A mobil-fizetések lebonyolítása egyre inkább elfogadottá válik, a Federal Reserve Board felmérése szerint az okostelefonnal rendelkezők közel 21%-a használta a mobilját fizetésre az elmúlt 12 hónapban, és a mobil-fizetést használók 55% vallotta magát “nagyon elégedettnek” élményeivel kapcsolatban.Mi sem maradunk le sokkal: a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is - derült ki a Simple országos felméréséből.
De honnan tudhatjuk, hogy a mobil-fizetések kedveznek-e vállalkozásunknak – tette fel a kérdést a Bisnode céginformációs szolgáltató legfrissebb blogbejegyzése.
Kik a vásárlóink?
Mielőtt eldönthetnénk, hogy a mobil-fizetések jót tesznek-e vállalkozásunknak, meg kell határoznunk a célközönségünket. Kezdésként vessünk egy pillantást potenciális vásárlóink múltbeli vásárlási szokásaira. A személyes kontaktust kedvelik egy üzlet lezárásánál, vagy egyre inkább függetlenednek az ilyesmitől, bízva az internetben és okos eszközökben? A könnyen elérhető fogyasztói mutatók felhasználásával és a független szervezetek felméréseivel közelebb kerülhetünk a vásárlóink által preferált fizetési mód meghatározásához, így a döntést is könnyebben hozzuk majd meg.
Az interneten lebonyolított mobil-fizetések új biztonsági kihívások elé állítják mind a vevőket, mind a szolgáltatókat. A nem megfelelően tárolt fizetési adatok például lehetőséget teremtenek azok ellopására és a velük való visszaélésre. Ha vásárlóink adatai rossz kezekbe kerülnek emiatt, az nemcsak büntetést és jogi eljárást, de hírnévromlást is von maga után. Mielőtt bevezetjük cégünknél a mobil-vásárlást, dolgozzuk ki a különböző kockázatkezelő folyamatokat, hogy megvédhessük vásárlóink legfontosabb információit. Ez jelentheti az adatok titkosításának ellenőrzését, de a tűzfalak megerősítését is.
Kik a versenytársaink?
A Juniper Research kiderítette, hogy a világ mobil-fizetéseinek értéke tavaly elérte az 507 milliárd dollárt, amely közel 40%-os növekedést jelent évente. Ez pedig annyit jelent, hogy versenytársaink nagy eséllyel vagy már alkalmazzák, vagy tervezik a mobil-fizetés bevezetését vállalkozásukban és ebben a versenyben nem szabad lemaradni.
Amennyiben a cégünk megfelelő kockázatkezelő stratégiával rendelkezik, akkor üzleti stratégiáinak nagy része valószínűleg számol versenykörnyezettel, amely meghatározza, hogy vállalatának mikor kell elindulnia a mobil-fizetés ösvényén. A mobil-fizetést támogató vállalatok számát figyelembe véve sokat segíthet, ha megfigyeljük, a nagyobb cégek és multik hogyan alkalmazzák ezt a technológiát. Így könnyebben eldönthetjük, hogy szükségünk van-e a mobil-fizetés alkalmazására a fizetési stratégiánkon belül, felkészült-e rá a cégünk és vajon vásárlóink használják-e majd ezt a lehetőséget.