A cél az anyagi biztonság

A fiatalok körében egyre nagyobb a tudatosan, hónap elején megtakarítók aránya. Az átlagos összeg 500 000 forint felé emelkedett, amit lakásvásárlásra, általános tartalék képzésre és autóvásárlásra tesznek félre a 19-29 évesek. 

A fiatalok számára fontos az anyagi biztonság - a megkérdezettek több mint fele (55%) jelölte meg ezt az élet 3 legfontosabb dolga között. Ennél csak a családdal való kapcsolatot említették többen (62%).

Az, hogy az anyagi biztonság a fiatalok életének egyik legfontosabb célja, arról is árulkodik, hogy a pénzkezelésük is egyre tudatosabb. Noha még vannak lexikális és készségbeli hiányosságok, egy pozitív szemléletbeli változást figyelhetünk meg” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Megtakarítások és megtakarítási célok

Megtakarítással a megkérdezettek 53 százaléka rendelkezett, ami a legmagasabb érték évek óta.

Közel harminc százalékuk a hónap elején tudatosan, 23 százalék pedig a hónap végén megmaradt összeget teszi félre. „Előre mutató, hogy a 19-29 évesek között egyre jellemzőbb a tudatos megtakarítás. Ebben szerepe van a szülői mintának, az iskolai pénzügyi edukációnak és az olyan pénzügyi programoknak, mint a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.

Ami a fiatalok megtakarítási céljait illeti, első helyen továbbra is a lakásvásárlás áll (50%), a megtakarítók 43 százaléka általános tartalékot tesz félre, 40 százalék autóvásárlásra gyűjt, 36 százalék pedig egy tervezett utazás miatt takarékoskodik.

A megtakarítások átlagos összege 517 000 forint volt 2019 első negyedévében: ez nagyarányú emelkedést jelent a 2018. év végi 414 000 forintos összeghez képest.

Bár a K&H ifjúsági indexből az derült ki, hogy a megkérdezettek közel 60

Gazdálkodj vlogosan!
A „Gazdálkodj vlogosan!” program keretében a gyerekek egy vlogger vállalkozás kulisszái mögé tekinthetnek be, kipróbálhatják lépésről-lépésre, mi kell ahhoz, hogy egy véleményformáló márkája sikeres legyen, és közben játékos formában ismerkedhetnek meg alapvető pénzügyi és vállalkozáshoz kapcsolódó fogalmakkal.
százaléka elégedetlen anyagi helyzetével, biztató, hogy a legtöbben pozitívan tekintenek a jövőbe. A pénzügyi kultúra fejlesztésének éppen ez az egyik fontos szerepe: a fiatalok reális képet tudjanak alkotni anyagi helyzetükről, átlássák, értsék, és lehetőségeiket mérlegelve tudjanak okos döntéseket hozni.

A pénzügyi ismeretek átadását érdemes már 9-10 éves korban elkezdeni és a fiatalok gondolkodásába készség szinten beépíteni. Ebben vállaltunk mi is szerepet a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőnkkel, valamint megújított ismeretanyagával, a vigyázz#KáPé vloggal és mobilapplikációval” – hangsúlyozta Horváth Magyary Nóra.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo