Információs társadalom cikkek


Okostelefonból a használt sem szégyen

Okostelefonból a használt sem szégyen 

Megunta az eddigi, amúgy jól működő okostelefonját, szívesen lecserélné, de sajnálja egyszerűen kidobni, vagy elajándékozni? Nem gond, ma már százmilliónál is több készülék cserél gazdát a 17 milliárd dollár értékű second hand piacon.
Már nem menő a PC

Már nem menő a PC 

Tavaly csökkent 2008 óta első alkalommal 300 millió alá a személyi számítógépek (PC) világpiaci értékesítése, a forgalom 10,4 százalékos éves csökkenése pedig a valaha elszenvedett legnagyobb visszaesés volt - írja az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves elemzése.
Aki profitál az internetből, – és aki nem

Aki profitál az internetből, – és aki nem 

A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.
Bank: csípjük, ha digitális

Bank: csípjük, ha digitális 

A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.
Felismernek minket a jövő autói

Felismernek minket a jövő autói 

A jövőben a hozzáférést kezelő rendszerek képesek lesznek felismerni a hozzáférésre jogosult embereket, amint megközelítik a járművet, és a személyes beállítások alapján konfigurálják az autót, amíg odaér.
Rettegnek a cégek a digitális átállástól

Rettegnek a cégek a digitális átállástól 

Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.
Öt év múlva már nem is lesznek okostelefonok?

Öt év múlva már nem is lesznek okostelefonok? 

A 10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban: a mesterséges intelligencia rövidesen átveszi az okostelefonok képernyőjének szerepét. A fogyasztók 80 százaléka szeretné a technológiai újításokat látása, hallása és memóriája javítására is alkalmazni.
Zeneletöltések: újabb lépés az egységes Európa felé

Zeneletöltések: újabb lépés az egységes Európa felé 

Az Európai Bizottság bemutatta az egységes digitális piac létrehozását célzó javaslatait, amelyek egyebek mellett 2017-től elérhetővé tennék a zenei és filmes előfizetéseket az uniós állampolgárok számára az EU-n belül történő utazásaik során is.
Nem meglepetés: az okostelefon a húzótermék

Nem meglepetés: az okostelefon a húzótermék 

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 harmadik negyedévében 3 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették.
Egyre nehezebben függetlenedhetünk a nyüzsitől

Egyre nehezebben függetlenedhetünk a nyüzsitől 

A modern technológia oly mértékben gyorsítja világunkat, hogy mind a szervezetek, mind az egyének szintjén egyre nehezebben teljesíthető kihívást jelent az üzleti élet szüntelenül változó környezetéhez való folyamatos alkalmazkodás - olvasható a BDO Akadémia és a MAPI Konzult közleményében.

Nincs messze az idő, amikor hallgatni fognak ránk a gépek 

Napjainkban egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely hangvezérléssel működik, és hamarosan eljön az idő, amikor már szinte mindegyikük hallgatni fog ránk. Ezáltal nem csak a kezünk szabadul fel, de a fejlődés azt is lehetővé teszi, hogy az egyes készülékek – és a mögöttük álló szolgáltatók – minden eddiginél mélyebben megismerhetnek minket. Veszélyes lehet ez? A NetIQ szakértői szerint a vállalati informatikában már vannak jól bevált módszerek, amelyek irányt mutathatnak a témában.

Három szakma, amit az internet teremtett 

Az internet terjedése és fejlődése egy sor új szakma születését hozta magával. Az ezredfordulón még nem is gondoltuk volna, mi mindenre lesz igény 2015-re. Íme ezek közül néhányat csokorba szedett a Monster.hu oldala.

Mobilfizetés: többen, többször, többet 

Megállíthatatlannak látszik az okostelefonok terjedése: a világban már közel másfél milliárd okostelefont értékesítenek idén várhatóan. Közülük a tavalyi évhez képest 84 százalékkal nő a phabletek, azaz az 5,5 és 7 hüvelyk közti képernyőátlójú telefonok aránya, 2019-re pedig az eladások fókuszában már elsősorban ilyen készülékek állnak majd. Ezzel összefüggésben a jövőben felgyorsul a mobiltelefonokkal történő fizetés is, mely már ma is sokféle módon végezhető, hazánkban is.

Gondolatokkal irányíthatjuk majd a telefont 

Hamarosan elég lehet erősen gondolnunk arra, akit fel szeretnénk hívni telefonon, és a készülék már tárcsáz is. Az agyhullámokkal vezérelt mobilalkalmazások egészen új világot nyitnak majd meg.

Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek 

Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.

Tényleg itt az okosóra forradalom 

Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) csütörtökön közzétett felmérése szerint.

Net nélkül már nem nyaral a magyar 

A magyarok 15 százaléka szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2 százalék számára az utazás alatt is alapvetően fontos az online kapcsolat. 19,1 százaléknak döntési szempont a szállásfoglalásnál, hogy van-e a helyen WiFi kapcsolat.

Jönnek az okos kínaiak 

Gombamódon szaporodnak a kínai olcsó okostelefonok, egyre könnyebben elérhető új márkanévvel találkozni, de vajon mennyire szorongatják ezen feltörekvő cégek a nagy gyártókat? A "belépő szintű" telefonoknál óriási a verseny, de mi van a komolyabb kategóriával?

Főállás lett a rajongás 

A Comedy Central nemzetközi felméréséből kiderül, hogy gyökeresen megváltozott a rajongás fogalma: az online generáció sokkal több mindenért akar lelkesedni mint az idősebbek, és rajongása tárgyáról is jóval többet szeretne tudni.

Digitális detox - kapcsoljunk ki, hogy igazán bekapcsolhassunk! 

Dübörög a nyár, aki teheti, menekül a munka elől. Ilyenkor még a legkeményebb munkamániások is kapnak némi esélyt a kikapcsolódásra. Ennek persze ellentmond, hogy a britek 49, az amerikaiak 64 százaléka a vakációja alatt is naponta megnézi munkahelyi emailjeit - derült ki brit a Sunshine.co.uk 2013-as életstílus felméréséből. Szintén ebből a felmérésből tudható, hogy egy átlagos brit 5 (!) digitális eszközt visz magával a külföldi nyaralására, 86 százalékuk pedig még a foglalás előtt ellenőrzi a wi-fi elérhetőséget a szállodában. Talán nem meglepő, hogy a legveszélyeztetettebbek a PR, marketing, értékesítési, média és jogi osztályok dolgozói. A teljes kikapcsolás ezek szerint már a múlté?

Ezeréves Wi-Fi-k pörögnek az iskolákban 

Több éve elavult vezeték nélküli rendszereket használnak az iskolákban világszerte. Az oktatási intézmények többsége nem tudja tartani a lépést a folyamatosan növekvő igényekkel, és csak alacsony minőségű Wi-Fi hozzáféréssel rendelkezik - derül ki a British Educational Suppliers Association (BESA) felméréséből.

Öt év, és mindent irányíthatunk mobilról 

A mobiltávközlési iparág cégei várhatóan 2020-ra jelennek meg a mindennapi életet forradalmasító szupertelefonjaikkal a piacon, a Huawei kínai távközlésiberendezés-gyártó vállalat szintén dolgozik már szuperkészüléke kifejlesztésén - jelentette be a Huawei.

Pár év és ellepnek az okosautók 

Öt éven belül az intelligens autók a vezető beavatkozása nélkül fognak haladni az autópályán – legalábbis ez a vezető német autógyártók előrejelzése. Az autógyártók a közeljövőben többmilliárdos nyereségre számítanak a teljesen és részben automatizált intelligens járművek piacáról.

Így lesz „jövőálló” a munkahelyünk 

A technológia lehetővé teszi az Y-generáció tagjai számára, hogy több feladatot végezzenek egy időben, és rövidebb utat keressenek egyes feladatok megoldására. A munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy a munkavállalók különféle módokon végezhetik a feladataikat – közölte a Novell.

Szinte minden nethasználónak van okostelefonja 

Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet, de csak magánhasználatra, kevés vállalat ad okosmobilt szolgálati célokra - derült ki a Huawei és az Ipsos kutatásából.

Facebook-függő a magyar 

A többi vizsgált országhoz képest a Twitter szinte érdektelen hazánkban, sőt az Instagram is inkább még egy szűkebb kör játszótere. A magyar fiatalok azonban lelkesen facebookoznak: 89 százalékuk számít „keményvonalas” felhasználónak. Mindeközben a tévé sem veszített népszerűségéből.

Már nem csak a gazdagok játékszere a virtuális valóság 

Korábban milliomosok játékszere volt, az okostelefonok révén mostanra viszont tömegtermékké vált – akár egy kartonpapírból hajtogatott nézőkével is bárki beléphet a 360 fokos, gömbpanorámaként megjelenő virtuális valóságba – hangzott el a Telenor Okostelefon Akadémiáján.

Még vonzóbb lehet a növekedési adóhitel 

Az 2016-os adótörvényekhez benyújtott módosító indítványból kiderül, hogy a tervezet még az eddiginél is vonzóbb lehet a vállalkozások számára. A költségvetési bizottság törvénymódosító javaslata a növekedési adóhitelt ugyanis bizonyos esetekben adókedvezménnyé alakítaná – hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, az Adó Online.

Az online piacterek öt végzetes buktatója 

Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.

Már nálunk sem városi luxus az internet 

A kistelepüléseken élők is egyre többet lógnak a világhálón, már nemcsak a nagyvárosi magyarok gondolják úgy, hogy az internet nélkül megállna az élet. A legtöbbet a Facebook-on lógunk, de egyre jobban érdeklődünk a nagyvilág iránt is.

Le sem tudjuk tenni az okostelefont 

Ha függőségről beszélünk, általában a drogok, a cigaretta vagy az alkohol az, ami először eszünkbe jut, pedig napjainkra teljesen természetesnek vesszük, hogy gépek nélkül szinte már létezni sem tudunk. E-mailt írunk telefonunkról, miközben kedvenc műsorunk megy a tévében, és még az is lehet, hogy közben a számítógépünk kijelzőjén bámuljuk valamelyik ismerősünk legfrissebb Facebook-bejegyzését.

Hogyan költhetünk el mobilon egymilliót? 

Míg néhány éve közel lehetetlen volt mobillal vásárolni, ma már szinte minden elérhető a karnyújtásnyira lévő okos készülékünk segítségével. Tanulságos végiggondolni, hogy mire költenénk el, ha hirtelen egymillió forintos keret állna a rendelkezésünkre. Hamar kiderül, hogy mára a bőség zavara lépett fel: alig győznénk letölteni és kezelni a sokféle alkalmazást, melyekkel vásárolhatunk.

Beindul az M2M: brutálisan nő az adatforgalom 

Az IP alapú adatforgalom 2014 és 2019 között megháromszorozódik, és eléri az évi 2 zettabájtot. Az adatforgalom emelkedését az internethasználók számának növekedése mellett a gép-gép közötti (M2M) kapcsolatok és a személyes eszközök terjedése, a gyorsabb szélessávú kapcsolatok és a fejlett videoszolgáltatások magyarázzák.

Mennyibe kerül majd az e-személyi? 

Idén 3,4 milliárd forintot költ a kormány az e-kártyára, ami kiváltja majd a személyit, az útlevelet, a lakcím- és adókártyát, és a TAJ-kártyát. A lakosoknak az első alkalommal 1500 forintba kerül majd az elektronikus azonosító.

Már a SEO sem csodafegyver? 

A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.

Bennünk zajlik az online forradalom 

Egyre több időt töltünk online vásárlással, mint áruházi nézelődéssel. Az okostelefonok és a tabletek előtérbe kerülése csak fokozza az internet térnyerését, nemcsak a vásárlásnál, de már a hitelfelvételnél is.

Egy körömnyi kütyü válthatja meg a világot 

A viselhető eszközök, okosórák, szenzorok terjedése, de már az okostelefonok léte is felvetheti azt a kérdést, hogy mivel vezérelhetők ezek az eszközök a legkönnyebben. Az érintés alapú kezelőfelületek elérése gyakran akadályokba ütközik, kivéve, ha a felhasználó saját körme is egy érintőfelületként funkcionál.

A magyarok harmada sosem internetezik 

A lakosság egyharmada sosem internetezik, és csak a magyarok fele használja a világhálót napi rendszerességgel. Az Eurobarométer felmérése szerint nem csak a lehetőségeket, hanem a veszélyeket is látjuk az online világban.

Így hallgatunk mi 

A felnőtt magyar netezők 98 százaléka legalább havonta egyszer hallgat zenét, közel kétharmaduk számára a zenehallgatás az élet 10 legfontosabb dolgainak egyike. Nem véletlen tehát, hogy az okostelefonok és a zenei streaming szolgáltatások terjedése kedvező fogadtatásra talált.

Nem a drágáért vannak oda a nők 

A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők a szeretve utált kütyühöz. Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.

Intelligens bicikli a tolvajok ellen 

Abban nincs semmi meglepő, ha egy autóba M2M alapú nyomkövető szolgáltatást telepítenek. De miért ne lehetne ugyanígy segíteni a kerékpárosokat is? A tavasztól elérhető Velotrack szolgáltatás nemcsak a biciklitúrákon ad pluszinformációkat, hanem az eszközbe épített nyomkövetési funkció az esetleges lopások felderítésében is segít.

Így ér véget a tévézés aranykora 

Ma már nem csupán valós időben nézzük a televízióban sugárzott műsorokat, hanem rögzítjük és visszanézzük azokat, online kölcsönzünk filmeket és videómegosztó oldalakat látogatunk. Sőt, a tévézéshez többé már tévére sincs szükség: a felnőtt netezők 80 százaléka legalább egy másik eszköz képernyőjén (is) szokott filmeket, videókat nézni.

Miért jó tabletről irányítani a kombájnt? 

Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.

Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani 

A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.

Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben 

Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.

A kőkorszakban ragadt a magyar üzleti világ 

A digitális technológiák integrálódása az üzleti életben szinte minden területen siralmas állapotokat mutat, legyen szó a felhőalapú technológiákról, elektronikus dokumentumkezelésről, információmegosztásról.

Mit adott nekünk az internet? 

A hadiipari projektből kinőtt internet széles körű elterjedése forradalmasította az üzletmenetet és a magánéletünket egyaránt. Állandóan online vagyunk, a világháló munkánk, életünk minden percét beszövi. De nem mindenben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Tények és vélemények a világunkat mozgató hálóról.

Az ötmilliárd dolláros piac 

2015-ben – csakúgy, mint az elmúlt években – az információtechnológia területén számíthatunk a legátütőbb újdonságokra. Számtalan izgalmas, a mindennapjainkat –ahogyan élünk, dolgozunk, amit viselünk – felforgató lehetőséget, innovációt és bővülő befektetéseket ígérnek a szakértők ezen a területen. Továbbra is a big data, a csatlakoztatott tárgyak (tárgyak internete – internet of things, IoT) és a virtuális biztonság a leginkább meghatározó kihívások.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo