Idén is az online a nagy lehetőség a kereskedőknek

Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal nő 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a rendelések értéke az Ipsos előrejelzése szerint.

A PayPal megbízásából készített friss kutatás alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek megvételének lehetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban.

Országos webshop-konferencia
Ismerje meg a rohamos gyorsasággal fejlődő webkereskedelem legújabb trendjeit! A Webáruházi trendek – 2017 országos konferencián, február 2-án a webkereskedelemmel foglalkozó cégek áttekintik a piaci, technológiai trendeket, a logisztikai újdonságokat, az új fizetési megoldásokat s a legújabb nyerő értékesítési és marketingtechnikákat.
A magyarok 48 százaléka számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi vagy magyar, és 46 százalékuk ugyanannyira bízik mindkettőben. (Úgy néz ki, eddig tartott, hogy a magyar webshopoknak nem kell a külföldi cégekkel versenyeznie.) Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint akkor vásárolnának többet külföldről, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálat, ezt a válaszadók 36 százaléka közölte, 33 százalék pedig a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem vagy nehezen hozzáférhető árucikk elérhetőségét jelölte meg.

A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján továbbra is nő az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól
Eddig tartott, hogy a magyar vásárlókat elsősorban hazai webshopok szolgálták ki. Hamarosan letarolják a piacokat az óriásvállalatok, de még fel lehet ülni a vonatra, és itthonról is lehet páneurópai webshopot építeni – véli a sikeres e-vállalkozó, Valner Szabolcs, a Vatera és a NetRisk korábbi tulajdonosa. Itt olvashat arról, mi lehet a jó stratégia.
A magyar e-kereskedelmi piac szereplői számára a külföldi vevőkör bővítésének kulcsa lehet egyebek mellett az ingyenes szállítás, ezzel a fogyasztók 46 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak másik országból, a biztonságos fizetési módot a válaszadók 44, a helyben nem kapható árucikkek értékesítését pedig 40 százaléka emelte ki.

A PayPal megbízásából készített reprezentatív kutatás során az Ipsos országonként 800–2000, 18 év feletti, internetezésre alkalmas készüléket használó embert kérdezett meg 32 országban, a lekérdezés 2016. augusztus 30. és október 5. között történt.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo