"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"

A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei „A csend a demokrácia halála, szabad sajtó mellett azonban nincs csend" néven futó kampány a minden demokratikus berendezkedésű ország számára alapkövetelményként megfogalmazható szabad sajtó és szólásszabadság közt meglévő kapcsolatot helyezi a középpontba.    

Május 3-án vagy annak környékén rendszeresen több ezer lap teszi közzé a Lapkiadók Világszövetsége által biztosított kampányanyagot, hogy ezzel is felhívja olvasói figyelmét a szabad sajtó közügyek érdekében kifejtett tevékenységére. A nemzetközi szervezet által biztosított idei kampányanyag fő üzenete: Vajon független sajtó nélkül képes lett volna Nelson Mandela, Martin Luther King vagy Mahatma Gandhi megváltoztatni saját társadalmát? A hirdetésekben szereplő kérdés mellett - „Mi lett volna, ha gondolataikra sosem derül fény?" - az anyag mindhármójukat leragasztott szájjal ábrázolja.

A nyomdai felbontásban készített, ingyen közzétehető hirdetéseket a www.worldpressfreedomday.org/ címről lehet letölteni. Az oldalon még számos más anyag is megtalálható, kezdve az exkluzív szerkesztőségi összeállításoktól, érdekes és megdöbbentő, az AFP és a Getty Images által biztosított képanyagon át, egészen a francia karikaturista, Michel Cambon által készített rajzokig, a témához kapcsolódó infografikákig és a fiatal olvasókat megszólító kampányleírásokig.

A cél, hogy világszerte minél több lap figyeljen fel a kampányra és töltse le akár a teljes anyagot. Az összeállítások angol, francia, spanyol, német, arab és orosz nyelven elérhetőek, de természetesen lefordíthatók más nyelvre is.

Nem akárkik
A kampánycsomagban többek között olyan neves szerzők által írt esszék és vélemények szerepelnek, mint például Peter Englund, az irodalmi Nobel-díjról döntő Svéd Királyi Tudományos Akadémia örökös titkára; David Drummond, a Google alelnöke; Taoufik Ben Brik ismert tunéziai író; Rocio Gallegos, az El Dario de Juarez lap drogkartellek tevékenységéről tudósító riportere, Eric Chinje, a World Bank Insitute médiafejlesztéssel foglalkozó részlegének vezetője; Najam Sethi, a Golden Pen of Freedom (Szabadság Arany Tolla) díjjal kitüntetett pakisztáni lapkiadó; Trevor Ncube zimbabwei lapkiadó és a World Editors Forum tagjai.
A kampány részét képezheti az is, hogy a szerkesztőségek „üres felületet" jelentetnek meg lapjaik címoldalán, ezzel is jelezve: más lenne a világ szabad sajtó nélkül.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo