A sikersztorik sem győzik meg a kkv-kat a webes értékesítés előnyeiről

Az online kereskedelem töretlen élénkülése ellenére mindössze a hazai kkv-k 16%-a rendelkezik webáruházzal, pedig az online értékesítési csatorna bevezetése révén akár meg is sokszorozódhat a vállalat bevétele – derül ki a rEVOLUTION Software saját, nagymintás kutatásából.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Miközben a hagyományos kereskedelmi csatornák a gazdasági válság kezdete óta hanyatlanak vagy stagnálnak, az elektronikus kereskedelem népszerűsége töretlen. A hazai kkv-k ugyanakkor nem igazán érzik még a webes kereskedelem ízét, derül ki a rEVOLUTION Software közel 700 mikro- és kisvállalatot megszólaltató kutatásából.

A kutatás eredményei alapján mindössze a hazai kkv-k 16%-a üzemeltet webáruházat, és további 36% gondolkodott már az online vásárlási felület létrehozásán. Az online értékesítési felülettel nem rendelkezők 79%-a az iparág, illetve terméke jellegével, 9%-a a webáruház magas beüzemelési költségeivel, 6%-a pedig ügyfelei vonakodásával indokolta az online árusítástól való távolmaradást.

Ezért érdemes webshopra váltani
az online vásárlás előretörését kihasználók költségeik jelentős részének megtakarítása mellett még vevőkörüket is szélesíthetik. Elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, a vásárlók egy része kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. Ráadásul egy ’bolt’ vonzáskörzete legfeljebb néhány háztömb, nem beszélve a drága bérleti díjról, és egyéb járulékos költségekről. Ezzel szemben egy webshop olcsóbb áraival, és megfelelő fizetési szolgáltatással igencsak vonzó lehet a vevők számára, a potenciális vevőkör pedig kiterjedhet a teljes internetező társadalomra határon innen, és túl. Itt olvashat tovább.
Egyértelmű előny lenne

Pedig a webshop bevezetésével a cégek 17%-a megsokszorozta bevételét. (minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el) Ezekben az esetekben a webes értékesítés átvette az uralmat az offline értékesítési csatorna felett. A cégek 11%-a 4 vagy annál is több webáruházat üzemeltet, náluk az online eladások minimum a forgalom háromnegyedét teszik ki. A webbolttal rendelkező kisvállalatok harmada számára azonban az online csatorna még mindig csak kiegészítő szerepet tölt be, és forgalmuk zömét a hagyományos csatornákon keresztül bonyolítják.

„Az adatok alapján egyértelműen látható, hogy minél jobban áttevődik az értékesítés az online csatornára, annál inkább jelentkezik annak bevételnövelő hatása” – mondja Dr. Ransburg Beatrix, a rEVOLUTION kisvállalati üzletágvezetője. „Érdekes módon a webshoppal rendelkező vállalkozások zömében budapestiek. Pedig azt gondoljuk, hogy a vidéki kistelepüléseken működő cégeknek nagyobb szüksége lenne erre a csatornára, hiszen megsokszorozhatnák potenciális vásárlóik számát. Ugyanezért nem értjük azt, amikor a távolmaradás indoklásaként a vevői ellenállást jelölik meg. Hiszen a meglévő vásárlókat nem érinti a webes szolgáltatás bevezetése, viszont az online értékesítéssel jelentősen kibővíthető a potenciális vásárlók köre.”

Drágább az egyedi, mégis ezt választják

A webáruházzal rendelkezők nagy része egyedi fejlesztésű weboldallal dolgozik, mindössze ötödük bérli a szolgáltatást. „Az egyedi fejlesztések pedig sajnos tovább növelik az egyszeri belépési költségeket, amit így is a vállalatok 9%-a jelölt meg visszatartó tényezőként. Feltételezhető továbbá, hogy az egyedi fejlesztésű webáruházak jelentős része hosszabb távon is többe kerül, hiszen a webshop változtatásakor újabb fejlesztési díjakat kell fizetni, ami költségesebbé és rugalmatlanabbá teszi őket a bérelt konstrukciókkal szemben” – mondja Ransburg Beatrix.

Webáruházzal összekapcsolt számlázó programot mindössze az online értékesítést végzők 21%-a használ. A válaszadók közel fele külön számlázó programmal állítja ki számláit, vállalva ezzel a többszörös adminisztráció terheit, és sajnos még mindig magas (34%) a kézi számlát kiállítók aránya.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo