1. Vegye figyelembe a felhőmegoldásokat!
Az Eurostat adatai szerint a legalább 10 főt foglalkoztató unióbeli vállalkozások 21 százaléka vett igénybe felhő alapú szolgáltatásokat 2016-ban, a magyarországi adat ugyanakkor 12 százalék, amit csupán öt tagállam múlt alul. A felhő alapú szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások közel kétharmada a céges levelezőrendszert telepítette „a felhőbe”, 62 százalékuk fájlok, 44 százalékuk adatbázisok tárolására, 41 százalékuk irodai szoftverek használatára vett igénybe ilyen szolgáltatást – holott ezek a szolgáltatások már rég túlnőttek ezen a körön. De nem csupán az egyre szélesebb kínálat szól mellettük, hanem – talán elsősorban – a költséghatékonyság. Nincs szükség „házon belüli” IT-szakemberre, nem kell infrastruktúrát vásárolni, a havidíj ellenében garantáltan mindig a legújabb megoldások állnak rendelkezésre. A felhő alapú szolgáltatások azonnal igénybe vehetőek, nincs szükség több hónapos bevezetési folyamatra. A biztonság miatt sem kell aggódni: a vezető szolgáltatóknál sokkal nagyobb biztonságban vannak az adatok, mintha a saját irodájában tárolná.
2. Gondolja át, milyen csatornákat használ!
Képzelje magát leendő vásárlója helyébe! Az Edge Research Reports és az SAP friss felmérése szerint a vásárlók több mint fele számít arra, hogy minden csatornán megkapja ugyanazt a tájékoztatást illetve kiszolgálást. Az internetes felületnek laptopon, tableten vagy mobilon ugyanazt az „élményt” kell nyújtania. Nem hagyható ki egyetlen csatorna sem: gondoljuk csak meg, mit ér egy közösségimédia-kampány, ha mobiltelefonon „nem működik”… A kommunikációs felületnek a lehető legolajozottabban kell működnie – legyen szó akár telefonos ügyfélszolgálatról, akár a számlázásról. Ha egy ügyfél rossz tapasztalatokat szerez, a vállalkozás nem csak őt veszíti el, de a negatív reklám miatt ennél sokkal többet. Mindig tartsuk szem előtt, hogy kommunikációs csatornáinkat – általános esetben – a vásárlók öt generációja használja. Van, aki megelégszik egy kérdés@cég.hu lehetőséggel, a közösségi médián felnőtt nemzedék azonban már valós idejű válaszra, chatre számít. Vajon a nekünk ajánlott megoldás tudja ezt is?
3. Ajánlómotor és fogyasztói élmény
Az egyik klasszikus 80/20-as szabály szerint a bevételek 80 százaléka az ügyfelek 20 százalékától – a leglojálisabbaktól – származik. Az ügyfél annak örül, ha nem csupán arctalan pontként, hanem mindenki mástól megkülönböztethető individuumként kezelik. Nem csoda tehát, ha a személyre szabott, releváns ajánlatok jelentősen megnövelik a pozitív vásárlói döntések arányát. Fejlett ajánlómotorokkal ez is automatizálható: a szoftverek minden ügyfélről elkészítik és folyamatosan frissítik a profilját, így könnyen felismerik, hogy melyik kategóriákba sorolható – és ennek megfelelően teszik meg a „csak most, csak önnek” szóló ajánlatokat. Amikor valaki megszólítva érzi magát, az olyan fogyasztói élmény, aminek a pozitív hatása mindig továbbgyűrűzik, nem is beszélve arról, hogy az elkötelezett vásárlók megtartása akár 80 százalékkal is könnyebb – azaz olcsóbb – lehet, mint újak szerzése. És természetesen egy lojális, irántunk bizalommal bíró vásárló jó eséllyel több illetve nagyobb értékű dolgot is vásárol, mint egy velünk először találkozó.
Olyan megoldásokat érdemes választani, amelyek a háttérben egységesen kezelik az adatokat, a különböző kommunikációs csatornákon beérkező információkat. Így lehet optimalizálni azt is, hogy a többcsatonás költéseket a lehető leghasznosabban tudjuk elosztani. Itt is igaz a mondás: az olcsó megoldások néha a legdrágábbak: bár többe kerül is, mégis érdemes olyan integrált megoldást választani, amely a marketinghez kapcsolódó összes feladatot kezeli. Egy email-automatizációs szoftver ugyanis még nem omnichannel marketin A részmegoldásokkal valójában csak a szigetrendszerek számát növeljük, amelyeknek egységes, a vállalat céljait szolgáló működését jó esetben is csak további ráfordításokkal tudjuk biztosítani.
A marketingfolyamatokat tehát automatizálni kell – és ez ma már lehetséges is. Aki él ezzel a lehetőséggel, annak a drága idejét nem kell Excell-táblázatok töltögetésére és más adminisztrációs feladatokra pazarolnia, a tudását stratégiai döntések terén kamatoztathatja.
Az összeállítást Arany János, az SAP Hybris ágazatvezetője készítette