Újabb hungarikum: a készpénzhasználat

Magyarországon még mindig népszerű a készpénzhasználat: nemcsak megtakarításainkat tarjuk szívesen ebben a formában, de továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetőeszköz – derült ki az Intrum legújabb kutatásából.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Napi szinten leggyakrabban készpénzt használnak a magyarok. A válaszadók több mint fele használja rendszeresen, ami 15 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag. Csak Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban és Romániában népszerűbb a napi szintű készpénzhasználat, mint hazánkban. Magyar sajátosságnak számít ezen eszköz népszerűsége, ugyanis a kutatás alátámasztja, hogy hazánkban akkor is ezt használnák az emberek leggyakoribb fizetőeszköz gyanánt, ha szabadon választhatnának.

Bankkártyával csak minden ötödik magyar fizet napi szinten. A hitelkártya, valamint az online banking rendszeres igénybevétele viszont nem gyakori.

A felmérés alapján az is elmondható, hogy Európában gyakrabban használják napi, valamint heti rendszerességgel az online fizetőeszközöket, mint hazánkban: Európában nagyobb népszerűségnek örvend a mobilfizetés, az online bankolás, valamint a csoportos beszedés. A mobilfizetést, valamint az online bankolást heti rendszerességgel közel 10 százalékponttal, a csoportos beszedést közel 15 százalékponttal nagyobb arányban választják a vizsgált országokban hazánkhoz képest.

Fotó: archív

Tartózkodunk a hitelkártyáktól

A magyarokra jellemző, hogy bizalmatlanok a hitelkártya-használatot illetően: a válaszadók több mint kétharmada állította azt tavaly, hogy soha nem veszi igénybe. Az európai átlaghoz képest közel kétszer annyian utasítjuk el a hitelkártyával történő vásárlást, továbbá a vizsgált országok közül hazánkban használják a legkevesebben ezt az eszközt. Második legkevésbé népszerű fizetőeszköz a mobilfizetés, melyet a magyar válaszadók több mint fele nem használ, harmadik helyen pedig a csoportos beszedés áll, amely lehetőséggel a válaszadók több mint 40 százaléka nem él soha.

„Amellett, hogy a magyarok alapvetően is preferálják a készpénz használatát, sokan gazdasági kényszerből használják, ezzel háttérbe szorítva az elektronikus fizetési lehetőségeket. Ez utóbbi eszközök támogatása azért is jelentős, mert elősegítik a feketegazdaság visszaszorítását. Ennek érdekében a jogalkotók, valamint a pénzügyi felügyelet számos kedvező lépést tett már – vonta le a kutatás tanulságait Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.

A fizetési szokásokat nem befolyásolja a GDPR
Kedvezően érinti a vállalatok fizetési szokásait a megfelelő gazdasági környezet, melynek következtében rövidültek a fizetési határidők – derült ki az Intrum kutatásából. Az elmúlt évben a magyar vállalatok életében az egyik legnagyobb kihívást a GDPR hozta, ugyanakkor a megkérdezett magyar cégek nem számítanak arra, hogy a rendelet túlzottan befolyásolná tevékenységüket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo