Így lesz „jövőálló” a munkahelyünk

A technológia lehetővé teszi az Y-generáció tagjai számára, hogy több feladatot végezzenek egy időben, és rövidebb utat keressenek egyes feladatok megoldására. A munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy a munkavállalók különféle módokon végezhetik a feladataikat – közölte a Novell.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Azok a munkavállalók, akik az utóbbi néhány évben fejezték be a tanulmányaikat, és kerültek ki a munkaerő-piacra, teljesen új szokásokat és viselkedési mintákat hoznak magukkal a munkahelyekre, mint elődeik. Ilyen például az az elvárás, hogy bármikor, bárhonnan, bármilyen eszközről hozzáférjenek a munkájukhoz szükséges erőforrásokhoz valamilyen egyszerűen használható alkalmazáson keresztül – ahogyan a magánéletükben is megszokták, hogy mindenről azonnal értesülnek, és minden információ azonnal rendelkezésükre áll. (Ez egyébként komolyan megéri a cégnek.) Ha ezt biztosítják számukra, az növeli a hatékonyságot, de komoly biztonsági kérdéseket is felvet.

A modern vállalatok számára nem lehet kérdés, hogy lépést akarnak-e tartani ezzel a változással, hiszen így motivált marad a munkaerő, és hatékonyabban tudja végezni a munkáját, ami versenyelőnyt jelent a cég számára. A lehetőségek megteremtéséhez azonban szükség van időbeli és anyagi ráfordításokra, valamint a biztonsági kérdésekkel is számolni kell. (Ez bármilyen meglepő, éppen a kisvállalkozásokat érinti kellemetlenül, mert az internet rosszfiúi kimondottan rájuk vadásznak mostanában.)

Bonyolult jelen

A múltban egy átlagos munkahely egy irodaépületben található terület volt, ahol az emberek a munkájuk nagy részét a vállalat tulajdonában álló, a vállalat által felügyelt számítógépen végezték, és minden szükséges IT-erőforrást és -alkalmazást egy körültekintően védett és üzemeltetett vállalati hálózaton keresztül értek el. Az ilyen jellegű környezetben viszonylag egyszerű volt szabályokat létrehozni és betartatni, illetve szigorúan felügyelni a hozzáféréseket és a megfelelőségi előírások teljesítését. Amikor pedig a dolgozók távoli helyről végezték a munkájukat, továbbra is az IT-szakemberek dönthették el, hogyan kapcsolódhatnak a hálózathoz az alkalmazottak, és mihez férhetnek hozzá.

Veszélyes, de még így is megéri
A vállalatok harmadának kellett szembesülnie az ügyféladatok elvesztésével az elmúlt két évben a munkaeszközként használt személyes mobil eszközöket ért biztonsági támadások miatt. Ugyanakkor a saját eszközök használata jelentős megtakarításokat eredményez a vállalatoknál.
Mostanra ez gyökeresen megváltozott. Manapság bármi munkahelynek számít a felhasználók szemében, ahol rendelkezésre áll internet, illetve egy számítógép vagy hordozható okoseszköz. Ugyanakkor bárhonnan is dolgozzanak, azonnali elérést és rugalmas környezetet akarnak. A legújabb generáció számára teljesen természetes, hogy maguk keresik meg a megoldást minden problémára: letöltik a kívánt applikációt egy alkalmazásboltból, kiválasztják a számukra legjobban használható felhőalapú szolgáltatást, csatlakoznak a legközelebbi, nyilvános Wi-Fi hálózathoz, valamint Google-ön kutatják fel a válaszokat kérdéseikre. Ha az IT-részleg nem biztosítja számukra a gyors és hatékony megoldásokat, akkor a legegyszerűbb utat választva, akár a szabályokat megkerülve a saját kezükbe veszik a dolgot, ami viszont veszélyekkel jár.

Mindazonáltal, ha megfelelően szabályozzák, a BYOD jelentős előnyökkel szolgálhat: a BYOD-t támogató irányelvekkel rendelkező vállalatok a telekommunikációs számlájuk 17 százalékos csökkenéséről adtak számot éves szinten – ez majdnem 7 millió eurót jelent vállalkozásonként. Ráadásul a BYOD-t támogató szabályozást alkalmazó vállalatok 46 százaléka úgy nyilatkozott, hogy mindennek eredményeként az alkalmazottak aktívabb szerepvállalást tanúsítottak, 40 százalékkal javítva a termelékenység szintjét.

Helyezzük a felhasználót a középpontba!

Egyszerű megoldásnak tűnhet, ha mindent megtiltunk a felhasználónak, ám ez a hatékonyság és a motiváció romlásához vezethet. A munkavállalói szokások változására egy modern vállalatnál nem nehézségként, hanem lehetőségként tekintenek.

A központi kérdés tehát az, hogyan biztosíthatjuk a munkatársak számára a szükséges lehetőségeket ahhoz, hogy földrajzi és időbeli kötöttségek nélkül dolgozgassanak anélkül, hogy a biztonsági és megfelelőségi szabályokat felrúgnánk. A megoldáshoz arra van szükség, hogy az IT-részlegek és az általuk támogatott munkatársak között megváltozzon a viszony, és a szigorú, eszközközpontú felügyeleti hozzáállás helyett egy olyan felhasználó-központú megközelítés jelenjen meg, amely biztonságos és megfelelő hozzáférést kínál bármilyen munkakörnyezetben.

Byod után jön ByoIT
A PC-korszak végén járunk, az informatikai eszközök divatos használati tárgyakká válása egy újabb szakaszba érhet a nagy hardvergyártók olyan új eszközkategóriáinak segítségével, mint a táblagépek, okostelefonok, ultrabookok vagy a hibrid gépek.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo