Online értékesítés cikkek
A mezőgazdaságban is terjed az e-biznisz
Egyre nagyobb az érdeklődés az internetes kereskedelem iránt a mezőgazdaságban, hiszen - a más termékek esetében már jól megszokott - előnyökkel jár az ágazat szereplői számára is.
Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!
Nem kell boltbezárási hullámra számítani
Egy holland kutatás szerint az e-kereskedelem annyira fejlődik, hogy sorban zárnak be miatta a hagyományos kereskedők, és "rövid időn" belül a kiskereskedelmi egységek akár negyede is megszűnhet. Az igazság pont az ellenkezője Kis Ervin Egon a SzEK.org elnöke szerint: az e-kereskedelem a hagyományos kereskedelmet is serkenti!
Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben
Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.
Öt tévhit a webáruházakról
Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!
Nyerő lehet a webáruház
Ma már nem lehet létezni saját webértékesítés, webkereskedelem nélkül. A kkv-k legnagyobb gondja a jó webértékesítési rendszer kialakítása és hatékony működtetése. Az internet komoly lehetőséget kínál arra, hogy eladó és vevő egymásra találjon, de csak akkor, ha jól csináljuk. A jó webes értékesítés technikai, jogi, marketing, logisztikai, pénzügytechnikai vonatkozásait foglalja össze a szakmai rendezvény, ahol a gyakorlatban már tapasztalatot szerzett vállalkozások mondják el a hatékony értékesítési rendszer kialakításának titkait.
Az online szobafoglalásoknál szimatol a GVH
Ágazati vizsgálatot indított az online szobafoglalások piacán a Gazdasági Versenyhivatal. A vizsgálat célja a szállodai, és más szálláshelyek webes felületeken történő közvetlen és viszonteladói értékesítésével, különösen az online szállásközvetítők által alkalmazott árgarancia intézményének működésével kapcsolatos piaci folyamatok megismerése és értékelése.
Nem divat a netes szállásfoglalás
Az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokásnak számít hazánkban, ugyanis a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig él ezzel a lehetőséggel.
Mégsem csak az online felé vezet az út a kereskedelemben?
Jelentős változásokat indíthat el a hazai e-kereskedelemi gyakorlatban, a magyar kuponos piac felét magáénak tudó Kupon Világ és a könyvpiac egyik meghatározó márkájaként számon tartott Libri közötti új megállapodás. Az offline fizetési módot támogató stratégiai megállapodás eredményeként a kuponos oldal vásárlói számára elmosódik az online és offline közötti határvonal.
A sikersztorik sem győzik meg a kkv-kat a webes értékesítés előnyeiről
Az online kereskedelem töretlen élénkülése ellenére mindössze a hazai kkv-k 16%-a rendelkezik webáruházzal, pedig az online értékesítési csatorna bevezetése révén akár meg is sokszorozódhat a vállalat bevétele – derül ki a rEVOLUTION Software saját, nagymintás kutatásából.
A jó felhasználói élmény csodaszerei
Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!
Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban
Tavaly a kanapé, az idei első negyedévben a netbook volt a legkeresettebb termék az online plázában, de hihetetlenül népszerű a gyerekülés is, a kipufogó pedig már-már örök klasszikusnak számít.
Robbant a mobilvásárló piac Magyarországon
Robbanásszerű növekedésnek indult a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vatera üzemeltetőjének oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.
Sokallják az online szerencsejáték koncessziós díjait
Az új magyar szerencsejáték törvényben szereplő magas koncessziós díjak elriaszthatják az üzemeltetőket, és akadályozhatják a teljesen liberalizált online szerencsejáték-piac létrehozását a Távszerencsejáték Szövetség (Remote Gambling Association, RGA) szerint.
Egyszerűsíti az adózást az online piactér
Adózási szempontból sok a kivétel és a specialitás a magyar mezőgazdaságban, ami gyakran még a leggyakorlottabb könyvelőket is nehéz feladat elé állítja. Az adózási rendszer áttekintésének egyszerűsítésére hozta létre fejlesztését a Magro.hu online mezőgazdasági piactér, amely olyan megoldást fejlesztett a gazdák és a felvásárlók számára, amely már a kereskedés első fázisában nyilvánvalóvá teszi a szereplők adózási státuszát és a fizetendő adót.
Online szerencsejáték: egyeztetne a kormány a szabályozásról
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) online szerencsejáték szabályozásáról szóló törvénytervezeteket terjesztett be egyeztetésre az Európai Uniónak. A tervezetekben a legális távszerencsejáték szervezés szabályai és az illegális távszerencsejáték szervezés esetén alkalmazható internetes blokkolás szabályai szerepelnek.
A hagyományos és internetes keresedés ötvözetében látják a sikert
Smart Zone néven új műszaki hálózat nyitja meg kapuit Budapesten. A hagyományos offline és a korszerű online értékesítést ötvözve világmárkák prémium termékei fogadják különlegesen igényes környezetben, szakértő eladókkal az érdeklődő vásárlókat, a teljes termékpaletta pedig interneten érhető el a vásárlók számára.
Már a fürdőkádat is online vesszük
Amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.
Menő üzlet a kuponozás
Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.
Ki lesz a legjobb? - Versenyben az e-boltok
Az internet mára teljesen átszabta a kiskereskedelmet. A gombamód szaporodó webáruházak forgalma összességében évről évre nő, miközben a hagyományos boltok nehezen állják a versenyt. És ez még csak a kezdet! A trend egyértelmű: a webkereskedelemé a jövő. Ezt bizonyítja az Ország Boltja verseny sikere is, amely a magyar webáruházak legjelentősebb hazai megmérettetése.
Feljövőben az e-kereskedelem
A GfK Hungária az idei évre a fogyasztás csökkenését, jövőre pedig stagnálását prognosztizálja. A háztartások költési szerkezetében jelentős változások történtek az elmúlt évtizedben, minek eredményeképpen főként az élelmiszerek és az élvezeti cikkek, valamint a ruházkodás terén fogták vissza a fogyasztást. A változások negatívan érintették a hazai tartós fogyasztási cikkek piacát is - a térségben tapasztalható egyébként pozitív trendek ellenére. Külön figyelmet érdemel az online értékesítés növekedése még akkor is, ha az élelmiszer termékek piacán részaránya még elenyésző.
Mit nekünk Amazon! Magabiztos magyar webshopok
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében - a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben, ugyanakkor az online piac fogyasztói bázisában még bőségesen van növekedési potenciál.
Magyar gazda menni internet
A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással - mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás.
Az online jelenlét a szállodáknak is segít
A kkv-méretű szállásadók kilenctizede számára a vendégszám növelése a legnagyobb kihívás, ám az innovatív megoldásokat kevesen ismerik. Pedig egy felmérés szerint akár 35 százalékkal is növelheti a konverziót az új technológiák kihasználása.