Egyre nagyobb az érdeklődés az internetes kereskedelem iránt a mezőgazdaságban, hiszen - a más termékek esetében már jól megszokott - előnyökkel jár az ágazat szereplői számára is.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Különösen a szántóföldi növénytermesztés esetében lehet alapja a jövő sikeres gazdálkodásának az online felület, mert – a zöldség-gyümölcs ágazat helyi piacaihoz hasonlóan (ezt más néven közösségi termelésnek nevezik, szintén az internetnek köszönhető) – az értékesítési lánc rövidítéséhez járul hozzá. Ezáltal több pénz marad a termelő és a felvásárló zsebében, a világháló segítségével kiiktathatók a rendszerből a köztes adás-vételi folyamatok, így a valós piaci állapotokat ténylegesen tükröző árakat találnak az érdeklődők mondja Gerebenics István a gabonamarket.hu ügyvezetője. A rendszer további előnye, hogy a legkisebb, legfiatalabb vállalkozások számára is ugyanazokat a gazdálkodási esélyeket kínálja, melyekkel a piac legnagyobb szereplői is rendelkeznek – hangsúlyozza a szakember.
Mezőgazdaság: nem tuti a siker
A leggazdagabb magyarok listáján sok olyan régi és új szereplő van, akinek vagyona mezőgazdasági vállalkozásból származik, nem csoda, hogy sokan más – mostanság nem olyan jól menő – szakmából is megpróbálkoznak az agrártevékenységgel. Csakhogy a siker nem garantált.
A megfelelő információhoz való eljutásban is fontos szerepe van az online jelenlétnek a mezőgazdaságban működő cégek számára. A gazdák eddig, ha eladni akartak, körbekérdezték pár helyi ismerősüket az aktuális árakról, meghallgatták a vevőjelöltek ajánlatát és ez alapján a néhány információ alapján döntöttek. Sokszor rosszul. Ezért a gabonaárak alakulását bemutató online rendszert indított a Magro.hu, a másik hazai mezőgazdasági online piactér. Mivel az árak gyorsan változnak, a gazdálkodók számára létfontosságú a pillanatnyi helyzet ismerete, mivel az információk hiányában korábban gyakran nem megfelelő döntést hoztak. Az online felület a sok esetben bonyolult adózási kérdések átlátásában is segít.
Kicsit lassú, de ez a jövő
Még mindig le vagyunk maradva az e-kereskedelem elterjedtségében a régió más országaihoz képest. A növekedés viszont itthon is töretlen, a magyar webáruházak 73%-a könyvelt el 2012-ben forgalom növekedést, közülük minden harmadik több mint 50%-al tudta növelni az árbevételét – derül ki a Webshop-Experts Kft.felméréséből.
Soha nincs túl késő!
A kis- és közepes vállalkozások túlnyomó része még az internet térnyerése előtt alakult. Többségük máig nincs jelen az online térben, nem használ online marketing eszközöket, azonban az erősödő konkurensek hatására egyre többen kerülnek lépéskényszerbe. Soha sincs túl késő ahhoz, hogy egy addig hagyományos marketing eszközöket használó vállalkozás belépjen az online marketing világába. Az internetes kereskedelemben ugyanis az éppen aktuális ajánlat dönt, nem pedig az, milyen régen van jelen a cég az online piacon. Kattintson a részletekért!