A csetgeneráció játszótere ma az internet

Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.

Más volt a világháló 1999-ben a dotkom-lufi idején, más 2008-ban a válság kitörésekor, más ma, és más lesz öt-tíz év múlva, amikor elterjed a Dolgok Internete (IoT). Az éves IP-alapú adatforgalom – az emberiség éves netes adatforgalma – várhatóan még idén meghaladja az 1 zettabájtot, azaz a 1 000 000 000 000 000 000 000 bájtot, (ez egyébként kevesebb, mint amit 2012-ben jósoltak mostanra) 2019-ben pedig valószínűleg már a 2 zettabájtos határt is túllépi.

PP grafika

Miközben bővül az internet és az internetezők köre, a netes fősodor kommunikációs szokásai is változnak. Napjainkban az érintkezés platformjának egyik meghatározó formálója az egyre inkább érvényesülő Y generáció és az őket követő korosztály tagjai. Ezért van, hogy míg a 2000-es években a közösségi honlapok dívtak, mára – köszönhetően a fiatalok kommunikációs szokásainak – a csetelős alkalmazások jelentenek kaput a világháló bőséges tartalomkínálatához. Ezek 2009-ben a WhatsApp megjelenésével indultak hódító útjukra, és ma ezeken keresztül néznek mozgóképes tartalmakat a fiatalok, és innen kattintanak rá a márkák honlapjaira, ha kortársaik felkapnak egy-egy terméket.

PP grafika

A cset-appoknak nagyobb a felhasználómegtartó erejük, mint bármilyen más alkalmazásnak: egy átlagos tini manapság 2 hét alatt 2000 üzenetet vált azzal, akivel randira készül, és még az sem zavarja őket, ha csevegésüket nem archiválja az alkalmazás. A Snapchat automatikusan törli az üzenetet a megtekintése után, de nem baj, mert ez a korosztály a pillanatban él. Az Amerikai Egyesült Államokban online idejük 91 százalékát cseteléssel töltik a felhasználók. Ezt a trendet próbálják a szolgáltatók, fejlesztők, gyártók meglovagolni: a Sony előállt a Playstation Messengerrel, a Yahoo pedig újraélesztette korábbi Messengerét.

PP grafika

Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo