Ideje felébredni: mára pénztárca lett a mobilból

Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává – és ezt a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.

Kép:Fotolia

A mobil-fizetések lebonyolítása egyre inkább elfogadottá válik, a Federal Reserve Board felmérése szerint az okostelefonnal rendelkezők közel 21%-a használta a mobilját fizetésre az elmúlt 12 hónapban, és a mobil-fizetést használók 55% vallotta magát “nagyon elégedettnek” élményeivel kapcsolatban.Mi sem maradunk le sokkal: a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is - derült ki a Simple országos felméréséből.

De honnan tudhatjuk, hogy a mobil-fizetések kedveznek-e vállalkozásunknak – tette fel a kérdést a Bisnode céginformációs szolgáltató legfrissebb blogbejegyzése.

Kik a vásárlóink?

Mielőtt eldönthetnénk, hogy a mobil-fizetések jót tesznek-e vállalkozásunknak, meg kell határoznunk a célközönségünket. Kezdésként vessünk egy pillantást potenciális vásárlóink múltbeli vásárlási szokásaira. A személyes kontaktust kedvelik egy üzlet lezárásánál, vagy egyre inkább függetlenednek az ilyesmitől, bízva az internetben és okos eszközökben? A könnyen elérhető fogyasztói mutatók felhasználásával és a független szervezetek felméréseivel közelebb kerülhetünk a vásárlóink által preferált fizetési mód meghatározásához, így a döntést is könnyebben hozzuk majd meg.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez
A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.
A mobil-fizetés veszélyes?

Az interneten lebonyolított mobil-fizetések új biztonsági kihívások elé állítják mind a vevőket, mind a szolgáltatókat. A nem megfelelően tárolt fizetési adatok például lehetőséget teremtenek azok ellopására és a velük való visszaélésre. Ha vásárlóink adatai rossz kezekbe kerülnek emiatt, az nemcsak büntetést és jogi eljárást, de hírnévromlást is von maga után. Mielőtt bevezetjük cégünknél a mobil-vásárlást, dolgozzuk ki a különböző kockázatkezelő folyamatokat, hogy megvédhessük vásárlóink legfontosabb információit. Ez jelentheti az adatok titkosításának ellenőrzését, de a tűzfalak megerősítését is.

Kik a versenytársaink?

A Juniper Research kiderítette, hogy a világ mobil-fizetéseinek értéke tavaly elérte az 507 milliárd dollárt, amely közel 40%-os növekedést jelent évente. Ez pedig annyit jelent, hogy versenytársaink nagy eséllyel vagy már alkalmazzák, vagy tervezik a mobil-fizetés bevezetését vállalkozásukban és ebben a versenyben nem szabad lemaradni.

Amennyiben a cégünk megfelelő kockázatkezelő stratégiával rendelkezik, akkor üzleti stratégiáinak nagy része valószínűleg számol versenykörnyezettel, amely meghatározza, hogy vállalatának mikor kell elindulnia a mobil-fizetés ösvényén. A mobil-fizetést támogató vállalatok számát figyelembe véve sokat segíthet, ha megfigyeljük, a nagyobb cégek és multik hogyan alkalmazzák ezt a technológiát. Így könnyebben eldönthetjük, hogy szükségünk van-e a mobil-fizetés alkalmazására a fizetési stratégiánkon belül, felkészült-e rá a cégünk és vajon vásárlóink használják-e majd ezt a lehetőséget.

Eltűnik a készpénz, sőt a fizetés is
A digitális és mobiltárcáké, a mobilfizetésé a jövő, a készpénz pedig eltűnik – állítja Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai értékesítési vezetője.. Sőt maga a fizetés is észrevétlenné válik, mert automatikus fizetési megbízásokat hagyunk az elektronikus fizetőrendszereknek, mint régen a csekkek átutalására tettük a bankban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo