"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"

A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei „A csend a demokrácia halála, szabad sajtó mellett azonban nincs csend" néven futó kampány a minden demokratikus berendezkedésű ország számára alapkövetelményként megfogalmazható szabad sajtó és szólásszabadság közt meglévő kapcsolatot helyezi a középpontba.    

Május 3-án vagy annak környékén rendszeresen több ezer lap teszi közzé a Lapkiadók Világszövetsége által biztosított kampányanyagot, hogy ezzel is felhívja olvasói figyelmét a szabad sajtó közügyek érdekében kifejtett tevékenységére. A nemzetközi szervezet által biztosított idei kampányanyag fő üzenete: Vajon független sajtó nélkül képes lett volna Nelson Mandela, Martin Luther King vagy Mahatma Gandhi megváltoztatni saját társadalmát? A hirdetésekben szereplő kérdés mellett - „Mi lett volna, ha gondolataikra sosem derül fény?" - az anyag mindhármójukat leragasztott szájjal ábrázolja.

A nyomdai felbontásban készített, ingyen közzétehető hirdetéseket a www.worldpressfreedomday.org/ címről lehet letölteni. Az oldalon még számos más anyag is megtalálható, kezdve az exkluzív szerkesztőségi összeállításoktól, érdekes és megdöbbentő, az AFP és a Getty Images által biztosított képanyagon át, egészen a francia karikaturista, Michel Cambon által készített rajzokig, a témához kapcsolódó infografikákig és a fiatal olvasókat megszólító kampányleírásokig.

A cél, hogy világszerte minél több lap figyeljen fel a kampányra és töltse le akár a teljes anyagot. Az összeállítások angol, francia, spanyol, német, arab és orosz nyelven elérhetőek, de természetesen lefordíthatók más nyelvre is.

Nem akárkik
A kampánycsomagban többek között olyan neves szerzők által írt esszék és vélemények szerepelnek, mint például Peter Englund, az irodalmi Nobel-díjról döntő Svéd Királyi Tudományos Akadémia örökös titkára; David Drummond, a Google alelnöke; Taoufik Ben Brik ismert tunéziai író; Rocio Gallegos, az El Dario de Juarez lap drogkartellek tevékenységéről tudósító riportere, Eric Chinje, a World Bank Insitute médiafejlesztéssel foglalkozó részlegének vezetője; Najam Sethi, a Golden Pen of Freedom (Szabadság Arany Tolla) díjjal kitüntetett pakisztáni lapkiadó; Trevor Ncube zimbabwei lapkiadó és a World Editors Forum tagjai.
A kampány részét képezheti az is, hogy a szerkesztőségek „üres felületet" jelentetnek meg lapjaik címoldalán, ezzel is jelezve: más lenne a világ szabad sajtó nélkül.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo