Kiderült, mivel szeretnek fizetni a magyarok külföldön

A világjárvány visszaszorulásával a magyarok újra szívesen töltik szabadságukat határainkon kívül, legyen szó akár hosszabb nyaralásról vagy egy hétvégi városlátogató útról. Ezeken az utazásokon pedig készpénz helyett előszeretettel használják bankkártyájukat, okostelefonjukat vagy okosórájukat fizetésre – derül ki a Visa megbízásából nyolc közép- és kelet-európai országban – köztük Magyarországon is – készült tanulmány megállapításaiból.

A magyarok 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy külföldi utazásai során inkább bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet. Ez a trend a világjárvány miatti korlátozások idején alakult ki, amikor a fogyasztók az online vásárlást, illetve az üzletekben az érintéses fizetést részesítették előnyben, és ezek a szokások most már a külföldi tartózkodás során is megjelennek a fizetési preferenciákban.

2022-ben a többi közép- és kelet-európai ország lakosaihoz viszonyítva a magyar válaszadók közül kevesebben terveznek három éjszakánál hosszabb időre külföldre utazni, ilyen üdülést honfitársaink közel egyharmada tervez idén. A lengyelek, csehek és bolgárok mintegy 40 százaléka szándékozik hosszabb határaikon kívüli vakációra indulni.

Ehhez képest a románok (50 százalék felett), valamint a szlovénok (62 százalék) nagyobb arányban terveznek külföldi nyaralást idén. Rövid, hétvégi kiruccanásra a magyarországi válaszadók egyharmada készül, hasonló arányban, mint a szlovákok és a románok. Ezek az utak népszerűbbek a szlovénok (44 százalék) és a horvátok (41 százalék) körében. A magyar válaszadók 15 százaléka tervez bevásárlóutat a környező országokba, ezek célpontja pedig Ausztria (63,3 százalék), Szlovákia (28,2 százalék), illetve Horvátország (22,3 százalék).

Előnyben a mobilfizetés (Fotó: Visa)

A tanulmányból kiderül, hogy a hosszabb külföldi utat tervező magyarok fele idén egyszer megy el üdülni. A megkérdezett magyarok egy csoportja ugyanakkor többszöri nyaralásra indulna: a válaszadók közel 40 százaléka kétszer-háromszor tervez külföldre menni. A magyarok közel fele általában több hónappal az utazás előtt tervezi meg vakációját, 20 százalékuk pedig körülbelül egy hónappal előbb kezdi meg az előkészületeket. A hazai válaszadók 2022. évi első számú nyaralási úti céljai: Horvátország (több mint 31 százalék), Olaszország (közel 24 százalék), illetve Görögország és Spanyolország (mindkettő 20 százalék körül).

A hosszabb külföldi kikapcsolódások mellett a magyarok 2022-ben is szívesen töltődnek majd fel hétvégi városlátogatások során, a legtöbben Bécset (közel 28 százalék), Rómát (22 százalék) és Prágát (közel 19 százalék) jelölték meg desztinációként. Az ilyen típusú utazást tervezők nem kevesebb, mint 43 százaléka szeretne idén kétszer vagy háromszor is útra kelni, míg közel 38 százalékuk egy alkalommal tervezi ezt. Honfitársaink egyharmada körülbelül egy hónappal előbb, több mint 16 százaléka pedig egy-két héttel korábban tervezi meg rövid kiruccanását.

A magyarok inkább kártyával, okostelefonnal, vagy okosórával fizetnek külföldön

A külföldi utazások természetszerűen kapcsolódnak a más pénznemben történő fizetésekhez, amelyekhez többféle fizetési mód közül választhatunk. A magyar utazók többsége (62 százalék) a digitális fizetési módok, köztük a bankkártyák vagy az okostelefonok és az okosórák használata mellett tette le a voksát az utazási és a helyszíni költések során.

Preferenciájukat a digitális fizetési mód kényelmével (70 százalék), gyorsaságával (64 százalék), biztonságával (47 százalék), illetve a készpénz elvesztésének kockázatával (40 százalék) indokolták. Mindemellett a válaszadók 40 százaléka szükségtelennek tartja készpénze helyi valutára váltását.

Érdekesség, hogy a magyarok túlnyomó többsége (89 százalék) ugyanazt a kártyát használja otthon és a határontúli utazások alkalmával is, és csak 11 százalék vesz igénybe más kártyát a külföldi fizetésekhez. Utóbbi válaszadók közel fele úgy nyilatkozott, biztonságosabbnak érzi, ha nem az elsődleges fizetési kártyáját használja külföldön. Ezen felül népszerű indokok voltak még a kedvezőbb árfolyamok (38 százalék), a több pénznem rendelkezésre állása (28 százalék), valamint a kiadások hatékonyabb ellenőrzése (22 százalék).

Benzinkút, étterem és bevásárlóközpont – itt fizetünk leggyakrabban kártyával külföldön

Legyen szó akár hosszabb nyaralásról, rövidebb városlátogatásról vagy bevásárlótúráról, a magyarok minden esetben a digitális fizetési módokat részesítik előnyben. A leggyakoribb külföldi fizetési helyek között az üzemanyag töltőállomásokon körülbelül a válaszadók 73 százaléka fizet kártyával, okostelefonnal, vagy okosórával, míg a bevásárlóközpontokban ez az arány 72 százalék. Ezek a fizetési módok ugyanúgy népszerűek az éttermekben (közel 69 százalék) és az élelmiszerboltokban (64 százalék) is, de az utazók múzeumok, galériák, és vidámparkok (közel 62 százalék) látogatásakor is szívesen fizetnek digitálisan.

 

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo