A lakás-takarékpénztári piacot vezető Fundamenta egyetemistákat, 18-25 éves fiatalokat megszólító – a Case Solvers tanácsadó céggel közös – versenyét, a Funda Futamot 2019 őszén hirdette meg azzal a céllal, hogy pontosabb képet tudjon alkotni arról, vajon milyen pénzügyi megoldásokkal lennének elégedettek a jövő ügyfelei, a ma még az egyetemeken tanuló fiatal felnőttek. Emellett célja volt a fiatal generáció lakás-takarékpénztárral kapcsolatos ismereteinek bővítése, a diákok problémamegoldó képességének, prezentációs készségének, kreativitásának és kritikai gondolkodásának fejlesztése.
A 3 fős csapatoknak a verseny első fordulójában mindennapi pénzügyekkel, pénzügyi tudatossággal kapcsolatos kérdéseket kellett megválaszolniuk. Már az első forduló online kitölthető kérdéssora is több olyan területet érintett, amelyből következtetni lehetett arra, hogyan is viszonyulnak az y generáció tagjai a lakhatással, pénzügyekkel, illetve azok intézésével kapcsolatos kérdésekhez.
A második fordulóban a résztvevőknek egy esettanulmány alapján három kérdéskört kellett részletesen kidolgozniuk:
- Milyen legyen az a platform, amelyen a Fundamenta lakhatási ökoszisztémája meg tud jelenni, ahol a jelenlegi és a jövőbeni ügyfélkört el tudja érni?
- A javasolt platformot hogyan, milyen üzleti modellen keresztül lehetne bevezetni a magyarországi piacra?
- A platform kialakítása során milyen további szolgáltatásokra támaszkodnának?