A fejlett országok lakosságának átlagosan 75%-a rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagy többségük az életük nélkülözhetetlen részének tart. A felnőtt korú magyar lakosság körében továbbra is megállíthatatlannak tűnik az okostelefon-használat térnyerése, ma már a többség mobilon keresztül is internetezik. A készülékek által nyújtott sokrétű szolgáltatásoknak köszönhetően (üzenetek olvasása, dokumentumok letöltése, úticél megtalálása, online/offline fizetés) számtalan dolgot el tudunk intézni, ezért szinte folyamatosan a magunknál tartjuk őket. Ahogy a tartózkodási helytől függetlenül a nap 24 órájában egyre többet használjuk az okoseszközöket, úgy nő a kockázata az ezeket érő kisebb-nagyobb sérüléseknek, ami a szervizelésre költött összeg látványos növekedésében is tetten érhető.
A ZAGG International kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek 50%-a teszi szükségessé a szervizben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek képesek megvédeni a készülékeket különböző sérülésektől, ezzel meghosszabbítva azok élettartamát. Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban évente 23 milliárd dollárt költenek okostelefon szervizelésére, amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10.7 milliárdot tesz ki. Az készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt költenek javíttatásra.
Miután megtörtént a baj az okostelefon felhasználók 48%-a, a tablet felhasználóknak pedig 27% javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét. A sérült telefonok 22%-án csak a burkolat van megkarcolódva, 19%-ot karcos, 5%-ot megrepedt, vagy zúzódott kijelzővel, 4%-ot törötten is tovább használnak a tulajdonosok. A készülékeket akkor is tovább használjuk, ha a sérülések miatt bizonyos funkciók csak korlátozottan működnek. A megrepedt kijelzőt használó iPhone felhasználók 40%-a például úgy használja készülékét, hogy nem tud e-mail fogadni/küldeni, vagy bizonyos karaktereket nem tud használni. A felhasználók 27% nem tudja használni a legfontosabb alkalmazásokat, mint a Facebook, a Maps, vagy az Uber. További 20% nem tud fotót készíteni a sérülés következtében. A válaszadók 31% válaszolta, hogy a sérült telefont újra cseréli, 8% szervizbe viszi, másik 8% saját maga javítja, 2% pedig régebben meglévő készülékre vált.
"A mobil eszközök központi szerepet töltenek be az életünkben és látható, hogy a jövőben csak egyre nagyobb teret kapnak majd" - mondta Chris Ahern, a ZAGG International elnöke. „A különböző mobil készülékek megfelelő védelméről való gondoskodással csökkenthetjük az esélyét, hogy egy baleset folytán értékes információkat, személyes adatokat veszítsünk el, továbbá a megfelelő védelemmel az készülék hosszútávon is megőrzi értékét, ami mindig jól jön egy új típusra váltás esetén.”
A megkérdezettek nagyjából fele áldoz valamilyen okostelefon védelmére szolgáló termékre, amelyet 57% a telefonkészülék megvásárlásával egyszerre vesz meg. Az telefontulajdonosok 51%-a használ valamilyen kijelzővédőt, 48% telefontokot, 13% előlapot és hátlapot védő filmréteget, 12% vízálló tokot. A kutatás alapján 27 százalék egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel, 48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig egyszerűen nem szívesen költ a telefon védelmére.
- Karcolódás
- Törés
- Beázás