Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben

Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.

Kép: Shutterstock

A MasterCard harmadik alkalommal publikálta a digitális fizetésekkel és mobil megoldásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokról szóló éves felmérését (Mobile Payments Study), amely azt mutatta, hogy 2014-ben lényegesen többször jelentek meg a mobilfizetéssel kapcsolatos hírek a közösségi médiában, mint az előző két évben. A beszélgetések hangneme és a fókusza is változott, a felhasználók sokkal pozitívabban nyilatkoztak a mobilfizetésről, mint korábban. Tavaly a posztolók a beszélgetések 94%-ában kedvező képet festettek az innovatív fizetési formáról, szemben a 2013-as 77%-os, és a 2012-es 70%-os aránnyal.

Míg a 2012-es és 2013-as jelentésekben is feltűntek a biztonsággal kapcsolatos félreértések és aggodalmak, 2014-ben a beszélgetések 91%-ában a felhasználók kedvezően nyilatkoztak a mobilfizetés biztonságáról. Mind a tokenizálás, mind a biometrikus fizetés meghatározó téma volt, jelentősen hozzájárulva ahhoz, hogy az adatbiztonsági kérdések is a legpozitívabb témák között szerepeljenek. (Az idei év egyik legfontosabb IT-trendje a mobileszközök térhódítása minden szegmensben.)

A kutatás megállapította, hogy a mobilfizetésekről szóló beszélgetések fókusza - az innováción keresztül - a mobilfizetés előnyei felé terelődik. A biztonságról kevesebbet beszéltek a felhasználók, sokkal meghatározóbb téma volt a digitális innováció és a mobileszközök nyújtotta jobb felhasználói élmény (71%). A fogyasztók lelkesen osztották meg az okos eszközzel véghezvitt, akár hétköznapi vásárlásaikat is, és úgy látták, hogy a kényelem a mobilfizetés legjobb velejárója (94%). A kutatás szerint a további ösztönzők – például a kupon beváltási lehetőségek és a hűségprogramok – is fontosak a felhasználóknak, a további potenciális előnyök, amelyek a mobilfizetéssel járhatnak majd, pedig erősítik a fogyasztókat abban, hogy mobileszközt használjanak.

Lemaradunk a digitális evolúcióban
Szingapúr vezet, az USA a hatodik, Magyarország pedig a 44. az internethasználat és e-kereskedelem szempontjából legfejlettebb országok 50-es toplistáján – derül ki a globális piac áttekintését nyújtó Digitális Fejlődési Indexből.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo