Lendületben az online fizetés

Az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85 százaléka használja bankkártyát hagyományos bolti vásárlásai során, 48% pedig már a világhálón is fizet kártyával.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A használati szokások értékelésekor érdemes külön kezelni a szükségszerű és a preferált használatot. A hagyományos bolti vásárlások során, az online is vásárló lakosság 61 százaléka rendszeresen nyúl készpénz helyett inkább bankkártyájához, ugyanakkor nagyobb összegű vásárlás vagy átmeneti készpénz-hiány esetén, további 24 százalék is hajlandó kártyáját használni – derült ki a GKI Digital januárban készített lakossági kutatásából.

Vásárlás során a bankkártya-használat nagymértékben függ az iskolai végzettségtől, a lakóhely méretétől, és a jellemző napi tevékenységtől. Az iskolai végzettség növekedésével együtt, folyamatosan nő bankkártyával fizetők aránya is, ugyanakkor a legfeljebb 8 általános iskolát végzett online vásárlók közel felének egyáltalán nincs bankkártyája. Míg a budapestiek 72 százaléka gyakorlott kártyahasználó, addig a községekben élők esetében csupán minden második emberről mondható el, hogy kártyáját rendszeresen használja bolti vásárlásai során.

Fizetési szokások internetes vásárlás során

Ami az online vásárlások kifizetését illeti, a megkérdezettek több mint háromnegyede még mindig a készpénzt részesíti előnyben, ráadásul közülük minden második vásárló - ha van rá lehetősége, személyesen vagy utánvéttel - inkább így fizet. Bankkártyához kötött online fizetési megoldással a megkérdezettek 48 százaléka hajlandó fizetni, sőt a vásárlók 18%-a számára már ezek a megoldások jelentik az elsődleges preferenciát.

Azonban ez az arány a kínálati oldalon, forgalmi részesedés tekintetében még nem ennyire magas. A GKI Digital Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata egyebek mellett rendszeresen vizsgálja a webáruházak fizetési megoldásainak helyzetét is. A kutatássorozat vonatkozó, legfrissebb (2015. március) adatai szerint a webáruházak forgalmának csupán 9%-a folyik be bankkártyához kötött online fizetési megoldások segítségével. Vevői oldalon, tehát egyelőre csak a kisebb értékű vásárlások eszköze a bankkártya!

A karácsony viszi a hátán az online kereskedelmet
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül.
Még mindig készpénzzel a legbiztosabb

Az e-kereskedők által kínált fizetési megoldások száma egyértelműen hatással van a vásárlási kedvre: minél több fizetési megoldás áll rendelkezésre, annál nagyobb esély nyílik arra, hogy a vásárló talál olyan fizetési módot, melyet szívesen és - legfőképp - bizalommal használ.

Ez a bizalom pedig jelenleg leginkább a készpénzes fizetés (bolti vagy utánvétes) kapcsán áll fenn. A bankkártyához kötött online fizetési megoldások esetében 30 százalék azon vásárlók aránya, akik - más lehetőség hiányában - hajlandóak a saját komfortzónájukból kimozdulva kártyájukkal fizetni. A vásárlók fele viszont ilyen esetben inkább más webáruház után néz.

Érdekesség, hogy a banki átutalás az a fizetési mód, amit a legtöbb online vásárló választ, abban az esetben, ha preferált fizetési módját valamiért nem tudja igénybe venni.

EZ VÁR RÁNK A WEBEN
Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!
Bankkártyás fizetési tapasztalatok

Az interneten is vásárló lakosság fele még sose találkozott negatív tapasztalattal bolti kártyás fizetései alkalmával, másképp fogalmazva, viszont minden második vásárlónak már volt valamilyen negatív élménye kártyahasználat során. Hagyományos bolti vásárlások kapcsán, egyértelműen a POS terminálokhoz köthető problémák okozzák a legtöbb kellemetlenséget.

Online bankkártyás fizetés kapcsán a negatív tapasztalatok csak kisebb százalékban vannak jelen. Az online is fizető vásárlók közel háromnegyede ugyanis, saját bevallása szerint még nem találkozott az online bankkártyás fizetést érintő problémával. Ezen a téren a fizetési folyamat valamely okból történő megszakadása, megakadása a legkritikusabb terület.

Az online bankkártyás fizetési megoldást kínáló szolgáltatók közül az OTP-s fizetési felületet minden második, a CIB bank és a PayPal megoldását minden harmadik, míg a PayU-t minden negyedik online fizető vette már igénybe online fizetései során. A vizsgált további, kevésbé elterjedt megoldásoknál nagyon magas a szolgáltatásokat még egyáltalán nem ismerő online fizetők száma.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo