Információs társadalom cikkek
Okostelefonból a használt sem szégyen
Megunta az eddigi, amúgy jól működő okostelefonját, szívesen lecserélné, de sajnálja egyszerűen kidobni, vagy elajándékozni? Nem gond, ma már százmilliónál is több készülék cserél gazdát a 17 milliárd dollár értékű second hand piacon.
Már nem menő a PC
Tavaly csökkent 2008 óta első alkalommal 300 millió alá a személyi számítógépek (PC) világpiaci értékesítése, a forgalom 10,4 százalékos éves csökkenése pedig a valaha elszenvedett legnagyobb visszaesés volt - írja az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves elemzése.
Aki profitál az internetből, – és aki nem
A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.
Bank: csípjük, ha digitális
A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.
Felismernek minket a jövő autói
A jövőben a hozzáférést kezelő rendszerek képesek lesznek felismerni a hozzáférésre jogosult embereket, amint megközelítik a járművet, és a személyes beállítások alapján konfigurálják az autót, amíg odaér.
Rettegnek a cégek a digitális átállástól
Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.
Öt év múlva már nem is lesznek okostelefonok?
A 10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban: a mesterséges intelligencia rövidesen átveszi az okostelefonok képernyőjének szerepét. A fogyasztók 80 százaléka szeretné a technológiai újításokat látása, hallása és memóriája javítására is alkalmazni.
Zeneletöltések: újabb lépés az egységes Európa felé
Az Európai Bizottság bemutatta az egységes digitális piac létrehozását célzó javaslatait, amelyek egyebek mellett 2017-től elérhetővé tennék a zenei és filmes előfizetéseket az uniós állampolgárok számára az EU-n belül történő utazásaik során is.
Nem meglepetés: az okostelefon a húzótermék
A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 harmadik negyedévében 3 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették.
Egyre nehezebben függetlenedhetünk a nyüzsitől
A modern technológia oly mértékben gyorsítja világunkat, hogy mind a szervezetek, mind az egyének szintjén egyre nehezebben teljesíthető kihívást jelent az üzleti élet szüntelenül változó környezetéhez való folyamatos alkalmazkodás - olvasható a BDO Akadémia és a MAPI Konzult közleményében.
Nincs messze az idő, amikor hallgatni fognak ránk a gépek
Napjainkban egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely hangvezérléssel működik, és hamarosan eljön az idő, amikor már szinte mindegyikük hallgatni fog ránk. Ezáltal nem csak a kezünk szabadul fel, de a fejlődés azt is lehetővé teszi, hogy az egyes készülékek – és a mögöttük álló szolgáltatók – minden eddiginél mélyebben megismerhetnek minket. Veszélyes lehet ez? A NetIQ szakértői szerint a vállalati informatikában már vannak jól bevált módszerek, amelyek irányt mutathatnak a témában.
Három szakma, amit az internet teremtett
Az internet terjedése és fejlődése egy sor új szakma születését hozta magával. Az ezredfordulón még nem is gondoltuk volna, mi mindenre lesz igény 2015-re. Íme ezek közül néhányat csokorba szedett a Monster.hu oldala.
Mobilfizetés: többen, többször, többet
Megállíthatatlannak látszik az okostelefonok terjedése: a világban már közel másfél milliárd okostelefont értékesítenek idén várhatóan. Közülük a tavalyi évhez képest 84 százalékkal nő a phabletek, azaz az 5,5 és 7 hüvelyk közti képernyőátlójú telefonok aránya, 2019-re pedig az eladások fókuszában már elsősorban ilyen készülékek állnak majd. Ezzel összefüggésben a jövőben felgyorsul a mobiltelefonokkal történő fizetés is, mely már ma is sokféle módon végezhető, hazánkban is.
Gondolatokkal irányíthatjuk majd a telefont
Hamarosan elég lehet erősen gondolnunk arra, akit fel szeretnénk hívni telefonon, és a készülék már tárcsáz is. Az agyhullámokkal vezérelt mobilalkalmazások egészen új világot nyitnak majd meg.
Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek
Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.
Tényleg itt az okosóra forradalom
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) csütörtökön közzétett felmérése szerint.
Net nélkül már nem nyaral a magyar
A magyarok 15 százaléka szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2 százalék számára az utazás alatt is alapvetően fontos az online kapcsolat. 19,1 százaléknak döntési szempont a szállásfoglalásnál, hogy van-e a helyen WiFi kapcsolat.
Jönnek az okos kínaiak
Gombamódon szaporodnak a kínai olcsó okostelefonok, egyre könnyebben elérhető új márkanévvel találkozni, de vajon mennyire szorongatják ezen feltörekvő cégek a nagy gyártókat? A "belépő szintű" telefonoknál óriási a verseny, de mi van a komolyabb kategóriával?
Főállás lett a rajongás
A Comedy Central nemzetközi felméréséből kiderül, hogy gyökeresen megváltozott a rajongás fogalma: az online generáció sokkal több mindenért akar lelkesedni mint az idősebbek, és rajongása tárgyáról is jóval többet szeretne tudni.
Digitális detox - kapcsoljunk ki, hogy igazán bekapcsolhassunk!
Dübörög a nyár, aki teheti, menekül a munka elől. Ilyenkor még a legkeményebb munkamániások is kapnak némi esélyt a kikapcsolódásra. Ennek persze ellentmond, hogy a britek 49, az amerikaiak 64 százaléka a vakációja alatt is naponta megnézi munkahelyi emailjeit - derült ki brit a Sunshine.co.uk 2013-as életstílus felméréséből. Szintén ebből a felmérésből tudható, hogy egy átlagos brit 5 (!) digitális eszközt visz magával a külföldi nyaralására, 86 százalékuk pedig még a foglalás előtt ellenőrzi a wi-fi elérhetőséget a szállodában. Talán nem meglepő, hogy a legveszélyeztetettebbek a PR, marketing, értékesítési, média és jogi osztályok dolgozói. A teljes kikapcsolás ezek szerint már a múlté?
Ezeréves Wi-Fi-k pörögnek az iskolákban
Több éve elavult vezeték nélküli rendszereket használnak az iskolákban világszerte. Az oktatási intézmények többsége nem tudja tartani a lépést a folyamatosan növekvő igényekkel, és csak alacsony minőségű Wi-Fi hozzáféréssel rendelkezik - derül ki a British Educational Suppliers Association (BESA) felméréséből.
Öt év, és mindent irányíthatunk mobilról
A mobiltávközlési iparág cégei várhatóan 2020-ra jelennek meg a mindennapi életet forradalmasító szupertelefonjaikkal a piacon, a Huawei kínai távközlésiberendezés-gyártó vállalat szintén dolgozik már szuperkészüléke kifejlesztésén - jelentette be a Huawei.
Pár év és ellepnek az okosautók
Öt éven belül az intelligens autók a vezető beavatkozása nélkül fognak haladni az autópályán – legalábbis ez a vezető német autógyártók előrejelzése. Az autógyártók a közeljövőben többmilliárdos nyereségre számítanak a teljesen és részben automatizált intelligens járművek piacáról.
Így lesz „jövőálló” a munkahelyünk
A technológia lehetővé teszi az Y-generáció tagjai számára, hogy több feladatot végezzenek egy időben, és rövidebb utat keressenek egyes feladatok megoldására. A munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy a munkavállalók különféle módokon végezhetik a feladataikat – közölte a Novell.
Szinte minden nethasználónak van okostelefonja
Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet, de csak magánhasználatra, kevés vállalat ad okosmobilt szolgálati célokra - derült ki a Huawei és az Ipsos kutatásából.
Facebook-függő a magyar
A többi vizsgált országhoz képest a Twitter szinte érdektelen hazánkban, sőt az Instagram is inkább még egy szűkebb kör játszótere. A magyar fiatalok azonban lelkesen facebookoznak: 89 százalékuk számít „keményvonalas” felhasználónak. Mindeközben a tévé sem veszített népszerűségéből.
Már nem csak a gazdagok játékszere a virtuális valóság
Korábban milliomosok játékszere volt, az okostelefonok révén mostanra viszont tömegtermékké vált – akár egy kartonpapírból hajtogatott nézőkével is bárki beléphet a 360 fokos, gömbpanorámaként megjelenő virtuális valóságba – hangzott el a Telenor Okostelefon Akadémiáján.
Még vonzóbb lehet a növekedési adóhitel
Az 2016-os adótörvényekhez benyújtott módosító indítványból kiderül, hogy a tervezet még az eddiginél is vonzóbb lehet a vállalkozások számára. A költségvetési bizottság törvénymódosító javaslata a növekedési adóhitelt ugyanis bizonyos esetekben adókedvezménnyé alakítaná – hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, az Adó Online.
Az online piacterek öt végzetes buktatója
Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
Már nálunk sem városi luxus az internet
A kistelepüléseken élők is egyre többet lógnak a világhálón, már nemcsak a nagyvárosi magyarok gondolják úgy, hogy az internet nélkül megállna az élet. A legtöbbet a Facebook-on lógunk, de egyre jobban érdeklődünk a nagyvilág iránt is.
Le sem tudjuk tenni az okostelefont
Ha függőségről beszélünk, általában a drogok, a cigaretta vagy az alkohol az, ami először eszünkbe jut, pedig napjainkra teljesen természetesnek vesszük, hogy gépek nélkül szinte már létezni sem tudunk. E-mailt írunk telefonunkról, miközben kedvenc műsorunk megy a tévében, és még az is lehet, hogy közben a számítógépünk kijelzőjén bámuljuk valamelyik ismerősünk legfrissebb Facebook-bejegyzését.
Hogyan költhetünk el mobilon egymilliót?
Míg néhány éve közel lehetetlen volt mobillal vásárolni, ma már szinte minden elérhető a karnyújtásnyira lévő okos készülékünk segítségével. Tanulságos végiggondolni, hogy mire költenénk el, ha hirtelen egymillió forintos keret állna a rendelkezésünkre. Hamar kiderül, hogy mára a bőség zavara lépett fel: alig győznénk letölteni és kezelni a sokféle alkalmazást, melyekkel vásárolhatunk.
Beindul az M2M: brutálisan nő az adatforgalom
Az IP alapú adatforgalom 2014 és 2019 között megháromszorozódik, és eléri az évi 2 zettabájtot. Az adatforgalom emelkedését az internethasználók számának növekedése mellett a gép-gép közötti (M2M) kapcsolatok és a személyes eszközök terjedése, a gyorsabb szélessávú kapcsolatok és a fejlett videoszolgáltatások magyarázzák.
Mennyibe kerül majd az e-személyi?
Idén 3,4 milliárd forintot költ a kormány az e-kártyára, ami kiváltja majd a személyit, az útlevelet, a lakcím- és adókártyát, és a TAJ-kártyát. A lakosoknak az első alkalommal 1500 forintba kerül majd az elektronikus azonosító.
Már a SEO sem csodafegyver?
A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.
Bennünk zajlik az online forradalom
Egyre több időt töltünk online vásárlással, mint áruházi nézelődéssel. Az okostelefonok és a tabletek előtérbe kerülése csak fokozza az internet térnyerését, nemcsak a vásárlásnál, de már a hitelfelvételnél is.
Egy körömnyi kütyü válthatja meg a világot
A viselhető eszközök, okosórák, szenzorok terjedése, de már az okostelefonok léte is felvetheti azt a kérdést, hogy mivel vezérelhetők ezek az eszközök a legkönnyebben. Az érintés alapú kezelőfelületek elérése gyakran akadályokba ütközik, kivéve, ha a felhasználó saját körme is egy érintőfelületként funkcionál.
A magyarok harmada sosem internetezik
A lakosság egyharmada sosem internetezik, és csak a magyarok fele használja a világhálót napi rendszerességgel. Az Eurobarométer felmérése szerint nem csak a lehetőségeket, hanem a veszélyeket is látjuk az online világban.
Így hallgatunk mi
A felnőtt magyar netezők 98 százaléka legalább havonta egyszer hallgat zenét, közel kétharmaduk számára a zenehallgatás az élet 10 legfontosabb dolgainak egyike. Nem véletlen tehát, hogy az okostelefonok és a zenei streaming szolgáltatások terjedése kedvező fogadtatásra talált.
Nem a drágáért vannak oda a nők
A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők a szeretve utált kütyühöz. Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.
Intelligens bicikli a tolvajok ellen
Abban nincs semmi meglepő, ha egy autóba M2M alapú nyomkövető szolgáltatást telepítenek. De miért ne lehetne ugyanígy segíteni a kerékpárosokat is? A tavasztól elérhető Velotrack szolgáltatás nemcsak a biciklitúrákon ad pluszinformációkat, hanem az eszközbe épített nyomkövetési funkció az esetleges lopások felderítésében is segít.
Így ér véget a tévézés aranykora
Ma már nem csupán valós időben nézzük a televízióban sugárzott műsorokat, hanem rögzítjük és visszanézzük azokat, online kölcsönzünk filmeket és videómegosztó oldalakat látogatunk. Sőt, a tévézéshez többé már tévére sincs szükség: a felnőtt netezők 80 százaléka legalább egy másik eszköz képernyőjén (is) szokott filmeket, videókat nézni.
Miért jó tabletről irányítani a kombájnt?
Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.
Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani
A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.
Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben
Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.
A kőkorszakban ragadt a magyar üzleti világ
A digitális technológiák integrálódása az üzleti életben szinte minden területen siralmas állapotokat mutat, legyen szó a felhőalapú technológiákról, elektronikus dokumentumkezelésről, információmegosztásról.
Mit adott nekünk az internet?
A hadiipari projektből kinőtt internet széles körű elterjedése forradalmasította az üzletmenetet és a magánéletünket egyaránt. Állandóan online vagyunk, a világháló munkánk, életünk minden percét beszövi. De nem mindenben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Tények és vélemények a világunkat mozgató hálóról.
Az ötmilliárd dolláros piac
2015-ben – csakúgy, mint az elmúlt években – az információtechnológia területén számíthatunk a legátütőbb újdonságokra. Számtalan izgalmas, a mindennapjainkat –ahogyan élünk, dolgozunk, amit viselünk – felforgató lehetőséget, innovációt és bővülő befektetéseket ígérnek a szakértők ezen a területen. Továbbra is a big data, a csatlakoztatott tárgyak (tárgyak internete – internet of things, IoT) és a virtuális biztonság a leginkább meghatározó kihívások.