Kell a bankkártya a fiataloknak, de ingyen

A fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ingyen kell - Kép: Pixabay

A fiatal felnőttek 89 százalékának van bankkártyája, 8 százalék pedig kettőnél több kártyával is rendelkezik. A 18-34 éves korosztály azonban további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt: elvárás az egy érintéses funkció, emellett a fiatal fogyasztók nyitottak a mobilfizetésre is.

„A fiatal felnőttek a plasztikra nem csak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás és a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről” – mondta Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe Marketing és PR managere. „Mindemellett az innovációk is sikeresen elérik ezt a korosztályt. Az évente több százezer látogatót vonzó, egy érintéses kártyás fizetési rendszerrel működő nyári fesztiválok sikere is hozzájárul, hogy egyre több fiatal ismerheti meg a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés világát. A bankkártyás fizetéssel járó előnyök azonban akkor válnak igazán kézzelfoghatóvá, ha díjmentesen érhetők el.”

A MasterCard 18-34 évesekre vonatkozó felmérése szerint a számlacsomagok választásakor – különösen a 25 év alattiak számára - fontos szempont a bankkártya-használat költsége. 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt. Összehasonlításként, míg két évvel ezelőtt a felhasználók jellemzőbben választották kártyájukat márkához való kötődés miatt (48 százalék), addigra 2012-ben ez az arány 38 százalékra csökkent. Így ma már a legfontosabb szempont az ingyenes számlavezetés, tehát az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.

Nyaralás, nyugalom – ez is kell hozzá!
Idén is népszerűek a tengerpartok a magyarok körében. Nem árt azonban vigyázni: külföldön egy egyszerű rosszullét, vagy ambuláns kezelés is több tíz vagy százezer forintos költséget jelenthet, komolyabb esetekben pedig akár milliókra is rúghat a számla, egy megrongálódott adathordozó miatt pedig nyaralási fotóink elvesztése okozhat felbecsülhetetlen eszmei kárt, vagy több tízezres adatmentési költséget.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben a fiatalok 45 százaléka látogatott külföldre. A kutatás azt mutatja, hogy a 18-34 éves korosztály csaknem harmadára jellemző, hogy tudják, külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a kártya, mint a készpénz használat, így a nyári szabadság tervezésekor is egyre többen fizetnek külföldön kártyával nagyobb összegű valuta váltása helyett.

A fiatalok több mint fele hallott már az egy érintéssel működő kártyás fizetésről, 14 százalékuk pedig már használt is ilyen típusú kártyát. Az idősebb korosztállyal összehasonlítva nagyobb azoknak az aránya, akik érdeklődnek az egy érintéssel működő fizetés iránt. 62 százalékuk jelezte a válaszokban, hogy szeretne többet tudni a technológiáról, 35 százalékuk pedig biztosan fizetne ilyen típusú kártyával. Az előző évhez képest a duplájára nőtt azok aránya, akik esetleges új kártya választásakor a PayPass funkciót tartják szem előtt.

A bankkártyás fizetés azonban ma már nem csak a bolti fizetést jelenti. A felmérés szerint az előző évhez képest 5 százalékkal több kártyahasználó tudja, hogy a kártyáját online vásárlásra is használhatja: a megkérdezett körében 44 százalékról 49 százalékra nőtt ez az arány. A fiatalabb korosztály részvétele ezen a területen is aktív, az előző évben a 18-34 évesek 53 százaléka vásárolt online, közülük 31 % használt kártyát az internetes fizetéskor, ami magasabb, mint a náluk idősebb korosztály körében.

Szeretünk online vásárolni
Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban, és leggyakrabban bankkártyaadatainak a megadásával egyenlíti ki a számlát.
A fejlődésre a mobilfizetés terén is nyílik lehetőség: 2012-ben a válaszadók 32%-a használt okostelefont, míg 2011-ben ez az arány csupán 22% volt. Ami a 18-34 éves korosztályt illeti, közülük ma már minden második használ okostelefont, így számukra az olyan megoldások, mint az NFC-technológia, vagy a távoli mobilfizetésre használható MasterCard Mobile® alkalmazás a jövőben egyre fontosabbá válhatnak.

„A fogyasztók készen állnak arra, hogy a mindennapi pénzügyeik kezelése során a készpénzkímélő és innovatív megoldásokat válasszák. A MasterCard a kibocsátó bankokkal és a technológiai vállalatokkal együtt évek óta azon dolgozik, hogy ezeket a korszerű fizetési módokat elérhetővé tegye a felhasználók számára. A pozitív tendenciát azonban a kártyás tranzakciókat is sújtó illeték és a bankközi jutalék szabályozásának terve jelentősen fenyegeti, hiszen ezek a banki szolgáltatások, így a kártyahasználat drágulásához vezethetnek. Emiatt félő, hogy a fiatal generáció sokkal nehezebben kapcsolódik be a folyamatba, és később zárkózik fel Európa pénzügyileg jóval fejlettebb országaihoz”- mondta Sisa-Molnár Anikó.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo