Van pofája visszakérdezni a vevőnek?!

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „csok-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak, és sokan használják ki, hogy online bizony lehet olcsóbbat találni.

Kép SXC

Egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt – derült ki a Mapei Kft. által végzett felmérésből. A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a csok-os korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.

Ezt zokon veszik a szakik

A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást. Ugyanakkor vannak, akik az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit, és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni. Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.

A megkérdezett szakemberek nem szeretik ha a megrendelő tudálékos, ha ok nélkül bizalmatlan, és alkudozik. Jellemző, hogy a lakossági megrendelők sok mindent akarnak kevés pénzért, az anyagért még csak-csak hajlandók fizetni, de a munkát nem ismerik el. Viszont nem gondolkodnak előre, mindent azonnal szeretnének.

Mindez különösen érdekes, szembeállítva azzal, hogy a vevők pont a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezenfelül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert. Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.

Nyolc módszer, a nehéz ügyfelek féken tartására
Nehéz ügyfelek léteznek, ezt mindannyian tapasztaltuk már. A nyári hőségben, mintha többen lennének, talán a forróságban türelmetlenebbek vagyunk. Hajlamosak vagyunk a problémás ügyfeleket túlzott szervilizmussal kezelni, amikor hívnak vagy felkeresnek bennünket, bár tegyük a szívünkre a kezünket, a problémázó, akadékoskodó, mindent kritizáló vevőt néha más bolygóra küldenénk.
A változás eredménye: fejlődés

„A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít” – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A kereskedőknek szembe kell nézni azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg – olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása, ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.

A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén. Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.

A vevőknek azonban meg kell szokniuk, hogy az egész országban tapasztalható munkaerőhiány miatt most már gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni, és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia. Markovich Béla véleménye szerint ezek a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek, ami minden szereplő érdekéül szolgál.

A nehéz ügyfelet is boldoggá tehetjük
Örök igazság: a vevőnek mindig igaza van, de van néhány olyan ügyféltípus, akikkel komolyan meg kell gondolnunk, hogyan bánunk, mert hajlamosak komoly problémaforrássá válni. Mutatunk néhány ilyet, és hogy hogyan kezeljük őket.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo