Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) megyeszékhely-szintű városi felmérés keretében vizsgálta a magyar lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényeit a koronavírus okozta megváltozott helyzetben.
A hazai lakosság egyre nagyobb számban használ korszerű infokommunikációs eszközöket, és ezeken az eszközökön egyre többen vesznek igénybe elektronikus fizetési szolgáltatásokat. A fogyasztói szokások elemzéséből kiderült, hogy a prepaid kártyákra épülő szolgáltatásokban továbbra sincs robbanásszerű növekedés, ugyanakkor a mobilfizetési megoldások népszerűsége nő.
Az elektronikus fizetési szolgáltatásokban egyre népszerűbbek a QR-kód alapú megoldások, ugyanakkor a felhasználók már figyelnek a szolgáltatások árára is, és ez a választási preferenciáikat is befolyásolja. A kutatás rávilágított arra is, hogy a felhasználók kezdenek egyre tudatosabbak lenni.
Veres Mihály, az EFISZ elnöke szerint a járványügyi helyzetben egyre nyitottabbak lettek a felhasználók a korszerű digitális szolgáltatásokra és az ezekhez kapcsolódó elektronikus fizetési lehetőségek alkalmazására. Ezek a szolgáltatások segíthetik a gazdaság működésének fenntartását ebben a pandémiás helyzetben is. A felhasználók nyitottsága egyben lehetőséget is jelenthet a hazai vállalkozásoknak, hogy korszerű, innovatív és versenyképes megoldásokkal jelenjenek meg a piacon, tovább növelve ezzel a gazdaság ellenállóképességét.