Már a SEO sem csodafegyver?

A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Évek a Google uralja az internetet és többé-kevésbé monopóliumot tartott fent a fogyasztói keresések területén. Azonban a gyors változások a közösségi média világában és az új trendek a fogyasztói viselkedésben most kihívásokkal szembesítik a keresőóriást. De mit érdekel ez minket? A változás a vállalkozásokra is hatással van. Ha a cég eddig támaszkodott Google keresések bevételtermelő képességére, a jövőben a következő tendenciákon kell rajta tartania a szemét, hogy ez így is maradjon.

Padlót fogott az organikus elérés

Bár a Google továbbra is a keresőforgalom legnagyobb ereje, sok minden más megváltozott csupán az elmúlt néhány évben. A fogyasztók például mind jobban tisztában vannak a különbséggel a szponzorált találatok és az ingyenes javaslatok között. Ez sok felhasználó esetén ahhoz a cinikus szokáshoz vezetett, hogy nem kattintanak a fizetett hirdetésekre, még annak ellenére sem, hogyha az a legjobb információforrás. Miközben egyre kevesebb eredménnyel jár a listák élén toporgó fizetett pozíció, ugyanakkor egyre drágább is, mivel az egyre élesedő verseny miatt a népszerűbb kulcsszavak ára viszont az egekig szökött. (Arról nem is beszélve, hogy az újabb és újabb algoritmusok miatt folyamatosan fejleszteniük kell a cégeknek.)Ugyanakkor viszont a Google-ből érkező organikus elérés is csökkent.

A szomszéd kertje….

Elmúltak már azok az idők, amikor a fogyasztók csak beírtak a Google-ba valamit és fenntartások nélkül megbíztak a találatokban.  Immár, amikor a felhasználók keresnek valamit, legyen az egy új étterem, vagy egy mozifilm, akkor egyre inkább támaszkodnak más emberek véleményére, akik már rendelkeznek tapasztalatokkal a témában. Sokkal szívesebben mennek tehát abba az étterembe, amelyet a barátaik ajánlottak nekik, mint abba, amelyet elsőként dobott ki a kereső.

Mobil vagy halál
Világszerte gyorsan nő a mobileszközökön megtekinthető tartalmak iránti igény, így csak azok a médiavállalatok lehetnek sikeresek, amelyek képesek az ezekre optimalizált tartalmakat előállítani, illetve a megcélzott fogyasztókat elérő reklámmegoldásokat kínálni a potenciális hirdetőknek,
A Google túl lassan alkalmazkodott ehhez a trendhez, és így most már számukra késő lehet felzárkózni. A Facebook lépése, hogy fokozza a keresési lehetőségeket az ismerősök posztjaiban, ezért jelenti az egyik legnagyobb veszélyt a Google piaci részesedésére.

Csak okosan!

Az okoseszközök elterjedése alternatív keresési csatornák térhódítását tette lehetővé. Egyes applikációk célirányosabb keresési lehetőségeket biztosítanak a felhasználóknak. Aki eddig éttermet keresett a Google-n, most a Yelp-re lépett át, hasonlóképpen, a fogyasztó, aki a múltban a legújabb divat trendek után szaglászott a Google-n, most inkább Pinterest-et használja. Nap, mint nap jelennek meg új applikációk az okoseszközökre, amelyek a specifikus keresési lehetőségek újabb és újabb tárházát jelentik. Ezért, mind a marketingeseknek, mind a vállalkozóknak, egyre fontosabb, hogy tudja, hol keresi a vásárló a terméket, és abban az alkalmazásban kell feltüntetnie, ahelyett, hogy kizárólag arra hagyatkozzon, hogy a találati lista tetején jelenjen meg.

Vállalják az arcukat

Elsősorban azért roppant meg a bizalom a Google-ben, mert a találatok (javaslatok) arctalanok. Ezzel szemben a közösségi oldalaknak megvan az az előnye, hogy a felhasználók (többsége) a javaslatait, véleményét az arcával vállalja. Ez a „társadalmi biztosíték” viszont teljesen hiányzik a Google-ből, hiába próbálkoztak meg a Google+ közösségi hálózat kiépítésével. Pedig ez a bizonyos társadalmi biztosíték az egyik legfontosabb tényező a fogyasztói döntésekben. Persze a Google és versenytársaihoz hasonló keresők ettől még nem tűnnek el a süllyesztőben: egyszerűen nem létezik mindenre egy okostelefonos alkalmazás, és akár egy jó könyvelőt is viszonylag ritkán ajánlgatnak ismerőseink. Ezért nem szabad elhanyagolni a keresőoptimalizálási feladatokat!  Azonban most, hogy a vevők már oly sok más lehetőség közül választhatnak, fontos, hogy a vállalkozások, amelyek hagyományosan teljes egészében a SEO eszközeire támaszkodtak, tisztában legyenek azzal, hogy a fogyasztóik milyen új keresési lehetőségekkel kacérkodnak. Vagy vevő nélkül maradhatnak.

Mit kéne mondanom a vevőimnek?
A jó tartalommarketinghez tényleg jó tartalomra van szükség. Csakhogy sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi is ez. Sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség segítségével végigvesszük mit és hogyan kell elvégeznünk, milyen buktatókkal találkozhatunk a tartalommarketingben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo