Van pofája visszakérdezni a vevőnek?!

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „csok-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak, és sokan használják ki, hogy online bizony lehet olcsóbbat találni.

Kép SXC

Egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt – derült ki a Mapei Kft. által végzett felmérésből. A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a csok-os korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.

Ezt zokon veszik a szakik

A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást. Ugyanakkor vannak, akik az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit, és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni. Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.

A megkérdezett szakemberek nem szeretik ha a megrendelő tudálékos, ha ok nélkül bizalmatlan, és alkudozik. Jellemző, hogy a lakossági megrendelők sok mindent akarnak kevés pénzért, az anyagért még csak-csak hajlandók fizetni, de a munkát nem ismerik el. Viszont nem gondolkodnak előre, mindent azonnal szeretnének.

Mindez különösen érdekes, szembeállítva azzal, hogy a vevők pont a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezenfelül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert. Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.

Nyolc módszer, a nehéz ügyfelek féken tartására
Nehéz ügyfelek léteznek, ezt mindannyian tapasztaltuk már. A nyári hőségben, mintha többen lennének, talán a forróságban türelmetlenebbek vagyunk. Hajlamosak vagyunk a problémás ügyfeleket túlzott szervilizmussal kezelni, amikor hívnak vagy felkeresnek bennünket, bár tegyük a szívünkre a kezünket, a problémázó, akadékoskodó, mindent kritizáló vevőt néha más bolygóra küldenénk.
A változás eredménye: fejlődés

„A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít” – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A kereskedőknek szembe kell nézni azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg – olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása, ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.

A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén. Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.

A vevőknek azonban meg kell szokniuk, hogy az egész országban tapasztalható munkaerőhiány miatt most már gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni, és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia. Markovich Béla véleménye szerint ezek a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek, ami minden szereplő érdekéül szolgál.

A nehéz ügyfelet is boldoggá tehetjük
Örök igazság: a vevőnek mindig igaza van, de van néhány olyan ügyféltípus, akikkel komolyan meg kell gondolnunk, hogyan bánunk, mert hajlamosak komoly problémaforrássá válni. Mutatunk néhány ilyet, és hogy hogyan kezeljük őket.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo