A fiatalokat a Facebook-on keresztül érjük el
A legfrissebb mérések szerint hazánkban már több mint 60%-ban kizárólag okostelefonról lépünk be az oldalra, a Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70%-a származik a mobilhirdetésekből. Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi zajlik a közösségi oldalon. Az aktivitást az is jól mutatja, hogy félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben.
A cégek számára a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebook-on keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel. Viszont már a Zuckerberg féle közösségi oldal sincs ingyen, hiszen az organikus tartalmak csak átlagban az oldal követőinek 0,4-4%-hoz érnek el, így ha marketing célra használjuk a Facebook-ot, mindenképpen érdemes hirdetésre költeni.
Az online reklám területén a legújabb trend a programozott vásárlás, melynek lényege, hogy automatizált tőzsdei motorok által kínált felületekre licitálhatunk. A rendszer még nem tökéletes, mindössze öt éve működik és ez az idő nem volt még elég a szakmai viszonyok letisztulására. Így fordulhat elő, hogyha teljesen rábízzuk magunkat az automatizált rendszerre, lehetséges, hogy „centes részvényeket veszünk”, azaz számunkra nem releváns és értéktelen felületekre kerül ki a hirdetésünk.
Nem a technológiától lesz okos egy város
Előrejelzések szerint a 21. század közepére már a Föld lakosságának háromnegyede városokban fog élni. A városépítést, a városok életének szervezését pedig egyre inkább átszövi a technológia. Az okos város fogalma számos kérdést felvet, és bizonyos vélemények szerint nem a smart technológiától lesz okosabb egy város, hanem sokkal inkább az okos városszervezéstől. Példaként bemutatták a világ legokosabb városának tartott, mesterségesen felépített dél-koreai Songdo-ban működő smart rendszert, melyet egy monitorokkal teli teremből figyelnek és irányítanak.
Zenére és videójáték trükkökre keresnek rá leggyakrabban a fiatalok
A Z generáció internetes keresési szokásaiból értékes következtetéseket lehet levonni a tizenévesek érdeklődési körére, életmódjára vonatkozóan. Statisztikák alapján a Google-on sorrendben a leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékkel, videojátéktrükkök elsajátításával, sporttal kapcsolatos keresőszavakat használnak. A YouTube-on a zenehallgatással, szórakozással, unaloműzéssel, videojáték trükkök és zeneszöveg elsajátításával, home videókkal, sporttal kapcsolatos kulcsszavak a legnépszerűbbek, a videómegosztó esetében a keresett kifejezést döntően előre tudják, ami arra utal, hogy ismerik és tudatosan használják az algoritmust. Ehhez képest a Facebook-on emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább a fiatalok.