A 21. század olaja a Big Data

A digitalizáció nemcsak az emberek boldogságérzetét növeli, hanem gyakorlatilag a gazdaság fejlődésének motorjaként is szolgál: a Big Data lesz a jövő társadalmában a legfontosabb erőforrás, az új olaj.

Kép: SXC

A boldogság és a digitális összekapcsoltság között kimutatható az összefüggés: a Huawei és az amerikai University of Columbia közös kutatása szerint egy ország GCI indexének (Global Connectivity Index, azaz globális összekapcsoltsági mutató) 10 ponttal való növekedése átlagosan 5,5 százalékos emelkedést hoz a HHI indexében is (Human Happiness Index, vagyis az emberi boldogságérzet mutató) – derült ki egy, a Huawei által rendezett konferencián.

„A digitalizációnak köszönhetően a Big Data lesz az új „olaj”, a legértékesebb nyersanyag a világban. A Nemzetközi Távközlési Egyesület (International Telecommunication Union, ITU) elemzése szerint a szélessávú internet penetráció 10 százalékos növekedése 1,3 százalékkal növeli az adott ország GDP-jét, és minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt” – mondta Deng TaiHua a vállalat alelnöke.

A szakember szerint az emberek életminősége szorosan összefügg az infokommunikációs társadalommal, amelynek alapkövetelményei a biztonság, a mindenhol elérhető szélessávú kapcsolat, valamint a szórakoztató és üzleti lehetőségek. A közbiztonság kritikus kérdéssé vált az európai országokban. Erre a PS LTE (Public Safety LTE – közbiztonság) megoldások adhatnak választ: ezek csoportos kommunikációt tesznek lehetővé hang- és videó formátumokban, amelyeket nem csupán emberek alkalmazhatnak, de a Dolgok Internete révén a megfigyelő rendszerek, például a drónok is.

A szélessávú internetkapcsolat lesz a lételeme a jövő digitális társadalmainak, több ország pedig már most a nagyobb teljesítményű, úgynevezett szuperszélessávú hálózatot választja. „Azonban az egy „Gigabit társadalom” létrejöttéhez elengedhetetlen az üzletbarát politika, az iparági együttműködések, a teljes mértékben kihasználható infrastruktúra és a spektrum erőforrások” – vélekedett a Huawei alelnöke.

„A technológia fejlődésével a virtuális és a valóságos közötti határvonal elmosódik: a Dolgok Internete az emberi érzékeléshez, a digitális hálózatok az idegrendszerhez, a felhő és a Big Data pedig az emberi agyhoz hasonlítanak. Elképzelhető, hogy szükség lesz egy felhő platformra a kormányzati szolgálat, valamint az innovációs és közszolgáltatások támogatására. Az infokommunikációs társadalom fejlődéséhez az egész iparág együttműködésére van szükség”. – mondta el Deng TaiHua a konferencián.

Top it-biznisz tippek igazi tech sztároktól
Mitől lesz sikeres egy termék? Mit vezet a biztos bukáshoz? Melyek azok a trendek amik meghatározzák a jövő cégeinek sikerességét? Milyen aspektusokat kell figyelembe vennünk a termék és szolgáltatásfejlesztés során? Top tippek igazi tech sztároktól!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo