Kommunikációs csatornák cikkek
Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása
Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.
Négy tipp a marketing automatizálásához
Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.
A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni
A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
Mire jó a PR-os?
A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.
Érdeklődnek a mai fiatalok is – csak nem úgy
A fiatalok az olthatatlan információ- és ingerigényüket ma leginkább az internet nyújtotta szinte korlátlan világban tudják kiélni. A kommunikációs csatornák hangsúlyai is egyértelműen az online világ felé tolódnak el. De kétségbe esni nem érdemes: a mai fiatalok egyszerűen ugyanannyira és ugyanarra kíváncsiak, mint a szüleik voltak, csak nekik már van internet-hozzáférésük – derült ki az eNET a HTE-vel (a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesülettel) közösen készített felméréséből.
Van hova fejlődni ügyfélkezelésben
Az utazási irodák alig több mint fele reagál az emailes megkeresésekre, van olyan légitársaság, amelyet csak emelt díjas vonalon lehet elérni, sok étteremben azt sem tudják mi az a gluténérzékenység, a múzeumok negyede nem akadálymentesített. Több szálloda fogad viszont kisállatot is és azonnal felkapják a telefont.