Kell a bankkártya a fiataloknak, de ingyen

A fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ingyen kell - Kép: Pixabay

A fiatal felnőttek 89 százalékának van bankkártyája, 8 százalék pedig kettőnél több kártyával is rendelkezik. A 18-34 éves korosztály azonban további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt: elvárás az egy érintéses funkció, emellett a fiatal fogyasztók nyitottak a mobilfizetésre is.

„A fiatal felnőttek a plasztikra nem csak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás és a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről” – mondta Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe Marketing és PR managere. „Mindemellett az innovációk is sikeresen elérik ezt a korosztályt. Az évente több százezer látogatót vonzó, egy érintéses kártyás fizetési rendszerrel működő nyári fesztiválok sikere is hozzájárul, hogy egyre több fiatal ismerheti meg a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés világát. A bankkártyás fizetéssel járó előnyök azonban akkor válnak igazán kézzelfoghatóvá, ha díjmentesen érhetők el.”

A MasterCard 18-34 évesekre vonatkozó felmérése szerint a számlacsomagok választásakor – különösen a 25 év alattiak számára - fontos szempont a bankkártya-használat költsége. 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt. Összehasonlításként, míg két évvel ezelőtt a felhasználók jellemzőbben választották kártyájukat márkához való kötődés miatt (48 százalék), addigra 2012-ben ez az arány 38 százalékra csökkent. Így ma már a legfontosabb szempont az ingyenes számlavezetés, tehát az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.

Nyaralás, nyugalom – ez is kell hozzá!
Idén is népszerűek a tengerpartok a magyarok körében. Nem árt azonban vigyázni: külföldön egy egyszerű rosszullét, vagy ambuláns kezelés is több tíz vagy százezer forintos költséget jelenthet, komolyabb esetekben pedig akár milliókra is rúghat a számla, egy megrongálódott adathordozó miatt pedig nyaralási fotóink elvesztése okozhat felbecsülhetetlen eszmei kárt, vagy több tízezres adatmentési költséget.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben a fiatalok 45 százaléka látogatott külföldre. A kutatás azt mutatja, hogy a 18-34 éves korosztály csaknem harmadára jellemző, hogy tudják, külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a kártya, mint a készpénz használat, így a nyári szabadság tervezésekor is egyre többen fizetnek külföldön kártyával nagyobb összegű valuta váltása helyett.

A fiatalok több mint fele hallott már az egy érintéssel működő kártyás fizetésről, 14 százalékuk pedig már használt is ilyen típusú kártyát. Az idősebb korosztállyal összehasonlítva nagyobb azoknak az aránya, akik érdeklődnek az egy érintéssel működő fizetés iránt. 62 százalékuk jelezte a válaszokban, hogy szeretne többet tudni a technológiáról, 35 százalékuk pedig biztosan fizetne ilyen típusú kártyával. Az előző évhez képest a duplájára nőtt azok aránya, akik esetleges új kártya választásakor a PayPass funkciót tartják szem előtt.

A bankkártyás fizetés azonban ma már nem csak a bolti fizetést jelenti. A felmérés szerint az előző évhez képest 5 százalékkal több kártyahasználó tudja, hogy a kártyáját online vásárlásra is használhatja: a megkérdezett körében 44 százalékról 49 százalékra nőtt ez az arány. A fiatalabb korosztály részvétele ezen a területen is aktív, az előző évben a 18-34 évesek 53 százaléka vásárolt online, közülük 31 % használt kártyát az internetes fizetéskor, ami magasabb, mint a náluk idősebb korosztály körében.

Szeretünk online vásárolni
Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban, és leggyakrabban bankkártyaadatainak a megadásával egyenlíti ki a számlát.
A fejlődésre a mobilfizetés terén is nyílik lehetőség: 2012-ben a válaszadók 32%-a használt okostelefont, míg 2011-ben ez az arány csupán 22% volt. Ami a 18-34 éves korosztályt illeti, közülük ma már minden második használ okostelefont, így számukra az olyan megoldások, mint az NFC-technológia, vagy a távoli mobilfizetésre használható MasterCard Mobile® alkalmazás a jövőben egyre fontosabbá válhatnak.

„A fogyasztók készen állnak arra, hogy a mindennapi pénzügyeik kezelése során a készpénzkímélő és innovatív megoldásokat válasszák. A MasterCard a kibocsátó bankokkal és a technológiai vállalatokkal együtt évek óta azon dolgozik, hogy ezeket a korszerű fizetési módokat elérhetővé tegye a felhasználók számára. A pozitív tendenciát azonban a kártyás tranzakciókat is sújtó illeték és a bankközi jutalék szabályozásának terve jelentősen fenyegeti, hiszen ezek a banki szolgáltatások, így a kártyahasználat drágulásához vezethetnek. Emiatt félő, hogy a fiatal generáció sokkal nehezebben kapcsolódik be a folyamatba, és később zárkózik fel Európa pénzügyileg jóval fejlettebb országaihoz”- mondta Sisa-Molnár Anikó.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo