K&H: drágábban buliznak a diákok

A fiatalok nagy része a korábbinál többet költött 2017-ben és a jövőben is a kiadásaik növekedésével számolnak – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok 41 százaléka élelmiszerre adott ki többet, a diákoknál viszont leginkább a szórakozásra ment el nagyobb összeg. A fiatalok fele azonban azt tervezi, hogy idén növeli a megtakarításait.

 

Emelkedtek tavaly a mindennapos kiadások a 19-29 éves korosztályban. Élelmiszerekre a fiatalok 41 százaléka költött többet, ruházati termékekből 31 százalékuk vásárolt nagyobb értékben, műszaki cikkekre pedig 27 százaléknak ment el több pénze 2017-ben, mint egy évvel korábban - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves korosztályba tartozó diákok nagy részénél azonban a szórakozás volt az egyik legjelentősebb tétel: 35 százalékuknál nőtt ez erre fordított összeg.

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H fiatalok jóléti indexe, amely 2017 negyedik negyedévében +15 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2017. november 8-19. között történt.

Többet spórolnának

A fiatalok számottevő része nem csak az elmúlt évben költött többet, hanem a következő időszakban is nagyobb kiadással számol. 40 százalékuk úgy véli, hogy idén ruhákra költ majd többet. A toplistán a második helyre került az utazás: 39 százalékuk az idei nyaralási büdzsé emelkedéséről beszélt, míg 37 százalékuk az élelmiszer-kiadások további bővülésével kalkulál. A válaszadók több mint harmada - 34 százaléka - a lakhatási költségek emelkedését várja. Műszaki cikkekre leginkább a férfiak szánnak többet 2018-ban: 37 százalékuk tervez nagyobb értékben vásárolni műszaki cikket, míg a nőknél ez az arány mindössze 20 százalékos.

A rendszeres fizetéssel rendelkező fiatalok fele érzékelte egyébként 2017-ben a saját nettó fizetése emelkedését. A nettó fizetés változását 43 százalékuk csak kisebb mértékűnek tartotta, 7 százalékuk azonban nagyobb növekedést észlelt.

A kiadások mellett a felmérés a fiatalok megtakarítási hajlandóságát is feltérképezte. Az eredmények szerint a válaszadók 30 százaléka 2017-ben többet tudott megtakarítani, mint egy évvel korábban, amiben a fizetések emelkedésének is szerepe lehet. Igaz, 19 százalékuk kevesebbet tudott csak félretenni, ráadásul az érintettek közel negyede (23 százaléka) egyáltalán nem tudott spórolni. Az aktív keresők - azaz a dolgozó fiatalok – jobban állnak: 38 százalékuk tudta növelni megtakarításait tavaly.

A fiatalok jelentős része tudatosan készül a jövőre: ezt jelzi, hogy 50 százalékuk szeretne idén többet félretenni. Mindössze 6 százalékuk gondolja úgy, hogy kevesebbet tud majd megspórolni. Viszont egyre kevesebben vannak, akik nem terveznek megtakarítani: arányuk 11 százalékra, azaz a felére zuhant a korábbi szintről.

 

 

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo