Új rádió indulhat Budapesten

A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén.

A Budapest 98,6 MHz-es körzeti rádiós frekvencia közösségi célú hasznosítására kiírt pályázati eljárásban két vállalkozás – a Manna Vision Media Kft. és a Scaletta Kft. – nyújtott be ajánlatot. A pályázati felhívásban részletezett szempontrendszer alapján a Médiatanács az előbbi pályázót nyilvánította nyertesnek, amely Cross FM néven tervezi a műsorsugárzást. A hatósági szerződés megkötésére 45 nap áll rendelkezésre, ami után a szolgáltatónak 120 napja lesz az adás megkezdésére. Az új rádió a pályázatában megjelöltekkel összhangban elsősorban felekezetközi hitbéli értékrendet közvetítő, családcentrikus csatorna kíván lenni, hírekkel, magazinműsorokkal és minőségi könnyűzenei kínálattal, a helyi és tematikus közösségekkel együttműködve.

A Médiatanács elfogadta a Dél-Budapest 90,9 MHz és a Budapest 99,5 MHz körzeti rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati felhívások tervezeteit, a dokumentumok június 26-ától olvashatók a hatóság honlapján.

Kép: SXC

Bírság túl hangos reklámok és a vállalttól eltérő műsorrend miatt

A testület 600 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte két kereskedelmi televízió, a TV4 és a Galaxy4 – a vizsgált időszakban még 4-es csatorna és Galaxy TV – médiaszolgáltatóját, miután az az év első negyedévében a két csatornán összesen tizenkétszer tett közzé túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, televíziós vásárlást célzó műsorszámok, műsorelőzetesek, illetve az ezekre vonatkozó figyelemfelhívás hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.

A debreceni helyi közösségi FM90 Campus Rádió szolgáltatójára a Médiatanács 80 ezer forint bírságot szabott ki, ugyanis az a vizsgált áprilisi adáshéten a szerződésében vállaltnál kevesebb szöveget, helyi műsorszámot, illetve rövidebb időtartamú hírblokkot sugárzott, valamint túllépte az ismétlések maximális arányát is. Nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokkal kapcsolatos vállalását és az erre vonatkozó törvényi minimumkövetelményt sem. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo