"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"

A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei „A csend a demokrácia halála, szabad sajtó mellett azonban nincs csend" néven futó kampány a minden demokratikus berendezkedésű ország számára alapkövetelményként megfogalmazható szabad sajtó és szólásszabadság közt meglévő kapcsolatot helyezi a középpontba.    

Május 3-án vagy annak környékén rendszeresen több ezer lap teszi közzé a Lapkiadók Világszövetsége által biztosított kampányanyagot, hogy ezzel is felhívja olvasói figyelmét a szabad sajtó közügyek érdekében kifejtett tevékenységére. A nemzetközi szervezet által biztosított idei kampányanyag fő üzenete: Vajon független sajtó nélkül képes lett volna Nelson Mandela, Martin Luther King vagy Mahatma Gandhi megváltoztatni saját társadalmát? A hirdetésekben szereplő kérdés mellett - „Mi lett volna, ha gondolataikra sosem derül fény?" - az anyag mindhármójukat leragasztott szájjal ábrázolja.

A nyomdai felbontásban készített, ingyen közzétehető hirdetéseket a www.worldpressfreedomday.org/ címről lehet letölteni. Az oldalon még számos más anyag is megtalálható, kezdve az exkluzív szerkesztőségi összeállításoktól, érdekes és megdöbbentő, az AFP és a Getty Images által biztosított képanyagon át, egészen a francia karikaturista, Michel Cambon által készített rajzokig, a témához kapcsolódó infografikákig és a fiatal olvasókat megszólító kampányleírásokig.

A cél, hogy világszerte minél több lap figyeljen fel a kampányra és töltse le akár a teljes anyagot. Az összeállítások angol, francia, spanyol, német, arab és orosz nyelven elérhetőek, de természetesen lefordíthatók más nyelvre is.

Nem akárkik
A kampánycsomagban többek között olyan neves szerzők által írt esszék és vélemények szerepelnek, mint például Peter Englund, az irodalmi Nobel-díjról döntő Svéd Királyi Tudományos Akadémia örökös titkára; David Drummond, a Google alelnöke; Taoufik Ben Brik ismert tunéziai író; Rocio Gallegos, az El Dario de Juarez lap drogkartellek tevékenységéről tudósító riportere, Eric Chinje, a World Bank Insitute médiafejlesztéssel foglalkozó részlegének vezetője; Najam Sethi, a Golden Pen of Freedom (Szabadság Arany Tolla) díjjal kitüntetett pakisztáni lapkiadó; Trevor Ncube zimbabwei lapkiadó és a World Editors Forum tagjai.
A kampány részét képezheti az is, hogy a szerkesztőségek „üres felületet" jelentetnek meg lapjaik címoldalán, ezzel is jelezve: más lenne a világ szabad sajtó nélkül.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo