Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani

A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.

Kép: SXC

A fiatalokat a Facebook-on keresztül érjük el

A legfrissebb mérések szerint hazánkban már több mint 60%-ban kizárólag okostelefonról lépünk be az oldalra, a Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70%-a származik a mobilhirdetésekből. Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi zajlik a közösségi oldalon. Az aktivitást az is jól mutatja, hogy félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben.

A cégek számára a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebook-on keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel. Viszont már a Zuckerberg féle közösségi oldal sincs ingyen, hiszen az organikus tartalmak csak átlagban az oldal követőinek 0,4-4%-hoz érnek el, így ha marketing célra használjuk a Facebook-ot, mindenképpen érdemes hirdetésre költeni.

Social Média – 2015 Marketingtrendek és használatuk üzleti célokra
A közösségi média évek óta a legolcsóbb és ha megfelelő hozzáértéssel és ügyességgel kezelik, a leghatékonyabb marketingeszköze a kis- és középvállalkozásoknak. A legfrissebb trendekről, újdonságokról és a legjobb, bevált praktikákról mindent megtudhat a Piac&Profit KKV-Akadémiáján március 19-én! Részletes program és regisztráció itt.
A Wall Street farkasai a reklámtőzsdén

Az online reklám területén a legújabb trend a programozott vásárlás, melynek lényege, hogy automatizált tőzsdei motorok által kínált felületekre licitálhatunk. A rendszer még nem tökéletes, mindössze öt éve működik és ez az idő nem volt még elég a szakmai viszonyok letisztulására. Így fordulhat elő, hogyha teljesen rábízzuk magunkat az automatizált rendszerre, lehetséges, hogy „centes részvényeket veszünk”, azaz számunkra nem releváns és értéktelen felületekre kerül ki a hirdetésünk.

Nem a technológiától lesz okos egy város

Előrejelzések szerint a 21. század közepére már a Föld lakosságának háromnegyede városokban fog élni. A városépítést, a városok életének szervezését pedig egyre inkább átszövi a technológia. Az okos város fogalma számos kérdést felvet, és bizonyos vélemények szerint nem a smart technológiától lesz okosabb egy város, hanem sokkal inkább az okos városszervezéstől. Példaként bemutatták a világ legokosabb városának tartott, mesterségesen felépített dél-koreai Songdo-ban működő smart rendszert, melyet egy monitorokkal teli teremből figyelnek és irányítanak.

Ipari kémkedés legálisan
Érdekelné, hogy milyen területen fejlesztenek versenytársai? Hogy az iparága vezető vállalatai mely piacokban látnak potenciált? Kíváncsi lenne a jövő technológiai irányvonalára, vagy hasznos lenne tudni, hogyan használhatja ingyen más cégek csúcstechnológiáját?
Ennek hátránya, hogy még a városlakók otthonaiban is minden látható, amire azért valószínűleg többségünk nem feltétlenül vágyik. A valóban okos város pedig inkább növeli a polgárok szabadságát, mintsem csökkenti.  Az 5G mobilinternet terjedése újabb robbanást jelent majd a smart technológia terén: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, melyek mind kommunikálni fognak egymással.

Zenére és videójáték trükkökre keresnek rá leggyakrabban a fiatalok

A Z generáció internetes keresési szokásaiból értékes következtetéseket lehet levonni a tizenévesek érdeklődési körére, életmódjára vonatkozóan. Statisztikák alapján a Google-on sorrendben a leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékkel, videojátéktrükkök elsajátításával, sporttal kapcsolatos keresőszavakat használnak. A YouTube-on a zenehallgatással, szórakozással, unaloműzéssel, videojáték trükkök és zeneszöveg elsajátításával, home videókkal, sporttal kapcsolatos kulcsszavak a legnépszerűbbek, a videómegosztó esetében a keresett kifejezést döntően előre tudják, ami arra utal, hogy ismerik és tudatosan használják az algoritmust. Ehhez képest a Facebook-on emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább a fiatalok.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo