Nem divat a netes szállásfoglalás

Az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokásnak számít hazánkban, ugyanis a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig él ezzel a lehetőséggel.

Magyarországon nem népszerű a neten szállást foglalni – Kép: SXC

A Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatása szerint a magyar internetezőknek csupán a fele tervez idén nyaralást, többségük az országhatáron belül (31 százalék). Úgy tűnik, hogy utazásra leginkább a diplomások költenének, ugyanis 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron. (Online vásárolni viszont szeret a magyar.)

A Kutatópont reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy az online információgyűjtés – szemben a szállásfoglalással – sokkal elterjedtebb az internetezők körében mind a szállással, mind pedig az úti céllal kapcsolatban. A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, valamint a kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információk beszerzésére is használja a webet. A legtudatosabbnak a fiatalok és a diplomások számítanak, ugyanis a 18–29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten az úti céllal kapcsolatban.

Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, minden második válaszadó felelt így (közülük is felülreprezentáltak a diplomások), míg minden ötödik megkérdezett inkább valaki másra bízza az utazás megszervezését. A kutatásból az is kiderült, hogy a nyaralásokat szívesebben töltik szűk családi körben (60 százalék), azonban a fiatalok (18–29 évesek) ötöde szívesen üdül nagyobb baráti társasággal.

Így lehet hatékonyabb az online értékesítés
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom, és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártyaadatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?
A kutatók az online megvásárolható kuponokról is érdeklődtek az 1000 válaszadónál; megállapításuk szerint a gyakori internetezők közül csupán minden tizedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten (diplomások közül minden ötödik), míg szintén minden tizedik válaszadó még nem is hallott erről a lehetőségről. Azok közül, akik idén terveznek nyaralást (akár belföldön, akár külföldön), 20 százalék szándékozik ilyen jellegű kedvezményt igénybe venni az utazásához.

A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak (65 százalék), felsőfokú végzettséggel rendelkeznek (43 százalék), és Budapesten élnek (34 százalék).  Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont, amit erősen meghatároz a válaszadók lakóhelye is. A budapestiek 13 százaléka vett már ilyen jellegű kupont, és mindössze 6 százalékuk nem hallott róla, míg a városban élők csupán 4 százaléka élt ilyen kedvezménnyel, 14 százalékuk pedig nem is értesült erről a lehetőségről.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo