Négy tipp a marketing automatizálásához

Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Vegye figyelembe a felhőmegoldásokat!

Az Eurostat adatai szerint a legalább 10 főt foglalkoztató unióbeli vállalkozások 21 százaléka vett igénybe felhő alapú szolgáltatásokat 2016-ban, a magyarországi adat ugyanakkor 12 százalék, amit csupán öt tagállam múlt alul. A felhő alapú szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások közel kétharmada a céges levelezőrendszert telepítette „a felhőbe”, 62 százalékuk fájlok, 44 százalékuk adatbázisok tárolására, 41 százalékuk irodai szoftverek használatára vett igénybe ilyen szolgáltatást – holott ezek a szolgáltatások már rég túlnőttek ezen a körön. De nem csupán az egyre szélesebb kínálat szól mellettük, hanem – talán elsősorban – a költséghatékonyság. Nincs szükség „házon belüli” IT-szakemberre, nem kell infrastruktúrát vásárolni, a havidíj ellenében garantáltan mindig a legújabb megoldások állnak rendelkezésre. A felhő alapú szolgáltatások azonnal igénybe vehetőek, nincs szükség több hónapos bevezetési folyamatra. A biztonság miatt sem kell aggódni: a vezető szolgáltatóknál sokkal nagyobb biztonságban vannak az adatok, mintha a saját irodájában tárolná.

Kép: Pixabay

2. Gondolja át, milyen csatornákat használ!

Képzelje magát leendő vásárlója helyébe! Az Edge Research Reports és az SAP friss felmérése szerint a vásárlók több mint fele számít arra, hogy minden csatornán megkapja ugyanazt a tájékoztatást illetve kiszolgálást. Az internetes felületnek laptopon, tableten vagy mobilon ugyanazt az „élményt” kell nyújtania. Nem hagyható ki egyetlen csatorna sem: gondoljuk csak meg, mit ér egy közösségimédia-kampány, ha mobiltelefonon „nem működik”… A kommunikációs felületnek a lehető legolajozottabban kell működnie – legyen szó akár telefonos ügyfélszolgálatról, akár a számlázásról. Ha egy ügyfél rossz tapasztalatokat szerez, a vállalkozás nem csak őt veszíti el, de a negatív reklám miatt ennél sokkal többet. Mindig tartsuk szem előtt, hogy kommunikációs csatornáinkat – általános esetben – a vásárlók öt generációja használja. Van, aki megelégszik egy kérdés@cég.hu lehetőséggel, a közösségi médián felnőtt nemzedék azonban már valós idejű válaszra, chatre számít. Vajon a nekünk ajánlott megoldás tudja ezt is?

3. Ajánlómotor és fogyasztói élmény

Az egyik klasszikus 80/20-as szabály szerint a bevételek 80 százaléka az ügyfelek 20 százalékától – a leglojálisabbaktól – származik. Az ügyfél annak örül, ha nem csupán arctalan pontként, hanem mindenki mástól megkülönböztethető individuumként kezelik. Nem csoda tehát, ha a személyre szabott, releváns ajánlatok jelentősen megnövelik a pozitív vásárlói döntések arányát. Fejlett ajánlómotorokkal ez is automatizálható: a szoftverek minden ügyfélről elkészítik és folyamatosan frissítik a profilját, így könnyen felismerik, hogy melyik kategóriákba sorolható – és ennek megfelelően teszik meg a „csak most, csak önnek” szóló ajánlatokat. Amikor valaki megszólítva érzi magát, az olyan fogyasztói élmény, aminek a pozitív hatása mindig továbbgyűrűzik, nem is beszélve arról, hogy az elkötelezett vásárlók megtartása akár 80 százalékkal is könnyebb – azaz olcsóbb – lehet, mint újak szerzése. És természetesen egy lojális, irántunk bizalommal bíró vásárló jó eséllyel több illetve nagyobb értékű dolgot is vásárol, mint egy velünk először találkozó.

A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából
Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
4. A hatékonyság titka az integráció

Olyan megoldásokat érdemes választani, amelyek a háttérben egységesen kezelik az adatokat, a különböző kommunikációs csatornákon beérkező információkat. Így lehet optimalizálni azt is, hogy a többcsatonás költéseket a lehető leghasznosabban tudjuk elosztani. Itt is igaz a mondás: az olcsó megoldások néha a legdrágábbak: bár többe kerül is, mégis érdemes olyan integrált megoldást választani, amely a marketinghez kapcsolódó összes feladatot kezeli. Egy email-automatizációs szoftver ugyanis még nem omnichannel marketin A részmegoldásokkal valójában csak a szigetrendszerek számát növeljük, amelyeknek egységes, a vállalat céljait szolgáló működését jó esetben is csak további ráfordításokkal tudjuk biztosítani.

A marketingfolyamatokat tehát automatizálni kell – és ez ma már lehetséges is. Aki él ezzel a lehetőséggel, annak a drága idejét nem kell Excell-táblázatok töltögetésére és más adminisztrációs feladatokra pazarolnia, a tudását stratégiai döntések terén kamatoztathatja.

Az összeállítást Arany János, az SAP Hybris ágazatvezetője készítette

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo