Indulhat az új országos kereskedelmi rádió

Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.  

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Médiatanács hozzájárult a HOLD Rádiós és Televíziós Reklám Kft. kérelméhez, amelyben az országos kereskedelmi rádiós pályázat nemrég megállapított nyertese a médiaszolgáltatás neveként eredetileg tervezett POP FM helyett a védjegyhasználati engedéllyel alátámasztott Retro Rádió név használatához kért jóváhagyást június 15-ei hatállyal. A névváltoztatáshoz értelemszerűen igazodnak a főbb műsorszámok elnevezései is. A médiaszolgáltatási szerződés egyéb pontjai változatlanok, a médiaszolgáltató a szabályoknak megfelelően már a szerződés május 25-ei megkötése előtt – amely egyben előfeltétel is – befizette állami bevételként az éves médiaszolgáltatási díj felét.

A testület két másik szolgáltató szerződésmódosítási kérelmét is elfogadta: szintén június közepétől a Budapest 99,5 MHz-es körzeti, közösségi frekvencián működő Retro Rádió Magyar FM néven, a Nyíregyháza 103,9 MHz-es helyi, kereskedelmi rádiós frekvencián sugárzó Retro FM pedig BestFM néven működhet tovább, a műsortervi arányokra tett változatlan vállalások mellett.

A tévéműsorok 99,9 százalékában teljesült a médiatörvényben előírt akadálymentesítés

A testület elfogadta és a honlapján közzétette az NMHH legfrissebb vizsgálatát arról, hogy 2017 második félévében a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió műsorszámai mennyire voltak befogadhatók a hallássérült nézők számára. A több mint ötezer vizsgált műsorórában a kínált műsorok hozzávetőleg 83 százaléka elérhető volt a hallássérültek számára – ez a közszolgálati televíziók esetében 86,2, míg a kereskedelmi televíziók esetében a 71,3 százalék volt.

Miért nem halnak ki a régi technológiák?
Állandó piaci rés, ami kiaknázható vagy múló hóbort a tech-nosztalgia? Meg vagyunk róla győződve, hogy az új technológiák kiváltják és megszüntetik a régieket. De ez nem minden esetben van így. A zenei antikváriumokban jól megy a bakelitlemezek forgalma. Nemcsak Budapesten, hanem világszerte. És nemcsak ez az egyetlen régi technológia, ami divatját éli manapság.
A segédlettel kötelezően ellátandó műsoridő 99,9 százalékában valóban teljesült az akadálymentesítés – az M1, az M3 és az M4 esetében maradéktalanul. A szolgáltatók elsősorban feliratot alkalmaztak (99,6 százalék), a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorszámok aránya minimális volt (0,4 százalék). Minden magyar nyelvű zenei- és sportprogram, illetve élő műsor hozzáférhetővé vált, de anomáliák – felirathiány, tartalmi vagy időbeli pontatlanság – továbbra is előfordultak minden vizsgált médiumnál.

A médiatörvény a közérdekű közlemények, a politikai reklámok, a hírműsorszámok – beleértve a közlekedési híreket, a sporthíreket és az időjárás-jelentést is –, a politikai tájékoztató műsorszámok, a fogyatékos személyekről és esélyegyenlőségről szóló műsorszámok, a filmek, a játékok és a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok esetében írja elő azok magyar nyelvű felirattal vagy jelnyelvi tolmácsolással történő elérhetővé tételét. Az ellenőrzött napokon észlelt jogszabálysértések miatt a hatóság 14 esetben indított eljárást, illetve szabott ki bírságot összesen 13 millió forint értékben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo