyéb pontjai változatlanok, a médiaszolgáltató a szabályoknak megfelelően már a szerződés május 25-ei megkötése előtt – amely egyben előfeltétel is – befizette állami bevételként az éves médiaszolgáltatási díj felét.

A testület két másik szolgáltató szerződésmódosítási kérelmét is elfogadta: szintén június közepétől a Budapest 99,5 MHz-es körzeti, közösségi frekvencián működő Retro Rádió Magyar FM néven, a Nyíregyháza 103,9 MHz-es helyi, kereskedelmi rádiós frekvencián sugárzó Retro FM pedig BestFM néven működhet tovább, a műsortervi arányokra tett változatlan vállalások mellett.

A tévéműsorok 99,9 százalékában teljesült a médiatörvényben előírt akadálymentesítés

A testület elfogadta és a honlapján közzétette az NMHH legfrissebb vizsgálatát arról, hogy 2017 második félévében a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió műsorszámai mennyire voltak befogadhatók a hallássérült nézők számára. A több mint ötezer vizsgált műsorórában a kínált műsorok hozzávetőleg 83 százaléka elérhető volt a hallássérültek számára – ez a közszolgálati televíziók esetében 86,2, míg a kereskedelmi televíziók esetében a 71,3 százalék volt.

Miért nem halnak ki a régi technológiák?
Állandó piaci rés, ami kiaknázható vagy múló hóbort a tech-nosztalgia? Meg vagyunk róla győződve, hogy az új technológiák kiváltják és megszüntetik a régieket. De ez nem minden esetben van így. A zenei antikváriumokban jól megy a bakelitlemezek forgalma. Nemcsak Budapesten, hanem világszerte. És nemcsak ez az egyetlen régi technológia, ami divatját éli manapság.
A segédlettel kötelezően ellátandó műsoridő 99,9 százalékában valóban teljesült az akadálymentesítés – az M1, az M3 és az M4 esetében maradéktalanul. A szolgáltatók elsősorban feliratot alkalmaztak (99,6 százalék), a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorszámok aránya minimális volt (0,4 százalék). Minden magyar nyelvű zenei- és sportprogram, illetve élő műsor hozzáférhetővé vált, de anomáliák – felirathiány, tartalmi vagy időbeli pontatlanság – továbbra is előfordultak minden vizsgált médiumnál.

A médiatörvény a közérdekű közlemények, a politikai reklámok, a hírműsorszámok – beleértve a közlekedési híreket, a sporthíreket és az időjárás-jelentést is –, a politikai tájékoztató műsorszámok, a fogyatékos személyekről és esélyegyenlőségről szóló műsorszámok, a filmek, a játékok és a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok esetében írja elő azok magyar nyelvű felirattal vagy jelnyelvi tolmácsolással történő elérhetővé tételét. Az ellenőrzött napokon észlelt jogszabálysértések miatt a hatóság 14 esetben indított eljárást, illetve szabott ki bírságot összesen 13 millió forint értékben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo