Kiéheztek az új szolgáltatásokra a fogyasztók

Minden korábbinál több magyar okostelefon-felhasználó vesz igénybe digitális szolgáltatásokat. A jelenleg elérhető mobil szolgáltatások nem elégítik ki a fogyasztói igényeket, és jelentős a szolgáltatóváltási hajlandóság.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

2012 és 2014 között az interneten ténylegesen böngésző magyarországi okostelefon-felhasználók aránya 90 százalékkal, míg a közösségi hálózatok használata 41 százalékkal nőtt. Az elküldött e-mail üzenetek száma 96 százalékkal, a videomegtekintéseké 16 százalékkal nőtt. A magyar fogyasztók részvétele a felsorolt internetes tevékenységekben nagyon hasonló képet mutat a nyugat-európai fogyasztóknál tapasztaltakhoz – derült ki az Ericsson ConsumerLab „Változások előtt” című jelentéséből.

„Hihetetlen mértékben nőtt az összekapcsolt eszközökhöz való hozzáférés, ezért a magyarok minden korábbinál több digitális szolgáltatást használnak – mondta el Vishnu Singh, az Ericsson ConsummerLab vezetője. A táblagépek elterjedtsége 2012 és 2014 között 10 százalékkal nőtt, és a fogyasztók további 11 százaléka tervezi táblagép beszerzését a közeljövőben. Az online szolgáltatásokkal eltöltött teljes idő 20 százaléka esik a tabletfelhasználókra. A különféle okos és összekapcsolt eszközök egyre növekvő elterjedtségének eredményeképpen a magyarországi okostelefon-felhasználók 33 százaléka számára fontos, hogy otthonról is rendelkezzenek interneteléréssel, és 25 százalékuk kíván előfizetni valamilyen streaming zenei/videoszolgáltatásra.

Nem tart lépést a piac az elvárásokkal

A magyar fogyasztók olyannyira magukévá tették a digitális életstílust, hogy, úgy tűnik, a piac nem is képes lépést tartani az elvárásaikkal. Bár a magyar fogyasztók a különféle szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségének mértéke csaknem azonos a Nyugat-Európában mért szintekkel, az ár/érték arányt és a támogató szolgáltatásokat illetően jelentősen csökken az elégedettségi arány. Míg például a nyugat-európai felhasználók több mint 50 százaléka elégedett a mobil szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások ár/érték arányával és a támogató szolgáltatásokkal, a magyar fogyasztóknak csupán a 34 és 41 százalékáról mondható el ugyanez. A két paraméterhez kapcsolódó alacsony elégedettségi mutatók a szolgáltatóváltási hajlandóságot illetően is megmutatkoznak. A fogyasztók 68 százaléka például szívesen váltana szolgáltatót jelenlegi csomagjuk és az abban forgalmazott adatmennyiségek nem megfelelő ára miatt.

Dróntörvény és drónposta – ez vár ránk
A Big Data korában sok szó esik a magánélet titkának szentségéről, illetve annak eltűnéséről. A szabadidős használatra vásárolt drónok újabb eszközei a magánszféra eltörlésének. Egyelőre totális a szabályozási káosz, de készül itthon a dróntörvény is. De nem csak szórakozásról van szó! A kis gépek az üzletet is megváltoztathatják.
Óriási lehetőségek a szolgáltatók előtt

Nem lehet könnyű a szolgáltatók számára, hogy folyamatosan megfeleljenek egy ennyire tudatos és tájékozott fogyasztói kör igényeinek. A magyar fogyasztók úgy érzékelik, hogy mindent összevéve nincsenek nagy különbségek a három nagy szolgáltató által nyújtott felhasználói élményt illetően. E fogyasztói vélemények ismeretében a szolgáltatók számára elsőrendű fontosságú, hogy megfelelő stratégiákat dolgozzanak ki, amelyekkel elkötelezhetik ügyfeleiket. A magyar fogyasztók ugyanakkor nem tesznek különbséget a szolgáltatók között az ügyfél-elkötelezettségre vonatkozó alapvető paraméterek alapján (pl. hogy mennyire ajánl valaki egy adott márkát, vagy mekkora felárat hajlandó kifizetni érte).

„A magyar piac ilyen szempontból egységes, nincsenek különbségek a felhasználói élmény vagy az ügyfél-elkötelezettség tekintetében. Úgy látjuk, hogy ha valaki változtatni akar a helyzeten, annak nagyok a lehetőségei, hiszen a magyar fogyasztók aktív digitális felhasználók, akik minden pozitív változást szívesen fogadnának” – tette hozzá Singh.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez
A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo