Öt év múlva már nem is lesznek okostelefonok?

A 10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban: a mesterséges intelligencia rövidesen átveszi az okostelefonok képernyőjének szerepét. A fogyasztók 80 százaléka szeretné a technológiai újításokat látása, hallása és memóriája javítására is alkalmazni.

Kép: Marcetingfacts

A fogyasztói trendekről szóló éves jelentés ötödik kiadásában az Ericssona 2016-os év, és az azt követő időszak 10 legújabb fogyasztói trendjéről számol be.  Az idei jelentés szerint a fogyasztók úgy vélik, a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.

A jelentés arra is rámutat, hogy a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál nagyobb sebességgel történik, és a tömegpiaci felhasználásra sokkal gyorsabban kerül sor. Ennek következtében jelentősen lecsökken azon időszak hossza, amikor a korai alkalmazók (early adopters) másokra gyakorolt hatása erős.

„Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.” - vélekedett Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója.

2016 és az azt követő időszak legújabb fogyasztói trendjei:

A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket. Az emberek 80%-a már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).

A streaming a fiatalok körében már életforma. A tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube videó tartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46%-a naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.

Hat év múlva mindenkinek lesz mobilja
2020-ig a világ 6 éven felüli lakosságának 90 százaléka rendelkezik majd mobiltelefonnal, az okostelefon előfizetések száma pedig várhatóan a 6,1 milliárdot is el fogja érni. A 2014-ben várhatóan összesen 800 millió új okostelefon-előfizetés lesz, így ezek száma a világon összesen 2,7 milliárdra emelkedik.
Az MI kiszorítja a képernyőt. A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók 50%-a úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.

A virtuális valósággá válik. A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videó-telefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.

Érzékelős otthonok. Az okostelefon-felhasználók 55%-a szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.

Ingázás, hatékonyan. Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A–ból B-be. 86%-uk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.

Sürgősségi chat. A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60%-át érdekelné egy katasztrófa-információs alkalmazás.

Szenzorok a testben. Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80%-a szeretné a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit – látását, hallását, memóriáját – is „felturbózni”.

Hackerek mindenhol. A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát jelentenek. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a társaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.

Önjelölt újságírók. A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.

 

Munkaidőben sem szakadunk ki a közösségi hálóból
A netezők egyharmada munkaidőben is használja a közösségi oldalakat, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha napokig nem lép be, sok mindenről lemarad. A legaktívabbak még mindig a nők és a fiatalok.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo