Rettegnek a cégek a digitális átállástól

Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.

Kép: Pixabay

A Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvercég közös tanulmányából kiderül, hogy a vállalatok azonban inkább készülnek a digitális transzformáció által előidézett változások irányítására, mintsem várnak, mit lép majd a versenytársuk. Erre utal, hogy szinte minden második válaszadó cég legalább egy víziót megfogalmazott a saját digitális jövője kapcsán. Pontos tervvel ennek végrehajtására azonban ennél kevesebbjük, közel 40 százalékuk bír.

Nem csupán az új technológiák bevezetése számít

A folyamat alapja, hogy újfajta kompetenciákkal rendelkezzenek a szervezetek irányítói. Az üzleti területek vezetőinek ezért ismerniük kell az informatika által biztosított lehetőségeket, és az informatikai vezetők tudása sem korlátozódhat csupán a technológiára. A digitális átalakulás egyik jellemzője az új felsővezetői tisztség, az ún. chief digital officer (digitális vezető) megjelenése. Az „analóg” üzleti mikrovilágot digitálissá átalakító pozíció szükségességét jól jelzi, hogy – legalábbis a tengerentúlon – évente duplázódik az e poszttal rendelkező szervezetek száma.

A vállalatok szerint tehát több és másfajta tudásra lenne szükség a jövőben, mint legtöbbjük most rendelkezik. Csupán minden megkérdezett tizedik cégnél van képzési vagy HR-program a digitális készségek fejlesztésére. A felmérés szerint a digitális átalakuláshoz leginkább alapos biztonsági, változásmenedzsment, üzleti hálózatok, big data, dolgok internete (Internet of Things), mobil-, felhőtechnológiai ismeretek szükségesek, melyek esetében jellemzően nagy távolság van a munkatársaik jelentette tudásbázis között.

Bár a felmérésben hazai vállalatok nem vettek részt, Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési vezetője szerint a digitális átalakulás legnagyobb akadályát itthon jellemzően nem a képzettség vagy a beruházásra fordítandó tőke jelenti. „A digitális átalakulás lényege az a kulturális váltás, ahogy egy vállalat gondolkozik és működik. A megváltozott környezet gyorsabb reakciót vár el a cégektől. Azok lesznek sikeresek, akik az együttműködés új módszereit hozzák létre a digitális világ elkötelezettjei számára” – mondta.

Középkori szinten a magyar kkv-k
A hazai kis- és közepes vállalatok informatikai fejlettsége „középkori” szinten van. A  gépparkjuk elöregedett, nem használják a közösségi médiumokat, sokuknak saját weboldala sincs, és a felhőről azt hiszik, hogy időjárási jelenség.

Véleményvezér

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.
Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért

Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért 

Régen a lángos egy olcsó népi eledel volt, ma már egy másik kategória, ahogy sok egyéb élelmiszer is.
Varga Judit, Magyar Péter exneje jó párt választott a régi helyébe

Varga Judit, Magyar Péter exneje jó párt választott a régi helyébe 

Egy különleges közbeszerzés furcsaságai.
Hadházy Ákos újabb gyöngyszemet talált a piliscsabai erdőben

Hadházy Ákos újabb gyöngyszemet talált a piliscsabai erdőben  

2,2 milliárd forintból, EU-s támogatással épül egy tűzoltólaktanya. 
Ilyet még nem látott, újabb luxus bölcsődét talált Hadházy Ákos

Ilyet még nem látott, újabb luxus bölcsődét talált Hadházy Ákos  

i bölcsőde EU-s támogatással, 220 millióból épült Ürömön, leginkább egy villára hasonlít. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo