Tényleg itt az okosóra forradalom

Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) csütörtökön közzétett felmérése szerint.

Kép: Sony

Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. Az Apple a második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesített, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál.

Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán. A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene leginkább a két új belépőnek köszönhetően 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.

"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra nem csak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését.

Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője.

Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet.

Egy körömnyi kütyü válthatja meg a világot
A viselhető eszközök, okosórák, szenzorok terjedése, de már az okostelefonok léte is felvetheti azt a kérdést, hogy mivel vezérelhetők ezek az eszközök a legkönnyebben. Az érintés alapú kezelőfelületek elérése gyakran akadályokba ütközik, kivéve, ha a felhasználó saját körme is egy érintőfelületként funkcionál.
A piacvezető Fitbit annak ellenére is, hogy a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "mindössze" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál.

Az Apple 3,6 millió készülék eladásával 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig 3,1 millióval 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre csak Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.

Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.

A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. A Samsung alig egy hajszállal előzte meg a Huawei és a Jawbone készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben.

Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple és Xiaomi készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.

Egy lépésre vagyuk a Robotzsarutól?
A Google Glass pillanatnyilag talán a legkomolyabb, de korántsem az egyetlen olyan eszköz, amellyel egy lépéssel közelebb érezhetjük magunkat a Robotzsaruhoz vagy a Terminátorhoz. Ha egyelőre nem is a testbe építik be az okos kütyüket, a testünkön már viselhetjük őket. Némelyiket díszként, másokat egészségmegőrzés céljából.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo