Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben

Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.

Kép: Shutterstock

A MasterCard harmadik alkalommal publikálta a digitális fizetésekkel és mobil megoldásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokról szóló éves felmérését (Mobile Payments Study), amely azt mutatta, hogy 2014-ben lényegesen többször jelentek meg a mobilfizetéssel kapcsolatos hírek a közösségi médiában, mint az előző két évben. A beszélgetések hangneme és a fókusza is változott, a felhasználók sokkal pozitívabban nyilatkoztak a mobilfizetésről, mint korábban. Tavaly a posztolók a beszélgetések 94%-ában kedvező képet festettek az innovatív fizetési formáról, szemben a 2013-as 77%-os, és a 2012-es 70%-os aránnyal.

Míg a 2012-es és 2013-as jelentésekben is feltűntek a biztonsággal kapcsolatos félreértések és aggodalmak, 2014-ben a beszélgetések 91%-ában a felhasználók kedvezően nyilatkoztak a mobilfizetés biztonságáról. Mind a tokenizálás, mind a biometrikus fizetés meghatározó téma volt, jelentősen hozzájárulva ahhoz, hogy az adatbiztonsági kérdések is a legpozitívabb témák között szerepeljenek. (Az idei év egyik legfontosabb IT-trendje a mobileszközök térhódítása minden szegmensben.)

A kutatás megállapította, hogy a mobilfizetésekről szóló beszélgetések fókusza - az innováción keresztül - a mobilfizetés előnyei felé terelődik. A biztonságról kevesebbet beszéltek a felhasználók, sokkal meghatározóbb téma volt a digitális innováció és a mobileszközök nyújtotta jobb felhasználói élmény (71%). A fogyasztók lelkesen osztották meg az okos eszközzel véghezvitt, akár hétköznapi vásárlásaikat is, és úgy látták, hogy a kényelem a mobilfizetés legjobb velejárója (94%). A kutatás szerint a további ösztönzők – például a kupon beváltási lehetőségek és a hűségprogramok – is fontosak a felhasználóknak, a további potenciális előnyök, amelyek a mobilfizetéssel járhatnak majd, pedig erősítik a fogyasztókat abban, hogy mobileszközt használjanak.

Lemaradunk a digitális evolúcióban
Szingapúr vezet, az USA a hatodik, Magyarország pedig a 44. az internethasználat és e-kereskedelem szempontjából legfejlettebb országok 50-es toplistáján – derül ki a globális piac áttekintését nyújtó Digitális Fejlődési Indexből.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo