Érződik, hogy nem lehet hideg élelmiszert venni SZÉP-kártyával

Ma már szinte úgy használjuk – az egyedülállóan digitálisan is elérhető – K&H SZÉP-kártyát is, ahogyan a bankkártyánkat. Nemcsak az érintésmentes fizetési mód szempontjából, de gyakoriság és elköltött összeg tekintetében is. Az adatok alapján akár napi 21 alkalommal is használtak egy kártyát és a legnagyobb egyösszegű költés közel 3 millió forint volt. Az élelmiszervásárlás lehetőségének megszűnése azonban érzékelhető a havi költéseknél: az év első négy hónapjában 5 százalékkal csökkent a forgalom.

Az anno még papíralapú étkezési utalvánnyal indult cafeteria elem mára felzárkózott a bankkártyás fizetésekhez, akár a digitális fizetési lehetőséget, akár a használat gyakoriságát vagy a költés mértékét nézzük. A K&H SZÉP-kártya adatok alapján ugyanis az elmúlt 12 hónap legnagyobb költése több mint 2,8 millió forint, míg az egy napon belüli maximum tranzakciószám 21 darab volt ugyanazzal a kártyával. A normál használat természetesen ennél jóval kisebb számokat mutat, de ezek alapján is az látható, hogy minden nap használják a kártyabirtokosok a juttatást: átlagosan napi 1,2 alkalommal van használatban egy kártya.

A SZÉP-kártya is beépült a bankkártyák közé
A SZÉP-kártya is beépült a bankkártyák közé
Fotó: K&H

A napi átlagos költés valamivel több, mint egy átlagos ebéd, de nem éri el a 6 ezer forintot. Az étkezési felhasználás népszerűségét mutatja az is, hogy azoknak az elfogadóhelyeknek a listáján, ahol a legtöbbször használták az elmúlt hónapokban a kártyát, előkelő helyen vannak a gyorséttermi és ételszállító cégek. 

Több juttatás, kevesebb felhasználás

Az év első négy hónapjának eredményei alapján a hideg élelmiszervásárlás lehetőségének megszűnése egyértelműen mérsékelte a K&H SZÉP-kártya forgalmat: az eddigi adatok szerint 5 százalékkal csökkent a költés a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Ezzel egyidejűleg azonban az is látható, hogy a kártyabirtokosok nagyobb keretből gazdálkodhatnak, ugyanis a K&H SZÉP-kártyára jóváírt összeg 14 százalékkal emelkedett az elmúlt négy hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo