Szinte minden nethasználónak van okostelefonja

Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet, de csak magánhasználatra, kevés vállalat ad okosmobilt szolgálati célokra - derült ki a Huawei és az Ipsos kutatásából.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Huawei megbízásából, az Ipsos által készített felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe. A megkérdezettek által a kedveltebb képernyő méretek átlagban 4’’ – 5,1’’ között vannak.

Leginkább szolgáltatóktól vásárolunk, privát használatra

A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek több mint fele (65%) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy a megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egy tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

Leggyakrabban e-mailezünk, legkevésbé filmeket töltünk le

A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele használja online zenehallgatásra (45%) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egy negyede legalább hetente egyszer és 39 százalékuk legalább havonta letölt applikációkat.

„Okosodnak” a magyar háztartások
A magyarok számára az otthon sokkal többé válik, mint pusztán egy hely, ahol étkeznek, pihennek, alszanak. Az otthon egyfajta személyes kulturális univerzum, a munka, a tanulás és a szórakozás központja, ahol szeretteikkel tartják a kapcsolatot, de emellett szellemileg is feltöltődnek a világból szerzett inspirációk révén. Mindez a modern technológiának köszönhető.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo