Internetszolgáltatót könnyedén vált a magyar

A hűségidő lejártával főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak a hazai ügyfelek – derül ki a Telenet.hu-n végzett felmérésből. A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy az átlagos ügyfél ragaszkodik valamelyik ismertebb szolgáltatóhoz, 72 százalékuk számára fontos a kiválasztott szolgáltató ismertsége.

Kép:Pixabay

„A különféle távközlési szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleknek mindössze hatoda tudja, mikor jár le a hűségideje” – mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. „Ez igen alacsony arány, amit nyilvánvalóan erősít az a tény, hogy a hűségidő lejártának jelzésére semmilyen előírás nem kötelezi a szolgáltatót. Ugyanakkor a hűségidő elteltével bármikor dönthetnek úgy az ügyfelek, hogy szolgáltatót vagy díjcsomagot váltanak, és ezzel a lehetőséggel egyre nagyobb arányban élnek is.”

A teljes kínálati paletta a hazai távközlési piacon igen széles: a 10 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan 20 szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a fenti településkörben átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása, míg a többi szolgáltatást (vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet) átlagosan 7-8 társaság nyújtja. E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a korábbi helyi távközlési hálózatokat üzemeltető szolgáltatók rendelkeznek. Sokszor az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság.

A távközlési piacon az ügyfelek többsége az ismertebb, bejáratott névvel rendelkező szolgáltatókba helyezi a bizalmát: a kérdőívre adott válaszok szerint 72 százalékuk számára fontos szerepet játszik az ismert márkanév, amikor dönt az igénybe vett szolgáltatásról. A szolgáltató vagy díjcsomag váltása mellett nem feltétlenül a költségcsökkentés miatt döntenek: a válaszadók 36 százaléka számára az a cél, hogy a jelenleg fizetett díjért több vagy jobb szolgáltatást találjanak.

Az ügyfelek alternatív ajánlatokra elsősorban az internetszolgáltatások körében kíváncsiak (86%), de a TV (80%) és mobiltelefon-szolgáltatás (79%) is bírja a többség érdeklődését. Ugyanakkor a vezetékes telefon (41%), illetve a mobilinternet-szolgáltatás (37%) jobbára kívül esik a figyelmükön. Ez utóbbira az a magyarázat, hogy az ügyfelek nem is tudnak arról, hogy a mobiltelefonjukon a virtuális szereplők mobilinternet-szolgáltatásai is elérhetők.

Öt hiba, amit szolgáltatóváltásnál egy kkv elkövethet
Egyre több kkv él a szolgáltatóváltás előnyeivel az energiapiacon, sokan azonban olyan hibákat vétenek a folyamat során, ami miatt kénytelenek visszalépni a váltástól. Az energiadiszkont.hu összegyűjtötte a leggyakoribb hibákat, amelyeket egy kkv elkövethet.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo