Négy tipp a marketing automatizálásához

Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Vegye figyelembe a felhőmegoldásokat!

Az Eurostat adatai szerint a legalább 10 főt foglalkoztató unióbeli vállalkozások 21 százaléka vett igénybe felhő alapú szolgáltatásokat 2016-ban, a magyarországi adat ugyanakkor 12 százalék, amit csupán öt tagállam múlt alul. A felhő alapú szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások közel kétharmada a céges levelezőrendszert telepítette „a felhőbe”, 62 százalékuk fájlok, 44 százalékuk adatbázisok tárolására, 41 százalékuk irodai szoftverek használatára vett igénybe ilyen szolgáltatást – holott ezek a szolgáltatások már rég túlnőttek ezen a körön. De nem csupán az egyre szélesebb kínálat szól mellettük, hanem – talán elsősorban – a költséghatékonyság. Nincs szükség „házon belüli” IT-szakemberre, nem kell infrastruktúrát vásárolni, a havidíj ellenében garantáltan mindig a legújabb megoldások állnak rendelkezésre. A felhő alapú szolgáltatások azonnal igénybe vehetőek, nincs szükség több hónapos bevezetési folyamatra. A biztonság miatt sem kell aggódni: a vezető szolgáltatóknál sokkal nagyobb biztonságban vannak az adatok, mintha a saját irodájában tárolná.

Kép: Pixabay

2. Gondolja át, milyen csatornákat használ!

Képzelje magát leendő vásárlója helyébe! Az Edge Research Reports és az SAP friss felmérése szerint a vásárlók több mint fele számít arra, hogy minden csatornán megkapja ugyanazt a tájékoztatást illetve kiszolgálást. Az internetes felületnek laptopon, tableten vagy mobilon ugyanazt az „élményt” kell nyújtania. Nem hagyható ki egyetlen csatorna sem: gondoljuk csak meg, mit ér egy közösségimédia-kampány, ha mobiltelefonon „nem működik”… A kommunikációs felületnek a lehető legolajozottabban kell működnie – legyen szó akár telefonos ügyfélszolgálatról, akár a számlázásról. Ha egy ügyfél rossz tapasztalatokat szerez, a vállalkozás nem csak őt veszíti el, de a negatív reklám miatt ennél sokkal többet. Mindig tartsuk szem előtt, hogy kommunikációs csatornáinkat – általános esetben – a vásárlók öt generációja használja. Van, aki megelégszik egy kérdés@cég.hu lehetőséggel, a közösségi médián felnőtt nemzedék azonban már valós idejű válaszra, chatre számít. Vajon a nekünk ajánlott megoldás tudja ezt is?

3. Ajánlómotor és fogyasztói élmény

Az egyik klasszikus 80/20-as szabály szerint a bevételek 80 százaléka az ügyfelek 20 százalékától – a leglojálisabbaktól – származik. Az ügyfél annak örül, ha nem csupán arctalan pontként, hanem mindenki mástól megkülönböztethető individuumként kezelik. Nem csoda tehát, ha a személyre szabott, releváns ajánlatok jelentősen megnövelik a pozitív vásárlói döntések arányát. Fejlett ajánlómotorokkal ez is automatizálható: a szoftverek minden ügyfélről elkészítik és folyamatosan frissítik a profilját, így könnyen felismerik, hogy melyik kategóriákba sorolható – és ennek megfelelően teszik meg a „csak most, csak önnek” szóló ajánlatokat. Amikor valaki megszólítva érzi magát, az olyan fogyasztói élmény, aminek a pozitív hatása mindig továbbgyűrűzik, nem is beszélve arról, hogy az elkötelezett vásárlók megtartása akár 80 százalékkal is könnyebb – azaz olcsóbb – lehet, mint újak szerzése. És természetesen egy lojális, irántunk bizalommal bíró vásárló jó eséllyel több illetve nagyobb értékű dolgot is vásárol, mint egy velünk először találkozó.

A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából
Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
4. A hatékonyság titka az integráció

Olyan megoldásokat érdemes választani, amelyek a háttérben egységesen kezelik az adatokat, a különböző kommunikációs csatornákon beérkező információkat. Így lehet optimalizálni azt is, hogy a többcsatonás költéseket a lehető leghasznosabban tudjuk elosztani. Itt is igaz a mondás: az olcsó megoldások néha a legdrágábbak: bár többe kerül is, mégis érdemes olyan integrált megoldást választani, amely a marketinghez kapcsolódó összes feladatot kezeli. Egy email-automatizációs szoftver ugyanis még nem omnichannel marketin A részmegoldásokkal valójában csak a szigetrendszerek számát növeljük, amelyeknek egységes, a vállalat céljait szolgáló működését jó esetben is csak további ráfordításokkal tudjuk biztosítani.

A marketingfolyamatokat tehát automatizálni kell – és ez ma már lehetséges is. Aki él ezzel a lehetőséggel, annak a drága idejét nem kell Excell-táblázatok töltögetésére és más adminisztrációs feladatokra pazarolnia, a tudását stratégiai döntések terén kamatoztathatja.

Az összeállítást Arany János, az SAP Hybris ágazatvezetője készítette

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo