Pár év és ellepnek az okosautók

Öt éven belül az intelligens autók a vezető beavatkozása nélkül fognak haladni az autópályán – legalábbis ez a vezető német autógyártók előrejelzése. Az autógyártók a közeljövőben többmilliárdos nyereségre számítanak a teljesen és részben automatizált intelligens járművek piacáról.

Kép: Pixabay

Az előrejelzések annál is inkább megvalósulni látszanak, hisz ezt a vezető német autógyártók és autóalkatrész-gyártók csoportja vagy akár az egyes, a világon igen sok helyen jelen levő német topmárkák képviselői is kijelentik.  "Csupán az elkövetkező 5 évben Európa útjain több mint 90 millió új, úgynevezett hálózatra kapcsolt autó fog megjelenni" – jelentette ki nemrégiben a Volkswagen Csoport vezetője, Martin Winterkorn  a kftkreator.hu szerint.

(Hamarosan már a traktort is robotpilóta vezeti.)

A Conti vezető menedzsere, Elmar Degenhart is megnövekedett eladási potenciált  lát a technológiai újításokkal felvértezett intelligens járművek terén, hisz elvárásai alapján: "Az intelligens autókhoz szükséges szenzorok piaca a 2020-as évre várhatóan 10 milliárd euróra fog emelkedni."

Hasonlóan derűlátó Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem Center Automotive Research (CAR) tanszékének vezetője is, aki szerint 2020-ra a nagyrészben, illetve szinte teljesen automatizált járművek piaca 55 milliárd eurós forgalmat fog elérni, sőt 15 éven belül, 2030-ra ez a piac 300 milliárd eurós lesz.

Az első lépésben az autonóm járművek valószínűleg az autópályákon fognak a vezető beavatkozása nélkül közlekedni, hisz itt jelenik meg a legkevesebb akadály. Ezt erősíti meg Dirk Hoheisel, a Robert Bosch vállalat vezetője is, aki a cél elérésére szintén 5 éves határidőt jósol. Azonban vannak, akik ennél tovább mennek, hisz Wolfgang Bernhard, a Daimler vezetője azt jelentette ki, hogy a járműgyártó óriás már ez év végén autonóm tehergépkocsikat fog tesztelni az autópályán és az intelligens tehergépkocsik mindennapos megjelenését már három éven belül elképzelhetőnek tartja.

Már nemcsak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt
Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo