A Versenyhivatal szerint az online szálláshelyfoglalások magyarországi piacával kapcsolatban olyan információk láttak napvilágot, miszerint a szállodák foglalási rendszerekkel kötött megállapodásainak Magyarországon is fontos része a "rate parity", azaz az árgarancia érvényesítése. A GVH az említett piacokon olyan körülményeket azonosított, amelyek arra utalhatnak, hogy az árgarancia gyakorlata korlátozhatja az árversenyt az ugyanazon szállodai szobákat kínáló utazási irodák illetve szállásfoglalási portálok között. (Magyarországon egyébként még mindig gyerekcipőben jár az online szobafoglalás.)
Ismertetésük szerint ez az árgarancia azt jelenti, hogy a szálloda egy adott szállásközvetítővel kötött megállapodásban vállalja, hogy más szállásközvetítőnél, vagy saját weboldalán nem adhat meg az adott szállás közvetítőnek megadott áraknál alacsonyabb árat. Egyes változatokban ez azzal jár, hogy amennyiben a fogyasztó vagy a megrendelő arról szolgáltat információt, hogy egy másik viszonteladó ugyanazt a szállodai szobát - beleértve egyéb szolgáltatásokat is - nála alacsonyabb áron kínálja, akkor a különbséget számára a szálloda vagy a szállásközvetítő megtéríti.
Kiemelték: áregyezőségeket keresve a GVH 24 szállásfoglaló oldalra kiterjedő felmérést végzett egy standard szoba foglalásával Budapesten, az egyik híres szálloda egy bizonyos típusú szobájára, egy éjszakára, két vendég részére, teljesen azonos feltételek mellett. A teszt azt mutatta, hogy a különböző oldalak árai csaknem tökéletesen megegyeznek egymással. Az ágazati vizsgálat - amelynek első lépéseként a GVH a gazdasági ágazat egyes vállalkozásaitól felvilágosítást kér - nem csak a múltbeli és a jelen piaci helyzetre, hanem a verseny a fogyasztók szempontjából való jövőbeni alakulására is kiterjed. Az első adatkéréseket a hivatal szeptember közepén küldi meg a piaci szereplők részére, a vizsgálat a tervek szerint 2014 augusztusában zárul.