Ideje felébredni: mára pénztárca lett a mobilból

Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává – és ezt a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Fotolia

A mobil-fizetések lebonyolítása egyre inkább elfogadottá válik, a Federal Reserve Board felmérése szerint az okostelefonnal rendelkezők közel 21%-a használta a mobilját fizetésre az elmúlt 12 hónapban, és a mobil-fizetést használók 55% vallotta magát “nagyon elégedettnek” élményeivel kapcsolatban.Mi sem maradunk le sokkal: a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is - derült ki a Simple országos felméréséből.

De honnan tudhatjuk, hogy a mobil-fizetések kedveznek-e vállalkozásunknak – tette fel a kérdést a Bisnode céginformációs szolgáltató legfrissebb blogbejegyzése.

Kik a vásárlóink?

Mielőtt eldönthetnénk, hogy a mobil-fizetések jót tesznek-e vállalkozásunknak, meg kell határoznunk a célközönségünket. Kezdésként vessünk egy pillantást potenciális vásárlóink múltbeli vásárlási szokásaira. A személyes kontaktust kedvelik egy üzlet lezárásánál, vagy egyre inkább függetlenednek az ilyesmitől, bízva az internetben és okos eszközökben? A könnyen elérhető fogyasztói mutatók felhasználásával és a független szervezetek felméréseivel közelebb kerülhetünk a vásárlóink által preferált fizetési mód meghatározásához, így a döntést is könnyebben hozzuk majd meg.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez
A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.
A mobil-fizetés veszélyes?

Az interneten lebonyolított mobil-fizetések új biztonsági kihívások elé állítják mind a vevőket, mind a szolgáltatókat. A nem megfelelően tárolt fizetési adatok például lehetőséget teremtenek azok ellopására és a velük való visszaélésre. Ha vásárlóink adatai rossz kezekbe kerülnek emiatt, az nemcsak büntetést és jogi eljárást, de hírnévromlást is von maga után. Mielőtt bevezetjük cégünknél a mobil-vásárlást, dolgozzuk ki a különböző kockázatkezelő folyamatokat, hogy megvédhessük vásárlóink legfontosabb információit. Ez jelentheti az adatok titkosításának ellenőrzését, de a tűzfalak megerősítését is.

Kik a versenytársaink?

A Juniper Research kiderítette, hogy a világ mobil-fizetéseinek értéke tavaly elérte az 507 milliárd dollárt, amely közel 40%-os növekedést jelent évente. Ez pedig annyit jelent, hogy versenytársaink nagy eséllyel vagy már alkalmazzák, vagy tervezik a mobil-fizetés bevezetését vállalkozásukban és ebben a versenyben nem szabad lemaradni.

Amennyiben a cégünk megfelelő kockázatkezelő stratégiával rendelkezik, akkor üzleti stratégiáinak nagy része valószínűleg számol versenykörnyezettel, amely meghatározza, hogy vállalatának mikor kell elindulnia a mobil-fizetés ösvényén. A mobil-fizetést támogató vállalatok számát figyelembe véve sokat segíthet, ha megfigyeljük, a nagyobb cégek és multik hogyan alkalmazzák ezt a technológiát. Így könnyebben eldönthetjük, hogy szükségünk van-e a mobil-fizetés alkalmazására a fizetési stratégiánkon belül, felkészült-e rá a cégünk és vajon vásárlóink használják-e majd ezt a lehetőséget.

Eltűnik a készpénz, sőt a fizetés is
A digitális és mobiltárcáké, a mobilfizetésé a jövő, a készpénz pedig eltűnik – állítja Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai értékesítési vezetője.. Sőt maga a fizetés is észrevétlenné válik, mert automatikus fizetési megbízásokat hagyunk az elektronikus fizetőrendszereknek, mint régen a csekkek átutalására tettük a bankban.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo