Adatbányász
Ha azok közé tartozik, akik számára nem távoli az informatika,- ám emellett a marketing, az értékesítés, a közvéleménykutatás de még a fogyasztók lélektana is foglalkoztatja, már nyert ügye lehet ezzel a területtel. Az adatbányász feladata az egy adott üzleti folyamathoz tartozó, összes adat összegereblyézése - majd mindebből értékes következtetések levonása a management felé a hatékonyabb értékesítés kialakításához. (A nagy adattömegek feldolgozása óriási haszonnal kecsegtet - mutatjuk miért nem alaptalan ekörül a felhajtás.)
Például: egy hipermarket a törzsvásárlói kártyákkal rendelkező vevőköre fogyasztói szokásait szeretné alaposan feltérképezni. A kártya adatait egy központi adatbázis összesíti, vásárlónként. A folyamatba itt bekapcsolódó adatbányásznak már a megbízó kérései alapján kell feltérképeznie a kívánt területet. Például: a megbízó aggályai szerint nem fogy elegendő mennyiség egy adott kozmetikumból. Ám azokból az információkból, hogy azokat milyen életkorú, családi állapotú, vagyoni helyzetű vásárlók zömében milyen időpontokban és termékekkel vásárolták együtt, az adatbányásznak köszönhetően már el lehet érni egy jobb termékkihelyezést - és így a kívánt értékesítési mutatókat, végső soron pedig több bevételt is. Az adatbányász így nemcsak értékesítési trendet olvas ki a kapott információkból - hanem a feltárt adatok alapján megoldási javaslatot is ad a problémára - írta a Monster.hu oldala a Hello karrier.
Az, hogy bármely cég, termék, szolgáltatás vagy tevékenység értékesíthetőségében az internet kulcsszerepet játszik, ma már senki számára nem kérdés. Ám az, hogy mindezt miként lehet profin kivitelezni, korántsem mindenkinek egyértelmű - hiszen egy szimpla honlap megléte önmagában még nem több a puszta, internetes jelenlétnél és az esetenként odavetődő, néhány látogatónál. És itt lép be a képbe a profi online SEO (search engine optimalisation – keresőoptimalizálás) menedzser - akinek a feladata, hogy a megbízó cég weboldala az internetes keresőkben minél előbbre, kiemelt helyekre kerülhessen és minél több egyedi látogatót vonzzon - de főként ügyfelet, vásárlót szerezzen a cégnek.
Közösségimédia-kommunikátor (social media manager)
Valóban a kis híján éjjel - nappal a web 2-es felületeken szörföző, már-már életvitelszerűen a Faceboo-kon lógó, az Instagrammal és a Twitterrel kelő-fekvő Y és Z-generációsoknak való, tökéletes munkalehetőség ez. A munkakör széles skálát ölelhet fel - a közösségimédia-kommunikátor éppúgy lehet magazinok, online portálok, TV-csatornák, mint nagyvállalatok vagy kisebb-nagyobb cégek content felelőse.
Itt is nagyon fontos a kreativitás, a naprakészség és a gyors reakcióidő (különösen ha negatív kommentre kell válaszolnunk): a cégek web2-es vonala ugyanis folyamatos újdonságokra és állandó tartalomfrissítésre szorul. Vigyázat! A munkakör nem feltétlenül a nyelvvizsgaszerzésüket a diplomamentő programok utolsó reményébe vetőknek való! Igaz, ezeket a pozíciókat gyakran már a gyakornoki lehetőségek között hirdetik a cégek. Mindezek ellenére a folyékony, írásban is szinte tökéletes angoltudás alapkövetelmény.