Nem tartanak lépést az újdonságokkal de szeretnének

A magyar idősebb korosztály európai viszonylatban kimagasló arányban vallja azt a nézetet, hogy a folyamatos technológiai fejlődés szükséges és elkerülhetetlen. Az álláspontjuk viszont nincs összhangban azzal, hogy milyen technológiai eszközöket és vívmányokat használnak, vagyis hogy mennyire tartanak lépést az újdonságokkal – derül ki a Samsung legújabb, 18 európai országban végzett kutatásából.

Kép:PP archív

A mai fiataloknak és középkorúaknak bizonyára nehéz elképzelniük, hogy 20-30 év múlva nagy eséllyel nekik sem lesz egyszerű lépést tartani a jövő technológiai vívmányaival, akárcsak a jelen idősebb korosztályának. Ha figyelembe vesszük a technológiai fejlődés ütemének szinte exponenciális növekedését, valószínű, hogy az idősebbeknek a jövőben még nehezebb lesz követni a folyamatos innovációk eredményeit.

Érzékelik a rohamos fejlődést, és tartanak tőle, hogy lemaradnak

A magyar 55 évnél idősebb korosztály nagyon is tisztában van vele, hogy a fejlődés megállíthatatlan: a kutatásban résztvevők 60 százaléka nyilatkozta, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen, ami bőven meghaladja az európai 41 százalékos átlagot. Érzékelik tehát a tendenciát, hogy rohamléptékben jelennek meg újabbnál újabb eszközök és szolgáltatások, viszont az európai átlagnál (25 százalék) némileg jobban tartanak attól, hogy lemaradnak azok megismeréséről és mindennapos használatáról (30 százalék).

Hiába ismerjük el, hogy a technológiai fejlődés megállíthatatlan, a nyugat-európai országokhoz viszonyítva sokkal kevésbé tudunk haladni a korral. A könyvpiacot és az olvasást is jelentősen átalakító e-book olvasók és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások nagyon kis mértékben terjedtek el a magyar 55 évnél idősebb korosztály körében.

Még mindig offline a világ fele
Az infokommunikációs szolgáltatások ma már nem számítanak luxusnak. Mégis, még napjainkban is a világon megközelítőleg 3,9 milliárd ember nem jut hozzá az internethez.
Míg itthon az ebbe a korcsoportba tartozók mindössze 6 százaléka rendelkezik ilyen eszközzel, addig például az ausztriai vagy holland idősek 21 százaléka. A tabletek esetében még szembetűnőbb a különbség: még mondjuk a holland idősek 55, és az osztrákok 42 százaléka élvezi ennek az újkeletű mobileszköznek az előnyeit, addig ez a magyar korcsoport 11 százalékáról mondható el. Ugyancsak jellemző adat, hogy a fejlett nyugat-európai országok mindegyikében több 55 évnél idősebb háztartásban van – a modernebb technológiának számító – laptop, mint desktop, míg Magyarországon ez az arány fordított.

Egy szűk réteg hajlandó többet költeni a fejlett technológiára

Az elkövetkező évek legnagyobb horderejű innovációjának számító Dolgok Internete (IoT) majdnem feleannyira ismert kifejezés a magyar idősebb korosztály számára (7,6 százalék), mint ugyanebbe a csoportba tartozó európaiak körében (14 százalék). Érdekes adat azonban, hogy azon kevesek közül, akik tisztában vannak ennek az összekapcsolt ökoszisztémának az előnyeivel, majdnem kétszer többen (28,8 százalék) lennének hajlandóak többet fizetni az IoT-képes tulajdonságokkal bíró eszközökért, mint az európai társaik (15 százalék).

Rákattannak a kütyükre a magyar csajok
A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki egy friss felmérésből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők élvezik jobban azok előnyeit.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo