Egyre nehezebben függetlenedhetünk a nyüzsitől

A modern technológia oly mértékben gyorsítja világunkat, hogy mind a szervezetek, mind az egyének szintjén egyre nehezebben teljesíthető kihívást jelent az üzleti élet szüntelenül változó környezetéhez való folyamatos alkalmazkodás - olvasható a BDO Akadémia és a MAPI Konzult közleményében.

Kép: Pixabay

Az üzleti sikeresség alapvető feltétele a motiváció megteremtése. A motiváció területén azokban világszerte egyre nagyobb problémák mutatkoznak. A Kelly Global Workforce Index tavaly 31 országban elvégzett felmérése szerint a munkavállalóknak mindössze 31 százaléka elkötelezett a jelenlegi munkaadója iránt. Öt éve ugyanez az érték még 43 százalék volt. Az EMEA (Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló) régióban a helyzet rosszabb a világátlagnál: itt az elkötelezettség értéke mindössze 26 százalék, a munkáját a megkérdezettek 38 százaléka tartja csupán értelmesnek, és a munkavállalók 52 százaléka jelen pillanatban is azon gondolkodik, hogyan tudja elhagyni munkahelyét.

A motiváció erősítésében ugyanakkor meghatározó szerep juthat a flow-környezet munkahelyi megteremtésének. A kulcs a megfelelő vezetői készségek fejlesztésében rejlik, amely készségekkel kapcsolatban Csíkszentmihályi Mihály professzor immár nyolcadik éve folytat intenzív kutatást. Az USA-ban már komoly elismeréseket aratott projekt során egy 29 elemből álló rendszert alkottak meg, amely minden, a flow-alapú vezetéshez szükséges kompetenciát magában foglal. De vajon a gyorsan változó digitális környezetbe hogyan adaptálható az elmélyült összpontosítást igénylő flow?

„A Flow-elmélet megszületése óta jelentősen átalakult a munkahelyi környezet, mely komolyan akadályozhatja a flow létrejöttéhez szükséges koncentrációt – figyelmeztet Csíkszentmihályi Mihály. – Gondoljunk csak arra, hogy az összpontosítást milyen mértékben képes megzavarni egy-egy telefon vagy email üzenet. Ráadásul ezek a zavaró tényezőket közvetítő eszközök ott lapulnak a legtöbbünk zsebében, így egyre nehezebben tudjuk magunkat függetleníteni a körülöttünk zajló nyüzsgéstől.”

„Manapság egyre gyakrabban találkozom olyan emberekkel, akik a saját eszközeik rabjai – folytatja a professzor. – Folyton, szinte kényszeresen a ’kütyüiket’ nyomkodják, és ez bizony lassan átformálja az emberi kapcsolatainkat is. Az informatika nagyszerű új dimenziókat nyit előttünk, de fontos, hogy az eszközök ne válhassanak célokká. Vagyis mi, emberek használjuk a modern digitális környezetet, és nem fordítva. Azok a sikeres vezetők, akik képesek a digitális környezetet a szervezet és a munkatársak szolgálatába állítani, és elkerülni az eszközök öncélú használatát.”

Egylégterű irodák: elsorvadnak a dolgozók
A modern, nyitott, egylégterű irodákban folyó nyüzsgés a dolgozók közérzetét 32 százalékkal, hatékonyságukat 15 százalékkal rontja. Az ilyen típusú irodák nem kívánt agytevékenységet váltanak ki, és ez akadályozza a munkaerőt feladata elvégzésében. A tiszta és steril asztal kisebb agyú alkalmazottat eredményez.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo