A csetgeneráció játszótere ma az internet

Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Más volt a világháló 1999-ben a dotkom-lufi idején, más 2008-ban a válság kitörésekor, más ma, és más lesz öt-tíz év múlva, amikor elterjed a Dolgok Internete (IoT). Az éves IP-alapú adatforgalom – az emberiség éves netes adatforgalma – várhatóan még idén meghaladja az 1 zettabájtot, azaz a 1 000 000 000 000 000 000 000 bájtot, (ez egyébként kevesebb, mint amit 2012-ben jósoltak mostanra) 2019-ben pedig valószínűleg már a 2 zettabájtos határt is túllépi.

PP grafika

Miközben bővül az internet és az internetezők köre, a netes fősodor kommunikációs szokásai is változnak. Napjainkban az érintkezés platformjának egyik meghatározó formálója az egyre inkább érvényesülő Y generáció és az őket követő korosztály tagjai. Ezért van, hogy míg a 2000-es években a közösségi honlapok dívtak, mára – köszönhetően a fiatalok kommunikációs szokásainak – a csetelős alkalmazások jelentenek kaput a világháló bőséges tartalomkínálatához. Ezek 2009-ben a WhatsApp megjelenésével indultak hódító útjukra, és ma ezeken keresztül néznek mozgóképes tartalmakat a fiatalok, és innen kattintanak rá a márkák honlapjaira, ha kortársaik felkapnak egy-egy terméket.

PP grafika

A cset-appoknak nagyobb a felhasználómegtartó erejük, mint bármilyen más alkalmazásnak: egy átlagos tini manapság 2 hét alatt 2000 üzenetet vált azzal, akivel randira készül, és még az sem zavarja őket, ha csevegésüket nem archiválja az alkalmazás. A Snapchat automatikusan törli az üzenetet a megtekintése után, de nem baj, mert ez a korosztály a pillanatban él. Az Amerikai Egyesült Államokban online idejük 91 százalékát cseteléssel töltik a felhasználók. Ezt a trendet próbálják a szolgáltatók, fejlesztők, gyártók meglovagolni: a Sony előállt a Playstation Messengerrel, a Yahoo pedig újraélesztette korábbi Messengerét.

PP grafika

Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.

Véleményvezér

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo